بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

متوسط حقوق معلمان چقدر از متوسط حقوق سایر کارمندان دولت کمتر است؟

متوسط حقوق معلمان چقدر از متوسط حقوق سایر کارمندان دولت کمتر است؟

شهرام جمالی

اخیراً جمشید انصاری، رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفته : « دولت ۲میلیون و ۳۳۰هزار کارمند اعم از رسمی، پیمانی و قرارداری دارد و متوسط حقوق ماهانه کارکنان دولت ۲میلیون و ۹۴۰ هزار تومان است.»

امروز هم حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق مجلس اعلام کرد :

« براساس احکام فرهنگیان، میانگین حقوق آنها حدود ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است و میانگین دریافتی آنها حدود یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان می‌شود.»

بر این اساس، متوسط حقوق معلمان حدود ۲۵ درصد از متوسط حقوق کارکنان دولت کمتر است. اما این محاسبه نمی تواند شاخص درستی را نشان دهد، چرا که بر اساس آمار اعلام شده از سوی رئیس مرکز آمار و فناوری ارتباطات و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، تعداد کل معلمان و نیروهای آموزشی مدارس کشور بالغ بر ۹۴۰ هزار نفر است و این تعداد معلم - که بیش از ۴۰ درصد تعداد کل کارکنان دولت را تشکیل می دهند - با میانگین حقوقی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در محاسبات سازمان امور استخدامی در نظر گرفته شده است.

و بدیهی است چنانچه معلمان را از سایر کارمندان دولت کنار بگذاریم ، میانگین حقوقی ۶۰ درصد باقیمانده کارکنان دولت، رقمی به مراتب بالاتر از ۲ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان خواهد شد.

اما این فقط یک سوی این ماجراست و چنانچه پرداخت های متعارف و نامتعارف مالی و مازاد بر احکام حقوقی که بسیاری از وزارتخانه ها و سازمان های دولتی به کارکنان خود می پردازند را در این محاسبات لحاظ کنیم، میانگین دریافتی سایر کارکنان دولت بازهم افزایش خواهد یافت. و این در حالی است که میانگین دریافتی معلمان (یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان ) حداقل ۴۰۰ هزار تومان‌ از میانگین حقوق آنها بر اساس احکام حقوقی (۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان ) کمتر است!

حال با در نظر گرفتن موارد فوق، می توان نتیجه گرفت که میانگین حقوق دریافتی معلمان قطعاً بیش از ۵۰ درصد کمتر از میانگین حقوق دریافتی سایر کارکنان دولت خواهد بود.

اخبار_فرهنگیان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.