بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

گیلان در روزی که گذشت

گیلان در روزی که گذشت

مدیر جهاد کشاورزی رودسر با اشاره به اینکه برداشت گل گاو زبان آغاز شده است گفت: 4 هزار خانوار رودسری در 470 هکتار باغ این شهرستان به پرورش گل گاوزبان مشغولند

رییس اداره استاندارد آستارا گفت: در یک ماهه گذشته 12 فقره گواهی صادراتی برای 280 تن خرما و کشمش ثبت و به آذربایجان و روسیه صادر شده است.

سرپرست فرمانداری لاهیجان گفت: 107 طرح با 37 میلیاردتومان اعتبار در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لاهیجان تصویب شده که با اجرای این طرح برای 965 نفر شغل ایجاد می شود.

جمعی از شهروندان لوندویل آبگرم کن های خورشیدی در جنگل ها نصب کردند تا مسافران برای استفاده ی گرمایشی درختان را قطع نکنند.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد : کبد و نسوج رحمت استوار شهروند 45 ساله رشتی که اول اردیبهشت بر اثر حمله شدید آسم و ایست تنفسی دچار مرگ مغزی شده بود در بیمارستان رازی رشت اهدا شد.

همزمان با هفته مشاغل دانش آموزان گیلانی از مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان بازدید کردند و با حرفه های مختلف آشنا شدند.همچنین به همین مناسبت نمایشگاهی در املش برپا شد و دانش آموزان دست ساخته هایشان را در 17 غرفه به نمایش گذاشتند.

به مناسبت روز زمین پاک دانش آموزان فومنی یک کیلومتر از حاشیه جاده فومن به ماسوله را از زباله پاک کردند .

امام جمعه تالش در همایش جانبازان تالش گفت : عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران مرهون رشادت ها و جان فشانی های ایثارگران و جانبازان و شهداست که باید قدر دان این عزیزان باشیم.

فرمانده انتظامی صومعه سرا گفت: دو برادر که سارق منازل مسکونی در این شهرستان بوئدند دستگیر و تاکنون به 5 فقره سرقت اعتراف کردند.

سومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی قایقرانی آب های آرام ماراتن با حضور 7 پارو زن در بندر انزلی برگزار شد.

iribnews_guilan

سرخط_خبرها

سرخط_خبرها

حکم صادره برای راننده اتوبوس حادثه پاسداران در دیوان عالی کشور تایید شد. پرونده تعداد دیگری از اغتشاشگران خیابان پاسداران به دادگاه ارسال شده است و به زودی محاکمه می شوند.

شمخانی: خروج ایران از NPT یکی از سه گزینه ایران در واکنش به خروج امریکا از برجام است.

سوال ۱۵ نماینده از وزیر اطلاعات «درباره برخوردهای امنیتی» اخیر با نخبگان تحویل هیات رییسه مجلس شد.

بر اساس اعلام وزیر آموزش‌وپرورش هامبورگ، امسال برای اولین بار زبان فارسی وارد امتحانات گواهی پایان تحصیلات متوسطه در این شهر شد.

ShahraraNews

زنی نگران پسر چهل ساله‌اش بود که اوتیسم داشت.

زنی نگران پسر چهل ساله‌اش بود که اوتیسم داشت. پسر به علت بیماری مجبور شده بود چند هفته با مادرش زندگی کند و پس از بهبود به مرکزی که در آن از وی مراقبت می‌شد بازگشت.

 آن زن می‌گفت خیلی از دستش عصبانی شدم. بدون اینکه نگاه کنه از خیابون رد شد و  نزدیک بود اتوبوس بهش بزنه. سرش داد کشیدم ،می‌خوام سالم باشی!

یعنی می خوای پسر مبتلا به اوتیسم تو عادی باشه؟

 بله

یعنی می خوای خودش نباشه؟

باید تغییر کنه.

منظورت اینه پسری که اوتیسمش چهل سال تغییر نکرده باید تغییر کنه؟

 گمونم نه.

ما دلمون میخواد با عصبانیت ما اوتیسم او از بین بره، ولی این اتفاق نمی افته، می افته؟

نه، نمی افته.

اوتیسم او باقی می مونه. تو چهل ساله منتظری یک پسر عادی جای پسر بیمارت ظاهر بشه. من اینو درک می‌کنم. هر آدمی اینو درک می کنه. چطوره برای‌پسر عادی ای که هرگز نداشتی و هرگز نخواهی داشت مراسم تشییع بگیریم

آن زن گریست.

اینکه انکار آن مادر را به یادش آوردم، رنج رساندن به او نبود، بلکه خلاص کردن او بود، خلاص کردن از توهمی که چهل سال وی را شکنجه کرده بود. من با او با واقعیات زندگی اش روبه رو شدم و به او نشان دادم که او نیز می تواند با آنها روبه رو شود. آن زن با رهاکردن فرزند غیرواقعی خود قادر شد فرزند واقعی اش را در آغوش بگیرد.

آیا وی خواهد آموخت که همه چیز را همان طور که هستند ببیند؟ آیا او اجازه خواهد داد پسرش اوتیسم داشته باشد؟ دقت کنید که حقیقت دادنی یا گرفتنی نیست. درمانگر تنها می تواند به حقیقتی که در درون بیمار وجود دارد  اشاره کند. بینش از قلب بیمار می جوشد و نه از دهان درمانگر. و پس از اعتراف به آرزوی درونی اش، چیزی را که اکنون می توانست آن زندگی کند، دید: پسرش را همان طور که بود. غیبت آن تصویر خالى، فضای مناسبی را برای پدیدارشدن پسر واقعی اش ایجاد کرد.

با درک غیر واقعی بودن خواسته اش چگونه زندگی کردن با پسر واقعی‌اش آشکار شد. جالب این که هرچه بیشتر با حقیقت روبه رو می شد، کمتر از دروغ خود رنج می برد.

خیال پردازی‌هایش از بین نرفت، بلکه صرفا از رویایی/خوابی که خیال پردازی هایش خلق کرده بودند، بیدار شد. من که نمی توانستم آرزوی او را به کلی محو کنم، فقط کمکش کردم ببیند پسری که طرد می کرد واقعا وجود دارد، و اینکه پسر غیر اوتیستیک وی تنها در رویاهایش وجود داشته است. با رها کردن این رؤیا، وی وابستگی اش به آرزوی داشتن یک پسر سالم را نیز رها کرد. ممکن است این آرزو دوباره بازگردد، اما او می تواند آن را نظاره کند و به آن نچسبد و پسری که داشت دوست بدارد.

ما به جای حضور در برابر چیزی که هست، منتظر چیزی می مانیم که نیست و حضوری ندارد. این مادر به محض آنکه در برابر پسرش حاضر و از رؤیایش بیدار شد، توانست بگوید: «خدای من! من توام. منم که باید عادی شوم. منم

هنگام حرکت اتوبوس واقعیات به طرفم باید به هر دو طرف نگاه کنم.

و ارتباط با آنچه اینجا هست، بهبود می یابیم و با ارتباط با تخیلاتمان بیمار می شویم. درمانگر ما را از فرار از خودمان متوقف می کند و این چنین‌و آرام می‌گیریم. با باقی ماندن در این لحظه، احساسات خود را حس می‌کنیم، احساساتی که همواره از طریق اضطراب به سراغ‌مان می‌آیند.

طُرفه اینکه اضطراب ما را تشویق می کند به جاهایی برویم که از ورود به آنها و کاوش در آن‌ها وحشت داریم و می‌گریزیم

منبع: دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم

نوشته: جان فردریکسون

ترجمه: علیرضا منشی ازغندی

 

شکوه_میثاق

http://uupload.ir/files/kwm4_%D8%B4%DA%A9%D9%88%D9%87_%D9%85%DB%8C%D8%AB%D8%A7%D9%82.jpg

شکوه_میثاق

اجتماع بزرگ جوانان عاشورایی در میعاد منتظران

جمعه هفتم اردیبهشت ساعت 18

شروع حرکت: پیاده‌روی از حرم مطهر ساعت 15

کانال مسجد مقدس جمکران:

جاده های شمالی خراسان رضوی لغزنده و مه گرفته است

جاده های شمالی خراسان رضوی لغزنده و مه گرفته است

معاون اداره کل راهداری:

بارش باران موجب لغزندگی سطح جاده های شمالی استان شده و مه گرفتگی دید افقی رانندگان را کاهش داده است.

بارش برف پراکنده در محور درگز - قوچان در محدوده گردنه تیوان و بارش باران در جاده مشهد - کلات در محدوده گردنه گوجگی و حوزه راههای شهرستان قوچان محورها را لغزنده کرده است .

مه گرفتگی نیز در جاده های مشهد - کلات محدوده گردنه گوجگی و مشهد- سرخس در محدوده گردنه مزداوند موجب کاهش دید افقی رانندگان شده است.

شبکه خراسان

 sapp.ir/shabakekhorasan

روستای توسه_چال

http://uupload.ir/files/8dvg_%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DB%8C.jpg

روستای توسه_چال

متاسفانه با پیگیری های مکرر هنوز از تمام امکانات رفاهی از جمله #برق و #جاده محروم است

آقای علی رجب پور

اشکور بهشت ایران

Ashkevariha

تصادف دو دستگاه اتوبوس ۷ مصدوم داشت

تصادف دو دستگاه اتوبوس ۷ مصدوم داشت

اتحادی، روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی مشهد:

دو دستگاه اتوبوس متعلق به شرکتهای بخش خصوصی سازمان اتوبوسرانی مشهد در ظهر روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه در اثر ترمز ناگهانی خودروی سواری و عدم رعایت فاصله قانونی اتوبوسرانان با هم برخورد کردند.

در این حادثه ۷ نفر از مسافران دچار مصدومیت شدند.

پس از مراجعه اورژانس ۵ نفر از مصدومین بصورت سرپایی مداوا و ترخیص شده اند و ۲ نفر در حال حاضر بستری موقت هستند.

اخبار شبکه خراسان رضوی

روزی در هلند که بزرگ‌ترین صادرکننده‌ی گل جهان است، دانشمندان تستی را انجام دادند:

http://uupload.ir/files/vbf2_%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C.jpg

روزی در هلند که بزرگ‌ترین صادرکننده‌ی گل جهان است، دانشمندان تستی را انجام دادند:

 بچه‌های مهدکودکی  را به مزارع گل‌ها بردند، و به آن‌ها گفتند که در مسیرهایی که بین ردیف‌های گل وجود داشت بازی کنند یا راه بروند یا حتی بدوند ولی مواظب باشند که به گل‌ها صدمه نزنند.

نتیجه‌ی این آزمون بسیار جالب بود؛ آن‌ها ملاحظه می‌کنند جاهایی که بچه‌ها در آن بازی کردند، گل‌ها با نشاط تر و شاداب‌تر شدند و زودتر هم رشد کردند! دانشمندان نتیجه‌ی تحقیقاتشان را به دولت هلند اعلام کردند.

دولت هلند بخشنامه‌ای به مهد کودک‌ها داد که هر مهد کودک موظف شد هفته‌ای یک روز، مهد را تعطیل کرده و بچه‌ها را به مراکز پرورش گل  برده و اجازه بدهند تا در آن‌جا به بازی مشغول شوند. این کار باعث شد که محصول گل‌ها به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند و کودکان نیز دارای نشاطی مضاعف شدند.

نشاط و شادابی نه فقط انسان‌ها بلکه به تمام موجودات زنده انرژی مثبت می‌دهد و عشق به زیستن را افزایش می‌بخشد، و برعکس، محزون بودن، دنبال غم و غصه رفتن باعث پایین آمدن کیفیت زندگی شده و در نتیجه احساس منفی به زندگی افزایش می‌یابد.

ارسالی: دکتر فرشته افکاری

khabarnamehfarhangian

تدریس زبان روسی صرفاً جهت تنوع

تدریس زبان روسی صرفاً جهت تنوع

دکتر کتایون خزعلی

دبیر زبان انگلیسی

یادداشت اختصاصی کانال اخبار فرهنگیان

 بنا بر گفته ی جناب بطحایی وزیر محترم آموزش و پرورش : "باید زمینه توسعه سایر زبان های خارجی به ویژه روسی را در مدارس کشور فراهم کنیم تا تدریس زبان خارجی به شکل انحصاری مربوط به زبان انگلیسی نباشد."

جناب وزیر!  در حال حاضر دانش آموزان ایرانی در یادگیری زبان فارسی که زبان رسمی و زبان مادری بسیاری از آنهاست، مشکل دارند و زبان دوم که انگلیسی ست متاسفانه به شکلی که دانش آموزان بتوانند پس از فارغ التحصیلی به خوبی انگلیسی صحبت کنند، تدریس نمی شود.

یادگیری زبان دوم ( زبان بین المللی) جهت ارتباط با دیگر کشورها و ایجاد یک زبان مشترک، بسیار حائز اهمیت است. زبانی که در بین همه ی ملل مشترک باشد. حال چگونه شما این تصمیم ناشیانه و غیرکارشناسی شده را گرفته اید ؟!

زبان روسی دقیقاً به جز روسیه کجای دنیا قابل استفاده است؟ زبانی که بین المللی می باشد در کشور ما نادیده گرفته شده و تدریس آن در مقطع ابتدایی ممنوع شده است، حال چگونه شما سخن از  زبان روسی به میان می آورید؟

این همه تصمیم های کارشناسی نشده و احساسی و شتابزده، سیستم آموزشی ایران را زیر سوال برده و حتی دانش آموزان هم به این مسائل به شکل جوک نگاه می کنند. اینکه تعداد زبان های خارجی در مدارس زیاد باشند بسیار خوب است ولی به شرط اینکه زبان مادری و زبان بین المللی به خوبی فراگرفته شوند و دانش آموزان به این  دو زبان کاملاً مسلط باشند، نه اینکه با کوله باری از مشکلات نگارشی و گفتاری، مجبور به یادگیری زبان روسی هم بشوند.

اما متاسفانه جنابعالی به جای اینکه مشکلات تدریس و کتابهای زبان انگلیسی در مدارس را حل کنید مشکلی دیگر ایجاد می کنید. بچه های ما در مدارس از نوشتن یک نامه ی معمولی به زبان فارسی، با یک نگارش درست و بی نقص عاجزند. بچه ها در یادگیری زبان انگلیسی مشکلات فراوانی دارند و آن طور که باید این درس جدی گرفته نمی شود، بعد شما از زبان روسی صحبت می کنید.

اقدامات ناشیانه و کارشناسی نشده به بچه های این سرزمین بیشترین لطمه را وارد می کند. همانطور که وضعیت مدارس سمپاد در متوسطه اول هنوز معلوم نشده و دانش آموزان پایه ی ششم همچنان منتظر تصمیم نهایی هستند و حذف آزمون در دوره اول متوسطه و عدم یک جایگزین مناسب جهت استعدادیابی دانش آموزان، باعث ایجاد استرس و اضطراب در بچه ها شده است. بچه های پایه ی ششم تکلیفشان معلوم نیست و متاسفانه ما هر روز شاهد مشکلات جدیدتر هستیم و مشکلات قبلی به فراموشی سپرده می شوند.

بچه های این مملکت دچار سردرگمی و تناقض شده اند. امیدی به آینده ی خود ندارند. تغییرات سیستم آموزشی و نداشتن یک برنامه ی درست و مُدَوّن در آموزش و پرورش و تدریس سنتی کتابهای ناکارامد و عدم توجه به مهارتهای عملی دانش آموزان، انگیزه ی درس خواندن را در بچه ها از بین برده است. بیش ازین زمینه ی فرار مغزها را در سنین پایین تر، بوجود نیاورید .

اخبار_فرهنگیان را دنبال کنید.