بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

خبرهای کوتاه

خبرهای کوتاه

دادستان کل کشور با صدور دستور ویژه ای به معاون حقوق عامه دادستانی کل خواستار بررسی علت بروز حادثه نفتکش سانچی شد.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد:  تکمیل ظرفیت دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از ساعت 8 صبح فردا آغاز می شود.

عیدی سال ۹۷ خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد در شهرستان‌های زلزله‌زده کرمانشاه سه برابر پرداخت می‌شود.

iribnews

شبی حداقل یک_دقیقه_کتاب بخوانیم

شبی حداقل یک_دقیقه_کتاب  بخوانیم

تو دیوار نیستی که بر رویت پوسترهای تبلیغاتی بچسبانند. شجاعت داشته باش و خودت باش؛ با همه ی کاستی ها و نقص ها. شجاعت داشته باش و تندیس زندگی خودت را بساز. تقدیس گر دیگران نباش. آنقدر خوبی و توان و استعداد در وجود خود تو هست که دیگران تقدیست کنند.

حکایت نویس خود باش، نه حکایت نویس دیگران.زندگی خود تو، حکایتی تر از همه است.

عشق قفس پرواز

مسیحا برزگر

zendegisalam

گیلان، در روزی که گذاشت

گیلان، در روزی که گذاشت

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در نشست ستاد بزرگداشت دهه فجر گفت: با توجه به اینکه دهه فجر امسال متقارن با ایام فاطمیه است ویژه برنامه های این دهه از 19 بهمن آغاز می شود.

فرماندار رشت هم در این نشست با تشریح برنامه های دهه فجر گفت: 20 کارگروه برای برگزاری برنامه های دهه فجر در رشت تشکیل شده است.

نخستین نمایشگاه عکس و کتاب راویان جنگ در مجتمع فرهنگی- هنری خاتم الانبیا رشت گشایش یافت. در این نمایشگاه 40 عکس از تصاویرثبت شده راویان جنگ و 20 عنوان کتاب از دست نوشته های این راویان تا 28 دی به نمایش گذاشته شده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از بهره برداری  897 طرح راه و شهرسازی گیلان در دهه ی فجر خبر داد.

رییس اداره چای املش گفت: 2 هزارو 47 چایکار املشی به صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور معرفی شدند که از این تعداد هزار و 984 چایکار 24 میلیارد و 617 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد 4 درصد دریافت کردند.

فرماندار سیاهکل در نشست شورای کشاورزی گفت: این شهرستان 9 هزار و 700 بهره بردار کشاورزی دارد که امسال برای حمایت و توسعه بخش کشاورزی توزیع 6هزار کیلوگرم بذر گندم و جو، خرید توافقی بیش از 10 هزار و 500 کیلو گرم برنج و فندق، توزیع  بیش از هزارو 200 تن آرد و انواع کود شیمیایی در سیاهکل انجام شد.

جمعی از فرماندهان وبیش از 50 نفراز سربازان قرارگاه پدافند هوایی شهید عبدالله عیسی پور چوکای رضوانشهرامروز با اهدای خون به نجات هموطنان نیازمند کمک کردند.

رییس بهزیستی شهرستان رشت از تشکیل صندوق شورای " توانبخشی مبتنی بر جامعه  در همه ی روستاهایی که دارای دهیاری و خانه بهداشت هستند خبر داد و گفت: اشتغال و مناسب سازی از الویت های مهم این صندوق است.

با اعلام فدراسیون فوتبال مریم آزمون به عنوان مربی تیم ملی بانوان بزرگسال و معصومه جهانچی که پیش از این عهده دار سرمربیگری تیم ملی کمتر از 14 سال بود به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان کمتر از 16 سال انتخاب شد.

ریس اداره ورزش و جوانان املش گفت: با همکاری هیات های ورزشی 22 و یژه برنامه ورزشی و فرهنگی در دهه فجر در این شهرستان اجرا خواهد شد.

iribnews_guilan

چند خبر کوتاه

چند خبر کوتاه

وزارت امور اقتصادی و دارایی طی فراخوانی، از انتشار و فروش ده هزار میلیارد ریال اوراق_مشارکت دولتی در هفته پایانی دی امسال خبر داد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران: اخذ عوارض از خودروها در بزرگراه‌های جدید در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

با توافقات صورت گرفته یحیی گل محمدی پس از دریافت 10 درصد دیگر از قرارداد خود، رسماً از این تیم جدا خواهد شد.

iribnews

تو اروپا با مالیات کشورو اداره میکنن

http://uupload.ir/files/uy08_%D8%AA%D9%88_%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7.jpg

تو اروپا با مالیات کشورو اداره میکنن

تو ایران مالیات هست

خمس هست

زکات هست

نفت و گاز و وقف هست

و باز هم کسری بودجه داریم.

فامیل_دور

‌ Hamid_Masouminejad

بازداشت یکی از لیدرهای شاخص اغتشاشات اخیر در مشهد

بازداشت یکی از لیدرهای شاخص اغتشاشات اخیر در مشهد

معاون دادستان مشهد:

یکی از سرشاخه‌های اغتشاشات اخیر که در آشوب‌های خیابانی استان اصفهان در شهر آران که باعث بی نظمی بسیار زیادی شده بود و با هماهنگی ضد انقلاب و شبکه‌های معاند فضاسازی بسیار زیادی در شبکه‌های اجتماعی به وجود آورده  بود عصر روز گذشته در مشهد بازداشت شد.

این فرد که در هفته‌های اخیر با همکاری رسانه‌های معاند و افرادی چون علیرضا نوری‌زاده ضدانقلاب لندن‌نشین نامه‌هایی را خطاب به مقام معظم رهبری و مسئولان نظام نوشته بود تا فضای روانی جامعه را تحت تاثیر قرار دهد، پس از شناسایی و تشخیص هویت تحت پیگیر قضایی قرار گرفت.

«م.ف» پس از اطلاع از شناسایی توسط دستگاه قضایی به مشهد متواری شد تا به این ترتیب خود را پنهان کند اما عصر روز گذشته با نیابت قضایی این فرد توسط اداره اطلاعات شهرستان مشهد دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد./ قدس

ShahraraNews

آیت الله بهجت (ره) :

http://uupload.ir/files/39c4_%D9%87%D8%B1_%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1.jpg

آیت الله بهجت (ره) :

هر چقدر علاقه به خواندن قرآن دارید ، همان اندازه علاقه به دیدار امام زمانتان دارید.

روزی چقدر علاقه ات را به حضرت نشان مى دهى؟

alabd110

تسلیت به ایران

تسلیت به ایران

بهمن ویسی/معلم نمونه کشوری

از دی ماه سال گذشته تا واپسین روزهای ماه جاری، ایران دردمند حوادث تلخ و ناگواری را تجربه کرده است. آتش سوزی ساختمان پلاسکو، سیل ویرانگر شمالغرب، انفجار معدن زمستان یورت، واژگونی اتوبوس حامل نخبگان در هرمزگان، زلزله مهیب استان کرمانشاه، کشته شدن عده ای از هموطنان در جریان اعتراضات خیابانی و در تازه ترین واقعه، جان باختن سی و دو دریانورد در نفتکش سانچی. گویا شبح مرگ، قصدی برای برچیدن سایه شوم خود از فضای ایران نداشته و حادثه پشت حادثه و آزردگی روح و روان، در طالع این ملت رقم خورده است. مرگ  جوانانی که در تلاش معاش با کمترین حقوق و مزایا، دل به آب های خروشان سپرده و جسم و جان خویش را در دریای چین طعمه آتش سوزان و بی مروت کردند؛ اندوهی سنگین و داغی تازه بر دل ایرانیان رنجور نشانده است و ضرورت دارد تا دستگاه های مسئول، با بررسی همه جوانب، پرسش ها و ابهاماتی که این روزها در ذهن مردم شکل گرفته است را برای افکار عمومی روشن سازند. چرا چین در جایگاه بزرگ ترین شریک تجاری ایران تمام تلاش خود را معطوف نجات جان سرنشینان کشتی چینی و خروج کشتی از صحنه تصادف کرده است و علت تعلل پکن در امدادرسانی به خدمه سانچی و زیر پا گذاشتن قوانین حقوقی مرتبط با تجارت دریایی چیست؟ دستگاه دیپلماسی کشور بدون تاثیرپذیری از سطح معاملات دو کشور، باید دولت پکن را وادار به پاسخگویی نماید. از سویی عملکرد دولت در اعزام دیرهنگام تکاوران ارتش و به  اصطلاح، ارسال نوشداروی پس از مرگ سهراب برای محبوسان آتش و خون، به هیچ وجه قابل توجیه نیست و باید در این راستا ضمن شفاف سازی پاسخ قانع کننده ای به افکار عمومی ارائه دهد.

به هر حال در این فضای آکنده از غم و اندوه، با دلی پرخون و دیدگانی اشکبار، این مصیبت بزرگ را به بازماندگان داغدار و تک تک هموطنان تسلیت عرض نموده و برای روح دریادلان سوخته بال، طلب آرامش می کنم.

اخبار_فرهنگیان