بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

گیلان، در روزی که گذشت

گیلان، در روزی که گذشت

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امروز در حاشیه بازدید از راه آهن قزوین - رشت گفت : برای اجرای این طرح تاکنون بیش از 3 هزار میلیارد تومان هزینه شده و امسال هم 300 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست کارگروه توسعه مشارکت های مردمی سازمان های مردم نهاد گفت: سازمان های مردم نهاد بعنوان بازوان فعال جامعه در ایجاد اشتغال، کاهش معضلات اجتماعی و ارتقای عملکرد جامعه نقش موثری دارند.

نماینده آستارا در مجلس گفت: طرح سامانه دفع فاضلاب شهری آستارا از سال 79 آغاز و تاکنون برای اجرای این طرح با 5 درصد پیشرفت کار 5 میلیارد تومان هزینه شده است. برای تکمیل این سامانه به 140 میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

سرپرست فرمانداری رشت در نشست کارگروه اشتغال گفت: برای ایجاد اشتغال در شهرستان رشت به 750 میلیارد تومان تسهیلات نیاز است .

سرهنگ ملکی فر رییس پلیس افتخاری گیلان گفت: در حال حاضر هزار و 68 پلیس افتخاری بالای 18 سال در گیلان فعالیت می کنند . روانسازی ترافیک و برقراری نظم عمومی از جمله فعالیت های پلیس های افتخاری است .

آتش نشان گیلانی برای گرامیداشت یاد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو پیاده عازم تهران شد. محسن رنجکش آتش نشان 51 ساله کلاچای رودسر 4 روز قبل سفر خود را آغاز کرد . فاصله تا تهران 389 کیلومتر است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در املش گفت: از ابتدای امسال تاکنون 180 میلیارد ریال تسهیلات بانکی در حوزه مدیریت آب به کشاورزان املشی پرداخت شد.

مدیر جهاد کشاورزی ماسال گفت: دامداران این شهرستان امسال 2 هزار و 200 تن گوشت قرمز به ارزش 8 میلیارد تومان تولید و به بازار مصرف عرضه کردند.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا گفت: 20 هزار هکتار از شالیزارهای این شهرستان قابلیت اجرای طرح تجهیز و نوسازی دارد که این طرح تاکنون در 50 درصد شالیزارهای صومعه سرا اجرا شده است .

فرمانده انتظامی املش گفت: ماموران این نیرو از منزل اجاره ای یک جوان 22 ساله در منطقه سرچور این شهرستان 2 کیلو و 580 گرم حشیش و 3 کیلو گرم تریاک کشف و ضبط کردند .

40 تابلوی خوشنویسی رامین باغچه سرایی به خط نستعلیق در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی آستارا به نمایش گذاشته شده است. علاقمندان میتوانند تا 22 دی ماه صبح و عصر از این نمایشگاه دیدن کنند.

امام جمعه رودسر در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: لازمه ی پیشگیری از آسیب های اجتماعی ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی در جامعه است که مشارکت همه ی دستگاهها در این خصوص ضروریست.

فرمانده انتظامی املش گفت: ماموران این نیرو از منزل اجاره ای یک جوان 22 ساله در منطقه سرچور این شهرستان 2 کیلو و 580 گرم حشیش و 3 کیلو گرم تریاک کشف و ضبط کردند .

امین قاسمی پور بوکسور گیلانی به عنوان مربی تیم ملی بوکس انتخاب شد.

iribnews_guilan

روابط_عمومی آموزش و پرورش استان کرمان:

روابط_عمومی آموزش و پرورش استان کرمان:

مدارس شهرستان رابر در تمام دوره های تحصیلی، مدارس بخش ساردوئیه از توابع شهرستان جیرفت به_استثنای مدارس دهستان دلفارد در تمام دوره های تحصیلی و مدارس دهستان دهبکری از توابع شهرستان بم در تمام دوره های تحصیلی و مدارس ابتدایی گلزار_و_لاله_زار از توابع بردسیر فردا سه شنبه تعطیل است.

منبع : صداوسیما

آخرین وضعیت آتش‌نشانان جان‌باخته در حادثه پلاسکو

آخرین وضعیت آتش‌نشانان جان‌باخته در حادثه پلاسکو

مدیر عامل سازمان_آتش_نشانی:

در سازمان آتش‌نشانی برای وضعیت شهید محسوب شدن آتش_نشانان جان‌باخته در حادثه پلاسکو مکاتبات زیادی با بنیاد شهید انجام شد ولی هنوز جواب قطعی داده نشده است.

همان زمان در پیام مقام معظم رهبری که بسیار روحیه بخش هم بود اشاره شد که اینها شهیدان_راه_خدمت هستند.

سازمان، امتیازات فداکاری و ایثارگری برای آنها در نظر گرفته است ولی از سوی بنیاد شهید شرایطی ایجاد نشده است.

iribnews

تنها یک تصادف در جاده‌های بارانی

تنها یک تصادف در جاده‌های بارانی

سرهنگ هادی امیدوار، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با شهرآراآنلاین:

با ورود سامانه جدید بارشی به استان تنها یک تصادف در جاده قوچان- درگز به علت برودت هوا رخ داده است که در این حادثه دو تن مجروح شدند و به بیمارستان انتقال پیدا کردند.

در هفته گذشته ۲۶ مورد تصادف جرحی در جاده‌های استان خراسان رضوی روی داد که موجب کشته شدن دو تن در صحنه تصادف و یک تن در بیمارستان شد.

مردم همانطور که گواهی‌نامه خود را همیشه به همراه دارند باید با آغاز فصل سرما تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ نیز به همراه داشته باشند و اطلاعات لازم را از شرایط جاده‌ها کسب نموده و در شرایط جوی نامناسب با سرعت مطمئنه برانند.

حوادث

خبرنگار: ملیحه_فلاح

آخرین اخبارمشهد در شهرآرانیوز

سامانه بارشی جدیدی در راه است/ آخر هفته بارانی برای شمال کشور

سامانه بارشی جدیدی در راه است/ آخر هفته بارانی برای شمال کشور

مدیرکل سازمان هواشناسی کشور:

سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده طی امروز بخش‌هایی از کرمان، هرمزگان، فارس، گلستان، خراسان شمالی و بخش‌هایی از استان‌های خراسان رضوی را با بارش باران و برف به همراه وزش باد شدید مواجه می‌کند.

به تدریج از میزان بارش‌ها در نقاط مختلف کشور کاسته می‌شود و جوی نسبتاً پایدار در ۲۴ ساعت آینده، کشور را در بر می‌گیرد.

 امروز و فردا هوای سرد در نیمه شرقی کشور ماندگار است و در برخی مناطق شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

iribnews

راه اندازی پرواز رشت – قشم و برعکس بزودی

http://uupload.ir/files/bdzs_%D8%B1%D8%A7%D9%87_%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C.jpg

راه اندازی پرواز رشت قشم و برعکس بزودی

مدیرکل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت:

پرواز رفت و برگشت رشت قشم ، تا چند روز دیگر از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت راه اندازی می شود.

ساعت 20 و 10 دقیقه روز پنج شنبه 21 دی ماه هواپیمای اولین پرواز قشم رشت در این فرودگاه به زمین می نشیند و ساعت 21 و 10 دقیقه هم پرواز رشت قشم از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت برقرار خواهد شد.

از این پس شرکت هواپیمایی قشم، روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته،2 پرواز رفت و برگشت را در مسیر رشت قشم برقرار خواهد کرد.

در حال حاضر 86 سورتی پرواز در هفته از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت انجام می شود.

مسیرهای پروازهای داخلی این فرودگاه از رشت به تهران شیراز مشهد- عسلویه کیش بندرعباس اهواز تبریز و قشم و مسیر پرواز های خارجی بغداد و برعکس است.

[خبرگزاری صداوسیما - گیلان]

iribnews_guilan

تعطیلی نیمی از کارگاه‌های تولید طلا در دو ماه

تعطیلی نیمی از کارگاه‌های تولید طلا  در دو ماه

باقر معبودی‌نژاد، مسئول اتحادیه طلا،جواهرو نقره مشهد:

از ۳۲۰ کارگاه تولید طلا که دارای مجوز و پروانه کسب هستند در دو ماه گذشته ۱۶۰ مورد تعطیل شدند و بسیاری از طلافروشان، طلاسازان و کارگران بیکار شده‌اند.

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار دولت قرار دارد اما متاسفانه بسیار زمانبر است و قانون آزمایشی آن هنوز پس از ۹ سال اصلاح نشده است.

قرار بر تشکیل کارگروهی شامل نماینده اداره‌دارایی، اتحادیه صنف طلا وجواهرات استان ونمایندگانی از طلافروشان شد تا به مشکلات گذشته اعم از مالیات مشاغل، مالیات بر ارزش‌افزوده و جرائم مالیاتی رسیدگی کنند و همچنین پیگیر اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده باشند.

اعتراض امروز در آرامش کامل برگزار شد و مسئولین در مسجد اداره امور مالیاتی به صحبت‌های طلافروشان گوش دادند./ شهرآرا

shabakekhorasan