بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

یارو میره میوه فروشی، پسرش هی از موزا میخورده

یارو میره میوه فروشی، پسرش هی از موزا میخورده

مغازه دار عصبانی میشه میگه : چی کار میکنی؟

باباهه میگه: ولش کن، خله

مغازه دار میگه: غلط کرده، اگه خله، چرا پیاز نمیخوره

 

خاطره جالب جهانگرد انگلیسی از پیرزن ایرانی

http://uupload.ir/files/srny_%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D9%87.jpg

خاطره جالب جهانگرد انگلیسی از پیرزن ایرانی

دوستانه ترین کشوری که دیدم ایران بود و اصلا انتظارش را نداشتم.

یک بار سوار در یک اتوبوس بین شهری بودم و پیرزنی کوچک جثه در مقابلم نشسته بود و با موبایلش صحبت می‌کرد.

ناگهان رو به من کرد و با ایما و اشاره گوشی خود را به من داد.

من که نمی دانستم چه می خواهد، گوشی را گرفتم و گفتم Hello!

صدای مردی جوان را شنیدم که خیلی روان انگلیسی صحبت می کرد.

وی گفت که مادربزرگش نگران من است که نکند جایی را نداشته باشم که چیزی بخورم.

او می‌خواست تا مرا به خانه اش ببرد تا برایم صبحانه درست کند.

این بود که دوباره به انسانیت ایمان آوردم و دانستم که مردم چه خوبند. روحیه بزرگمنشی همه جا هست و شاید هم من خوش شانس ترین آدم زمینم!

Tebyan

نکته و ایده

نکته و ایده

قبل از سخن گفتن کمی فکر کنیم

حواسمان نیست

که چه راحت با حرفی که در

هوا رها میکنیم

چگونه یک نفر را به هم میریزیم

چند نفر را به جان هم می اندازیم .

چه سرخوردگی یا دلخوری هایی به جای میگذاریم .

چقدر زخم میزنیم...

حواسمان نیست؛ که ما میگوییم  و رد میشویم و میگذاریم به پای رک بودنمان... .

اما یکی ممکن است گیر کند.

بین کلمه های ما... بین قضاوتهای ما... .

بین برداشت های ما...دلی که میشکنیم ارزان نیست... .

ماجرای تشرُف امام خمینی(ره) به حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

http://uupload.ir/files/rrbv_%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C.jpg

ماجرای تشرُف امام خمینی(ره) به حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

در مدرسۀ علوی یک شب اراده کردند بروند حضرت عبدالعظیم را زیارت کنند. فرمودند: یک ماشین بیاورید مرا سوار کنید و برویم زیارت.

در این حین مردم متوجه حضور امام(ره) شدند.

امام در دو سه روز اولی که از پاریس تشریف آورده بودند فرموده بودند: «من متأثرم که در این چند روز که به ایران آمده ام هنوز به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) موفق نشده‌ام».

به مناسبت سالگرد وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام

Tebyan

 

هرکول ایرانی!

هرکول ایرانی!

این بزرگوار، محمد نصیری قهرمان وزنه برداری سالهای دور کشورمان است.

او دارنده ۲۲ مدال المپیک، جهانی و آسیایی از جمله طلای المپیک (مکزیکوسیتی ۱۹۶۸) است.

او نخستین وزنه بردار تاریخ است که توانست ۳ برابر وزن خود را در وزنه مهار کند. یعنی با بدن ۵۰ کیلوگرمی وزنه ۱۵۱ کیلوگرمی را بالای سر برده است!

خوش اخلاق، متواضع و صمیمی است.

جزو اولین گروه‌های ورزشکاری بود که با امام خمینی دیدار کرد. وقتی او را به امام معرفی کردند، امام به شوخی گفتند : شما چرا اینقدر کوچولو هستید؟!

شاید تصور امام از یک قهرمان معروف و پرآوازه جهانی، اندام و جثه‌ی شخصیتی مثل سلمان‌حسام قهرمان سالهای دور دو و میدانی بود که او هم در تصویر دیده می‌شود.

زندگی قهرمانی محمد نصیری برای جوانان ما الگوست.

او در نهایت فقر و تنگدستی در محله صابون پز خانه جنوب تهران متولد شده است.

خودش می‌گوید از پدرش چیزی به خاطر ندارد. با مادرش هم هرگز زندگی نکرده است. او بزرگ شده پرورشگاه است.

همت، توکل و انگیزه بالای او در پیشرفت مثال زدنی است. رکورد شکنی های مستمر و پی در پی از ویژگی های اوست که در این یادداشت کوتاه امکان ذکر آن نیست. او برخلاف سایر ورزشکاران، در یک دوره و در سنین بالاتر با کاهش وزن بسیار سخت، در یک وزن پایین‌تر در مسابقات حاضر شد، حتی مجبور شد موهای سرش را هم از ته بتراشد تا رکورد شکنی کند و باز هم قهرمان شود. (برخلاف سامسون افسانه‌ای ! )

عکس مربوط به مراسم ختم مرحوم عطاءالله بهمنش است.

با رادیو و صدای گرم و گزارش‌های شنیدنی او بزرگ شده‌ام. روحش شاد!

دیروز (۹۶/۴/۱۷) بسیاری از پیشکسوتان آمده بودند. از فدراسیون کشتی و جناب رسول خادم به دلیل میزبانی این مجلس گرم و معنوی تشکر می‌کنم.

مهندس ضرغامی

 

پول هوشمند

http://uupload.ir/files/0li5_%D9%BE%D9%88%D9%84.jpg

پول هوشمند

حرف_مردم

شهرآرا نیوز:

 

ثبت تخلفات رانندگی با دوربین های ثبت تخلفات پلیس راهور

ثبت تخلفات رانندگی با دوربین های ثبت تخلفات پلیس راهور

رئیس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهور نیروی انتظامی:

این طرح در فاز نخست در سطح شهرها و در فاز دوم در جاده های درون و برون شهری اجرا خواهد شد.

دوربین های ثبت تخلفات پلیس راهور دو دسته است، یک مورد دوربین های نظارتی معابر و ترافیک و مورد دیگر دوربین های هوشمند ثبت تخلفات رانندگی است.

سیستم ثبت تخلفات نبستن کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن در دوربین های نظارتی پلیس نصب می شود و اکنون نیز این سیستم در دوربین های نظارتی شهر آزمایشی نصب شده است.

دوربین های هوشمند، تخلفاتی از جمله سرعت، محاسبه میانگین سرعت، فاصله طولی، عبور از چراغ قرمز، عبور از طرح ترافیک و عبور از خط اضطرار در تونل را ثبت می کند.

خبرگزاری صداوسیما

 iribnews

کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در کشور

http://uupload.ir/files/5dm1_%DA%A9%D9%85%D8%A8%D9%88%D8%AF.jpg

کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت: کمبود پرستار بسیار جدی است و ۱۰۰ هزار نفر کمبود داریم به طوری که پرستاران موجود اضافه کار اجباری می‌مانند.

خبرگزاری صداوسیما

iribnews

 

برگ_سبز

برگ_سبز

فقط یک نگاه

جناب شیخ رجبعلی خیاط (ره) در دیداری که با حضرت آیت الله سید محمدهادی میلانی (ره) داشته تحول معنوی خود را چنین بازگو نموده است که:

در ایام جوانی (حدود 23 سالگی) دختری رعنا و زیبا از بستگان، دلباخته من شد و سرانجام در خانه‌ای خلوت مرا به دام انداخت. با خود گفتم رجبعلی! خدا می‌تواند تو را خیلی امتحان کند

بیا یک بار تو خدا را امتحان کن! و از این حرام آماده و لذت بخش به خاطر خدا صرف نظر کن. سپس به خداوند عرضه داشتم: «خدایا! من این گناه را برای تو ترک می کنم، تو هم مرا برای خودت تربیت کن.»

رجبعلی با این جهش، ره صد ساله را یک شبه طی کرد و شیخ رجبعلی خیاط شد.

در نخستین گام از تربیت الهی، چشم و گوش (قلبی و باطنی) این جوان باز شد و اینک در باطن جهان و در ملکوت عالم چیزهایی می‌بیند که دیگران نمی‌بینند و آواهایی می‌شنود که دیگران نمی‌شنوند.

این تجربه باطنی، موجب شد که شیخ اعتقاد پیدا کند که: اخلاص موجب باز شدن چشم و گوش دل است، و به شاگردانش تأکید می‌کرد: «اگر کسی برای خدا کار کند چشم و گوش قلب او باز می‌‌شود.»

محمدی ری شهری، کیمیای محبت

Tebyan

من یک دختر محجبه ام

http://uupload.ir/files/om8_%D9%85%D9%86_%DB%8C%DA%A9.jpg

من یک دختر محجبه ام

میتوانم مثل فاحشه ها  خودم را درست کنم و در خیابان خودنمایی کنم ..

اما من اینکار را نمی کنم ..

چون :

عزت و شرافت و انسانیت دارم

آدم پستی نیستم

دلم آلوده به شیطان نیست

نژاده ای اصیل و بافرهنگ دارم

چشمم به روی  دیدن حقایق هاااا بسته نیست

گوشم به روی شنیدن واقعیت ها بسته نیست

روزنه ی دلم به سمت خدا باز است و هر لحظه ندای یا ربی میدهد

حس احساس مسئولیت در برابر شهدا و قهرمانان تاریخ کشورم دارم

دشمن و اهدافش را خوب میشناسم

حق مردمان جامعه را ضایع نمی کنم ..

عقلم پخته تر از خودنمایی و بی ارزش شدن کار میکند ..

مطالعه ام زیاد است و خیلی چیزها را میدانم

ان الله لا یظلم مثقال ذره

خداوند در حق چنین صالحانی ذره ای ظلم نخواهد کرد و عدالت را اجرا خواهد کرد

لطفا نشر دهید .. @mohajabehafereshteand

دکترازرشت