بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

جشن‌های مجعول و غیراخلاقی به مناسبت نهم ربیع الاول با چند عنوان و هدف صورت می‌گیرد؟

جشن‌های مجعول و غیراخلاقی به مناسبت نهم ربیع الاول با چند عنوان و هدف صورت می‌گیرد؟ ریشه‌های حقیقی این قشر خاص در کجاست و آیا استدلالات آنان از ارزش محکم دینی برخوردار است؟

خواندن  کتاب «نهم ربیع، خسارت‌ها و جهالت‌ها» نوشته مهدی مسائلی بسیار توصیه می‌شود.

 در این کتاب عنوان شده که اساسا قتل خلیفه دوم روز 9 ربیع الاول نبوده است بلکه بر اساس اعلام اکثر علمای شیعه و مورخان سنی و شیعه تاریخ قتل خلیفه دوم 26 یا 27 ذی‌الحجه سال 23 هجری بوده است و روز 9 ربیع الاول روز کشته شدن عمر بن سعد به دست مختار ثقفی است که در آن سال‌ها جشن‌هایی به این زمینه گرفته می‌شده که بعدها به دلیل هم اسم بودن عمر بن سعد با خلیفه دوم به این نام یعنی «عمر کشون» مشهور شده است.

خدای متعال در آیه 108 سوره انعام به مسلمانان امر می‌کند که «حتی به مقدسات بت‌پرستان دشنام ندهید، نباشد که در مقابل، آن‌ها نیز از روی تعدی و جهل به مقدسات شما بی‌احترامی کنند.»

پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «لاتسبوا الناس فتسبوا العداوة منهم» به مردم فحش و ناسزا نگویید که از آنان عداوت و دشمنی خواهید دید.

ازسیره امیرالمؤمنین علی (ع)، سخنان ایشان در نهج‌البلاغه و رفتار حضرت با دشمنان و اسرای جمل، همچنین از توصیه‌های امام صادق (ع) به اقامه نماز همراه اهل سنت یا صدها مصداق خرد و کلان دیگر گرفته تا ده‌ها توصیه به حفظ وحدت مسلمانان در برابر کفار، هیچ دلیل دیگری جز تندروی و بی‌بصیرتی در آینۀ مراسم سب و دشنام‌گویی در نهم ربیع الاول به ذهن برنمی‌آید.

امام رضا علیه السلام می‌فرمایند: «با رفتار خودتان زینت برای ما باشید، نه مایه خجالت و شرمندگی ما.»

بدیهی است بی‌حرمتی، سبّ و دشنام‌گویی به شخصیت‌های مهمِ صاحبان یک عقیده، موجب انگیزش بیشتر طرف مقابل از روی تعدی و جهل برای مقابله‌ به‌ مثل و پاسخ توهین‌آمیز می‌شود و خشم و نفرت پراکنده می‌سازد.

در اعترافات جنایتکار وهابی "عبدالمالک ریگی" معدوم آمده است:

«در شب‌ قبل از عملیات‌ها، وقتی بعضی افراد کم‌انگیزه بودند، فیلم مجالس توهین به مقدسات اهل سنت از قم و اصفهان و... را پخش می‌کردم. نیروها بعد از دیدن و شنیدن این جشن‌ها و توهین و تحقیر در آن، برای انجام عملیات مشتاق می‌شدند... البته عوامل آمریکایی در دیداری که با یکی از دوستانم در دبی داشتند، بارها به ما قول مساعدت در آزادی اعضای گروهمان و ادامه سرریز کمک‌های مالی و نظامی داده بودند. همچنین قرار بود یک پایگاه امن و مجزا در افغانستان و نزدیک مرز ایران به ما داده شود.»

نمی‌توان انتظار داشت کودکان و نوجوانانی که در این گونه جمع‌ها حضور دارند و شاهد ماوقع هستند، در سنینی که هر بذری بر سیرت پاکشان به منزله درختی در بزرگسالی‌شان است، تربیت اسلامی را با حیا و ادب بیاموزند.

برائت و تبری جزء فروع دین است، پس باید در خود دین تعریف شده و آداب آن توضیح داده شود. در زیارت عاشورا که اوج تبری از دشمنان اهل بیت (ع) است می‌خوانیم: "اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد" یعنی در لعن دشمنان دین و کسانی که حق پیامبر و آل ایشان را گرفتند از خود ائمه الگو می‌گیریم، نه از جریان‌های التقاطی و انحرافی.

به نظر می‌رسد به جای این افعال بی‌پایه و مخرب، با بیان واقعیت‌های تاریخ، عظمت و حقانیت ائمه اطهار (ع) روشن می‌شود و اثبات راه ایشان با کاری خلاف روش و سیره  آن‌ها امکان‌پذیر نیست.

به تعبیر امام خمینی (ره) "اسلام آمریکایی" ایجاب می‌کند که قشر معدودی به نام تشیع، به دشنام‌گویی به مقدسات سایر مسلمانان بپردازند و هیچ موضعی در قبال دشمنان حال حاضر ائمه اطهار (ع) نداشته باشند.

رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه‌ای: هرگونه گفتار یا کردار و رفتارى که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمانان شود شرعاً حرام اکید است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.