بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

این همه زمین خالی، یکی را فضای سبز کنید

http://uupload.ir/files/ldhc_%D8%A7%DB%8C%D9%86_%D9%87%D9%85%D9%87.jpg

این همه زمین خالی، یکی را فضای سبز کنید

حرف_مردم

شهرآرا نیوز:

ShahraraNews

گفتم گرفتارم خدا

گفتم گرفتارم خدا

گفتی که آزادت کنم

گفتم گنه کارم خدا

گفتی که عفوت میکنم

گفتم خطا کارم خدا

گفتی که می بخشم خطا

گفتم جفا کارم خدا

گفتی وفایت میدهم

گفتم صدایت میکنم

گفتی جوابت می دهم

گفتم ز پا افتاده ام

گفتی بلندت میکنم

گفتم نظر بر من نما

گفتی نگاهت می کنم

گفتم بهشتم می بری؟

گفتی ضمانت می کنم

گفتم که من شرمنده ام

گفتی که پاکت می کنم

گفتم که یارم می شوی

گفتی رفاقت میکنم

گفتم ندارم توشه ای

گفتی عطایت میکنم

گفتم دردمندم خدا

گفتی مداوایت کنم

گفتم پناهی نی مرا

گفتی پناهت می دهم

این روزها بازیگران مرد سینمای ما لباس‌های زنانه به تن می‌کنند

http://uupload.ir/files/mxqe_%D8%A7%DB%8C%D9%86_%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%87%D8%A7.jpg

این روزها بازیگران مرد سینمای ما لباس‌های زنانه به تن می‌کنند/چنین پوششی برای یک بازیگر مرد زننده است/اخلاق عمومی را خدشه‌دار کرده‌اند

سیدضیاء الدین دری کارگردان سریال «کیف انگلیسی» در گفت و گو با میزان: تصور می‌کنم مشکل لباس پوشیدن در میان هنرمندان جوان، بین آقایان بیشتر است نسبت به خانم‌ها چرا که به‌هر حال خانم‌ها یک‌سری قیدها را رعایت می‌کنند اما این موضوع در بین هنرمندان آقا کمتر است.

اگر قرار باشد برای پوشش هنرمندان جوان فکری شود، باید این فکر به حال سلبریتی‌های مرد شود چرا که برخی وقت‌ها به‌گونه‌ای ظاهر می‌شوند که درست نیست چرا که گاهی لباس‌هایی می‌پوشند که در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.

خانم‌ها حتی اگر معروف نباشند هم علاقه دارند از رنگ‌های متنوع استفاده کنند اما این اتفاقی به شکلی عجیب‌تر و در مقیاس لباس‌های غیرعادی در بسیاری از موارد در میان هنرمندان مرد جوان دیده می‌شود که دلایل این اتفاق باید مورد بررسی قرار بگیرد.

بسیاری از آقایان هنرمند دربسیاری از موارد به سمت لباس‌های زنانه حرکت می‌کنند که چنین حرکتی بسیار زننده است.

خبرگزاری قوه قضائیه

مهندسی دختر زیبایی دید که با پدرش گدائی میکرد .

مهندسی دختر زیبایی دید که با پدرش گدائی میکرد .

 از پدرش دختر را خواستگاری کرد.

پدرش گفت اگه دختر من را میخواهی باید سه روز با من گدائی کنی تا به دخترم نگویی گدا .

مهندس بعد از مدتی فکر کردن قبول کرد .

روز دوم گدایی ، دخترک دید مهندس گریه میکنه .

علت  را پرسید .

مهندس گفت بخاطر خودم گریه میکنم که چندین سال تو شرکت نفت

وقتمو تلف کردم

 

یه گروه ۵۰ نفره خانوادگی هر سال میان گیلان ساحل چمخاله رو تمیز میکنند

http://uupload.ir/files/o6h_%DB%8C%D9%87_%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87.jpg

یه گروه ۵۰ نفره خانوادگی هر سال میان گیلان ساحل چمخاله رو تمیز میکنند

درود بر شما

loulemancity

 

حکایت آموزنده

حکایت آموزنده

شکار مراد

مراد، ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﻫﺎﻟﯽ روستایی ﺑﻪ ﺻﺤﺮﺍ ﺭﻓﺖ ﻭ در راه برگشت، به ﺷﺐ خورد و از قضا در تاریکی شب ﺣﯿﻮﺍﻧﯽ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺣﻤﻠﻪ ﮐﺮﺩ. ﭘﺲ ﺍﺯ ﯾﮏ ﺩﺭﮔﯿﺮﯼ ﺳﺨﺖ ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﺑﺮ ﺣﯿﻮﺍﻥ ﻏﺎﻟﺐ ﺷﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﮐﺸﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺎ ﮐﻪ ﭘﻮﺳﺖ ﺣﯿﻮﺍﻥ ﺯﯾﺒﺎ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ‌ﺭﺳﯿﺪ، ﺣﯿﻮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻭﺵ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﺭﺍﻩ ﺍﻓﺘﺎﺩ. ﭘﺲ ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ روستا، ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ‌ﺍﺵ ﺍﺯ ﺑﺎﻻﯼ ﺑﺎﻡ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﯾﺪ ﻭ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﺯﺩ: «ﺁﻫﺎﯼ ﻣﺮﺩﻡ، مراد ﯾﮏ شیر ﺷﮑﺎﺭ ﮐﺮﺩﻩ!»

مراد ﺑﺎ ﺷﻨﯿﺪﻥ ﺍﺳﻢ ﺷﯿﺮ ﻟﺮﺯﯾﺪ ﻭ ﻏﺶ ﮐﺮﺩ. ﺑﯿﭽﺎﺭﻩ ﻧﻤﯽ‌ﺩﺍﻧﺴﺖ ﺣﯿﻮﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺩﺭﮔﯿﺮ ﺷﺪﻩ ﺷﯿﺮ ﺑﻮﺩﻩ است. ﻭﻗﺘﯽ به هوش آمد از او پرسیدند: «برای چه از حال رفتی؟»

مراد گفت: «فکر کردم حیوانی که به من حمله کرده یک سگ است!»

مراد بیچاره ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﺮﺩ ﮐﻪ یک سگ به او حمله کرده است وگرنه ﻫﻤﺎﻥ ﺍﻭﻝ ﻏﺶ ﻣﯽﮐﺮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺯﯾﺎﺩ ﺧﻮﺭﺍﮎ ﺷﯿﺮ ﻣﯽ‌ﺷﺪ. ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺍﺳﻢ ﯾﮏ ﻣﺸﮑﻞ ﺑﺘﺮﺳﯿﺪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺑﺠﻨﮕﯿﺪ ﺍﺯ ﭘﺎ ﺩﺭﺗﺎﻥ ﻣﯽ‌ﺁﻭﺭﺩ.

از زیادی گرد و خاک، مشکل تنفسی پیدا کردیم

http://uupload.ir/files/vr24_%D8%A7%D8%B2_%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DB%8C.jpg

از زیادی گرد و خاک، مشکل تنفسی پیدا کردیم

پیگیری حرف_مردم

شهرآرا نیوز:

ShahraraNews

زندگی، یک آمدن یک رفتن است

زندگی، یک آمدن یک رفتن است

زندگی مهر را به دل پروردن است

زندگی عهد و وفا و همدلی است

زندگی پیمان خود نشکستن است

زندگی یک لحظه باشد یا که قرن

زندگی همواره با هم بودن است

زندگی شیرین، تلخ یا بیش و کم

زندگی با این همه سر کردن است

زندگی هر برهه، هر وقت هر زمان

زندگی درس از سپهر آموختن است

زندگی ساز و نوا و نغمه و آهنگ و رود

زندگی آواز  هستی را به جان بشنودن است

زندگی را در بیان و جمله گر معنا کنیم

زندگی عشق است و عاشق بودن است

زندگی دست دعای تو به سوی آسمان

زندگی پاداش نیکو از خداوند خواستن است.

کلام_علما

http://uupload.ir/files/wl0l_%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF%D9%85_%D8%B3%DB%8C%D8%AF.jpg

کلام_علما

آیت‌الله بهجت:استادم سیدعلی قاضی را درخواب دیدم به او گفتم چه چیزی حسرت شما دردنیاست که انجام نداده‌اید؟

فرمودند:حسرت میخورم چرا در دنیا فقط روزی یکبار زیارت عاشورا میخواندم

Tebyan

 

سؤال : اینکه میگویند در وضو باید از بالا به پایین بشوییم

سؤال :

اینکه میگویند در وضو باید از بالا به پایین بشوییم  دقیقاً یعنی چه؟ مثلا اگر آب را روی ابروها بریزیم بعد دست بکشیم اشکال دارد؟

پاسخ:

شستن صورت، بنابر احتیاط واجب، باید با رعایت ترتیب از طرف بالا به پایین باشد و همین که در عرف گفته شود از بالا به پایین شسته شده، کافی است.

بنابراین اگر آب را بر ابتدای پیشانی - محلّ روییدن مو - بریزد سپس آن را بر هر دو طرف صورت به طور معمول به صورت خط منحنی جاری نماید، شستن از بالا به پایین صورت گرفته است و اگر فرد آب وضو را بر ابتدای پیشانی نریزد بلکه بر قسمتی پایین‌تر از آن مثل پایین پیشانی و محلّ ابروها بریزد سپس بلافاصله قسمت بالای پیشانی را که خشک مانده دست بکشد تا تر شود و بعد بر محلّ ریختن آب و پایین‌تر از آن دست بکشد و به این شستن هم اکتفاء نماید،(یعنی مجدد بطور صحیح آب نریزد) بنابر احتیاط واجب چنین وضویی صحیح نیست.

تذکر مهم :

اگر کسی ‌این مسأله را رعایت نکرده از آنجا که حکم بنابر احتیاط واجب است، مانند سایر موارد احتیاط واجب، می‌‌تواند به مجتهد دیگری ‌که از سایر مجتهدین اعلم است، رجوع کند و اگر وی ‌رعایت این نکته را لازم نمی‌‌دانست، در این مسأله از او تقلید نماید تا وضوهایی ‌که گرفته و می‌‌گیرد بدون اشکال باشد.

رساله جامع مساله ۲۵۸

احکام_وضو

رساله آیت الله سیستانی