بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

ازدواج عاقلانه نه عاشقانه

ازدواج عاقلانه نه عاشقانه

بعضی دختر خانم ها تصور می کنند قبل از ازدواج بایستی به عشق برسند تا بتوانند تصمیم سازی کنند.در حالیکه عشق از بین رفتنی است و نیازمند به پرستاری هر روزه دارد تا حفظ شود. چون موضوع آن زیبایی است که پایدار نیست و بر پایه ی شوق است که پس از وصال به تحلیل می رود .

یا تصور می کنند به خواستگاری باید پاسخ دهند که  زیبا و جذاب باشد . در حالیکه همینقدر که به دل نشست و از او تنفری وجود ندارد می تواند کافی باشد .دیدن یک هنر پیشه محبوب سینما در اجرای نقش بد می توانددر هوادار خود ایجاد تنفر کند.پس ممکن است فریفته  یک چهره زیبا بشوید و جواب بله را بدهید، اما بعد از مدتی از ضعف های شخصیتی او به تنفر برسید.

عشق بایستی در طول زندگی به دست آید و برآی زنده نگهداشتنش زحمت کشید .

اگر خود را خانم عاشقی می دانید که حاضر است برای محبوبش بمیرد ، دروغ گفته اید.اگر برود و زن دیگری بگیرد آیا باز هم حاضرید فدایش بشوید ؟!

اصلا مردها از عشق چیزی نمی دانند!! می دانند؟ بیشتر خواهان هستند تا عاشق ! همینقدر که مردی به شما ستم نکند ! دست بزن نداشته باشد ! زحمت تامین معاش را به عهده  بگیرد خیلی لطف کرده ! و می توان  به او تکیه کرد.

نگاهی به طلاق های موجود در دادگستری بفرمائید!  و دو قدم مانده به بله ! هر دو به مشاور رجوع کنید . به عقل رجوع شود .به استطاعت ها توجه شود.استطاعت در عقل، در مسئولیت‌پذیری، در تعهدپذیری و خیلی چیزهای دیگر .

انتخاب_همسر

Howzehir

هم اکنون وزش باد شدید همراه با بارش باران شهر مشهد را فراگرفت.

http://uupload.ir/files/20vg_%D9%87%D9%85_%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86.jpg

هم اکنون وزش باد شدید همراه با بارش باران شهر مشهد را فراگرفت. به شهروندان توصیه میشود حتی الامکان از پارک خودرو در زیر درختان و ساختمان های درحال ساخت خودداری کنند

ShahraraNews

حکایت واقعی

حکایت واقعی

پیرمردی ضعیف و رنجور تصمیم گرفت با پسر و عروس و نوه ی چهارساله اش زندگی کند. دستان پیرمرد می لرزید،چشمانش تار شده بود و گام هایش مردد و لرزان بود. اعضای خانواده هر شب برای خوردن شام دور هم جمع می شدند اما دستان لرزان پدربزرگ و ضعف چشمانش خوردن غذا را تقریبا برایش مشکل می ساخت. نخود فرنگی ها از توی قاشقش قل می خوردند و روی زمین می ریختند، یا وقتی لیوان را می گرفت غالبا شیر از داخل آن به روی رومیزی می ریخت. پسر و عروسش از آن همه ریخت و پاش کلافه شدند.

پسر گفت: «باید فکری برای پدربزرگ کرد. به قدر کافی ریختن شیر و غذا خوردن پر سر و صدا و ریختن غذا بر روی زمین را تحمل کرده ام. پس زن و شوهر برای پیرمرد، در گوشه ای از اتاق میز کوچکی قرار دادند. در آنجا پیرمرد به تنهایی غذایش را می خورد، در حالی که سایر اعضای خانواده سر میز از غذایشان لذت می بردند و از آنجا که پیرمرد یکی دو ظرف را شکسته بود حالا در کاسه ای چوبی به او غذا می دادند.

گهگاه آنها چشمشان به پیرمرد می افتاد و آن وقت متوجه می شدند هم چنان که در تنهایی غذایش را می خورد چشمانش پر از اشک است. اما تنها چیزی که این پسر و عروس به زبان می آوردند تذکرهای تند و گزنده ای بود که موقع افتادن چنگال یا ریختن غذا به او می دادند.

اما کودک چهارساله اشان در سکوت شاهد تمام آن رفتارها بود. یک شب قبل از شام مرد جوان پسرش را سرگرم بازی با تکه های چوبی دید که روی زمین ریخته بود. با مهربانی از او پرسید: «پسرم، داری چی می سازی؟»

پسرک هم با ملایمت جواب داد: «یک کاسه چوبی کوچک، تا وقتی بزرگ شدم با اون به تو و مامان غذا بدهم.» و بعد لبخندی زد و به کارش ادامه داد.

این سخن کودک آن چنان پدر و مادرش را تکان داد که زبانشان بند آمد و سپس اشک از چشمانشان جاری شد. آن شب مرد جوان دست پدر را گرفت و با مهربانی او را به سمت میز شام برد.

قدرت درک کودکان فوق العاده است. چشمان آنها پیوسته در حال مشاهده، گوشهایشان در حال شنیدن و ذهنشان در حال پردازش پیام های دریافت شده است. اگر ببینند که ما صبورانه فضای شادی را برای خانواده تدارک می بینیم، این نگرش را الگوی زندگی شان قرار می دهند.

مطالب زیباdavayeroh

افزایش قیمت نان از ابتدای هفته

http://uupload.ir/files/toi6_%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4_%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA.jpg

افزایش قیمت نان از ابتدای هفته

رئیس اتحادیه نان: قیمت انواع نان از روز شنبه هفته آینده برای تهران و از روز دوشنبه برای دیگر استان‌ها افزایش پیدا می‌کند.

shabakekhorasan

شبی حداقل یک_دقیقه_کتاب بخوانیم

شبی حداقل یک_دقیقه_کتاب  بخوانیم

یکی از دلایلی که ثروتمندان، ثروتمندتر و فقرا، فقیرتر می شوند و طبقه متوسط در قرض و بدهی غوطه ور هستند آن است که مسائل پولی در خانه آموزش داده می شود نه در مدرسه.

بیشتر ما مسائل مالی را از والدین خود یاد میگیریم، حال آنکه یک پدر بی پول چه مطلبی را درباره پول می تواند به فرزندش بیاموزد جز اینکه دائم این نصیحت را تکرار کند که در مدرسه بمان و سخت درس بخوان و کودک احتمالا با نمره های عالی اما با برنامه ریزی و ذهنیت مالی یک فرد فقیر فارغ التحصیل خواهد شد.

برگرفته از کتاب «پدر پولدار، پدر فقیر»

اثر رابرت کیوساکی

zendegisalam

برگزاری زیارت عاشورا در مسجد جامع و غبار روبی مزار شهدا

http://uupload.ir/files/q6m6_%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C.jpg

برگزاری زیارت عاشورا در مسجد جامع و غبار روبی مزار شهدا با حضور مسئولین بخش کوچصفان درشهر لولمان به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر لولمان برگزار گردید.

http://loleman.ir/?p=9553

شهرداری لولمان

lolemanir

آیت الله بهجت:

آیت الله بهجت:

استادم سیدعلی قاضی را در خواب دیدم

به او گفتم چه چیزی حسرت شما در دنیاست که انجام نداده اید.

ایشان فرمودند: حسرت میخورم که چرا در دنیا فقط روزی یک مرتبه زیارت عاشورا میخواندم.

وحشتناک ترین لحظه زمانی است که انسان را در سرازیری قبر میگذارند.

شخصی نزد امام صادق(ع) رفت و گفت: من از آن لحظه میترسم. چه کنم؟

امام صادق (ع) فرمودند: زیارت عاشورا را زیاد بخوان.

آن فرد گفت چگونه با خواندن زیارت عاشورا از خوف آن لحظه در امان باشم.

امام صادق فرمود:

مگر در پایان زیارت عاشورا نمیخوانید، اللهم ارزقنی شفاعة الحسین یوم الورود؟

یعنی خدایا شفاعت حسین(ع) را هنگام ورود به قبر روزى من کن.

زیارت عاشورا بخوانید تا امام حسین (ع) در آن لحظه به فریادتان برسد.

... اگر خواستید قرائت زیارت عاشورا را ترویج کنید براى دیگران ارسال نمایید...

امیدوارم هر دستى که این پیام را مى فرستد آتش جهنم را لمس نکند!!!

پیشکسوتان پرسپولیس در وارمین به مصاف معلولان ذهنی رفتند

http://uupload.ir/files/xb6o_%D9%BE%DB%8C%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%86.jpg

پیشکسوتان پرسپولیس در وارمین به مصاف معلولان ذهنی رفتند

در این بازی مجتبی محرمی، مرتضی فنونی‌زاده، رهبری‌فرد، پایان رأفت، رضا جباری و سهراب انتظاری حضور داشتند

iribnews

 

افزایش ۳.۲ درصدی همسرآزاری در کشور

افزایش ۳.۲ درصدی همسرآزاری در کشور

رئیس سازمان پزشکی قانونی مشهد:

در سال ۹۵ تعداد همسر آزاری حدود ۱۴ درصد بود و این معضل حدود ۳.۲ درصد نسبت به سال ۹۴ افزایش یافته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۵۲.۷ درصد خشونت روانی و کلامی، ۳۷.۸ درصد خشونت فیزیکی و ۱۰.۲ درصد خشونت جنسی بوده است، همچنین علت مراجعه ۲۲ درصد از بانوان به پزشکی قانونی، همسرآزاری بود.

ShahraraNewd

 

خانواده

http://uupload.ir/files/2svr_%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AF.jpg

خانواده

یاد بگیرید به خودتان، به اشتباهاتتان و به اشتباهات همسرتان لبخند بزنید. اگر کیف پولتان گم شد، یا همسرتان باید کاری برای شما انجام می‌داده، ولی فراموش کرده و ... همواره به این موارد لبخند بزنید.

هیچ‌چیز آن‌قدر مهم نیست که به خاطر آن اوقات خانواده را تلخ کنید و لحظات پراندوهی را بگذرانید.

مطمئن باشید با اشتباهات ما یا همسرمان دنیا به پایان نمی‌رسد، اما فرصت‌ها به‌سرعت از دست می‌رود. شاید دیگر لحظه‌ای پیش نیاید که بتوانیم دست همسرمان را بگیریم یا با او بخندیم.

https://article.tebyan.net/306226

TebyanOnline