بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

پیامبر در جمعی از اصحاب بودند فرمودند:

 

پیامبر در جمعی از اصحاب بودند فرمودند: چه کسی از شما است که هر روز عمر خود روزه است؟

سلمان بلند شد و گفت من.

پیامبر فرمودند: چه کسی از شما است که تمام شب های عمر خود را شب زنده داری کرده و عبادت می کند؟

سلمان بلند شد و گفت من.

پیامبر باز فرمودند: چه کسی است که در هر شبانه روز یک بار ختم قرآن می کند؟

سلمان بلند شد و گفت من.

یکی از اصحاب گفت او دروغ می گوید. من خیلی از شب ها دیده ام که او خوابیده است و شب زنده داری نمی کند. خیلی از روزها غذا می خورد و روزه نمی گیرد.

پیامبر فرمود: ساکت باش، به لقمان امت اینگونه تهمت نزن از او بپرس. این شخص از سلمان پرسید که سر این ادعای تو چیست؟

گفت اینکه گفتم هر روز روزه هستم به این علت است که خداوند در قرآن فرموده اگر کسی کار خیری انجام دهد من آن را ده برابر می کنم. من در هر ماه سه روز روزه می گیرم، اگر سه روز را ده برابر کنیم می شود سی روز یعنی کل ماه.

اینکه من گفتم هر شب شب زنده داری می کنم به این علت است که پیامبر خدا فرمود: هر کسی هرشب با وضو بخوابد گویی تمام شب را شب زنده داری کرده است و من هر شب با وضو می خوابم.

و اینکه گفتم هر روز ختم قرآن می کنم چون پیامبر(ص) فرمود: یا علی مثل تو در امت من مانند قل هوالله احد است در قرآن. اگر کسی سوره ی قل هو الله را یک بار بخواند به منزله ی این است که یک سوم قرآن را خوانده است. دو بار بخواند دو سوم قرآن را خوانده است و سه بار بخواند، یک ختم قرآن کرده است. یا علی اگر کسی تو را با قلب دوست داشته باشد یک سوم ایمان را دارد. اگر با قلب و زبان دوست داشته باشد دو سوم، و اگر با قلب و زبان و عمل تو را دوست داشته باشد ایمان او کامل است. بعد پیامبر فرمود یا علی اگر چناچه آسمانیان و ملکوتیان تو را دوست دارند، اهل زمین هم تو را دوست داشتند جهنم را خلق نمی کردم. بعد سلمان گفت طبق این حدیث پیامبر من در روز سه بار قل هو الله می خوانم که به منزله ی ختم قرآن است.

خانم محمدی ازمشهد

 

ترامپ عید فطر را به مسلمانان تبریک گفت

ترامپ عید فطر را به مسلمانان تبریک گفت

رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به مناسبت عید فطر به مسلمانان «صمیمانه تبریک» گفت، این در حالی است که دولت وی به علت کنار گذاشتن هر گونه جشنی به مناسبت این روز، هدف انتقادها قرار گرفته است.

پیشتر کاخ سفید عید فطر را به نشانه پایان ماه رمضان، با ضیافت شامی جشن می گرفت و این سنت از زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون مرسوم شده بود.

خبرگزاری صداوسیما

@iribnews

بگذارید دریاچه ارومیه بمیرد!

بگذارید دریاچه ارومیه بمیرد!

"پروفسور کردوانی: مالچ پاشی برای بیابان زدایی غیر کارشناسی است/ بگذارید دریاچه ارومیه بمیرد! /دریاچه خشک شده ارومیه ریزگرد نخواهد داشت.

 این دریاچه مثل انسانی است که سرطان پیشرفته و درگیرشونده با اعضای مختلف دارد.

دریاچه ارومیه به دلیل توسعه غلط کشاورزی به وضعیت کنونی دچار شد.

مسئولان الان هم نمی‌گویند چرا با وجود روانه شدن این حجم از آب به سمت دریاچه ارومیه باز هم سطح آب دریاچه مدام پایین می‌رود.

هر چقدر هم آب بریزند از طریق ارتباط با سفره‌های زیر زمینی از دریاچه خارج می‌شود و تنها شوری آب چاه‌ها را بدنبال دارد.

الان تعداد 700 روستا در این منطقه آبشان شور شده است تمامشان در حال مهاجرت هستند. نماینده‌های مجلس هم صدایشان درآمده است.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه) می‌گوید اگر کردوانی گفته است دریاچه ارومیه مریض شده یعنی ما ولش کنیم؟ نه پس بروید خرجش کنید! خب بابا نکنید!

دولت اعتبارشان را قطع کرد چون فهمید احیای دریاچه دیگر امکان ندارد.

نمک دریاچه ارومیه از نوع کریستال- بلور نمک است و ریزگرد  ندارد؛ اما مردم نیز نباید با خودرو روی سطح دریاچه تردد کنند

نه ماه از سال در آن منطقه بارندگی است دیگر ریزگردی وجود نخواهد داشت.

این نمک، نمک با کیفیتی است  نمک دریاچه را برای مصارف مختلفی می‌توانند استفاده کنند. بعد از این‌که نمک را جمع کردند می‌توانند شروع به کاشت گیاه کنند

خبرگزاری صداوسیما

iribnews

اخبارلولمان

http://uupload.ir/files/yt08_%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%85%D9%87_%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B2.jpg

اخبارلولمان

اقامه نماز مغرب و عشا شب های ماه مبارک رمضان مسجد_امام_حسین (ع) لولمان به امامت حاج آقای کسمایی

هیئت محبان الحسین مسجد امام حسین (ع) شهر لولمان

loulemancity

 

تغییر در سن ازدواج زنان ایران

تغییر در سن ازدواج زنان ایران

طی نیم قرن اخیر در ایران الگوی سنی ازدواج به ویژه میان زنان تغییرات قابل ملاحظه ای کرده است.

در این مدت میانگین سن در اولین ازدواج زنان از ۱۸.۴ سال در سال ۱۳۴۵ به ۲۳.۴ سال در سال ۱۳۹۰  افزایش یافته و در سال ۱۳۹۵ اندکی کاهش یافته است.

این شاخص در میان زنان از سال ۱۳۴۵ تا ۱۳۹۰ همواره افزایشی بوده و برای نخستین بار در سال ۱۳۹۵ کاهش مشاهده می شود.

 برای مردان این شاخص در سال ۱۳۴۵ از ۲۵.۶ به ۲۷.۱ سال در سال ۱۳۹۰ رسید و در سال ۱۳۹۵ به روند افزایشی خود ادامه داده و به ۲۷.۴ سال رسید.

shabakekhorasan

 

درود حضرت حق بر همه ی عاشقان حق و خادمین بی توقع ملت......

http://uupload.ir/files/mxfh_%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%AF.jpg

درود حضرت حق بر همه ی عاشقان حق و خادمین بی توقع ملت......

یاحق

 

پرمصرفترین مواد مخدر در ایران/ مصرف شیشه کاهش یافت

پرمصرفترین مواد مخدر در ایران/ مصرف شیشه کاهش یافت

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر: تریاک با ۶۶.۸ درصد، ماری جوآنا و مشتقات آن، گراس، علف با ۱۱.۹ درصد، کراک افغانی و هروئین ۱۰.۶ و شیشه ۸.۱ درصد نحوه شیوع مصرف مواد مخدر در میان ٢ میلیون و 808 هزار نفر مصرف کننده مستمر مواد مخدر در کشور است/ ایسنا