بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بداهه‌ی شاعران راه راهی جامانده‌ از دیدار

بداهه‌ی شاعران راه راهی جامانده‌ از دیدار

شاعرم اهل قلم، بختم ولی بیدار نیست

شعرم امشب جز صدای زخمه های تار نیست

میچکد حسرت ز چشمان ترم پشت درت

درمیان این همه گل جا برای خار نیست؟

ای طبیب شاعران شعر مرا هم گوش کن

هیچ کس مانند من از دوریت بیمار نیست

خواستم آرام گیرم با خیال تو، نشد!

عطر و بوی چفیه‌ات در حجره‌ی عطار نیست

کاش مهمان می‌شدم در بیت با بیتی، ولی

ای دریغ! امسال بختم باز با من یار نیست

ماه مهمانی حق هرسال اشکم جاری است

قزوه کارش بی شباهت هم به استکبار نیست

شاعران را جمع کرده از شمال و از جنوب

غیر من، آقا بگو این کار او آزار نیست؟

روزه‌ام با شوری اشکم اگر باطل شود

خب گناهش گردن مسئول این افطار نیست؟

ما دریم و شعر، با ما مثل تخته جور جور

ای خدا، صد حیف قزوه ذره‌ای نجار نیست!

من برایت شعر گفتم برقعی دعوت شده

طبع من جاری‌ست اما حیف چون سیار نیست

قزوه و حدادیان، حداد و فیض و برقعی

جمعشان جمع است دیگر جای این اشعار نیست

جز رفیق این یکی و یار غار آن یکی

در میان شاعران کس لایق دیدار نیست

نیستم لایق ولی ای کاش می‌شد قسمتم

آرزوهایی چنین بر ما جوانان عار نیست

می برم با خود به گور این آرزو را عاقبت

مردن آقا قدر دیدار شما دشوار نیست

ما که سرباز شما هستیم در این جنگ نرم

دیدن فرمانده آقاجان مگر اجبار نیست؟

شاعران راه راهی را خودت دعوت نما

این تمنا با وجود لطفتان بسیار نیست...

بداهه سرایان:

ناهید رفیعی ، فهیمه انوری، زهرا آراسته نیا،

مینا گودرزی، مهدی کبیری،

سیدمحمد صفایی‌نویسی

،محمدرضا شکیبایی زارع،

یاسر پناهی فکور، زهرا فرقانی

وطنز

پایگاه شعر و ترانه طنز

vatanz_ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.