بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

آثار سوء نگاه‌های شهوت‌آمیز

آثار سوء نگاه‌های شهوت‌آمیز

آیت‌الله‌العظمی مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان:

قرآن علاوه بر اینکه از نگاه‌های شهوت‌آمیز نهی می‌کند، علتش را هم می‌آورد، نگاه‌های شهوت‌آمیز است که منجر به فساد اخلاقی می‌شود، در روایات هم داریم که نگاه‌های شهوت‌آمیز در همین دنیا موجب ضعف چشم و در روز قیامت موجب کوری می‌شود.

یکی از گناهان بزرگ در اسلام، بدحجابی و بی‌حجابی است، پروردگار عالم در قرآن بیش از ده آیه راجع به حجاب و بی‌حجابی و بدحجابی صحبت دارد.

در آیات قرآن کریم بر این موضوع بسیار تاکید شده است، در بعضی از آیات علت تأکید هم آمده است بدین گونه که بی‌حجابی و بدحجابی موجب فساد اجتماع می‌شود و دشمن بر سر مسلمانها مسلط می‌شود.

 یا رسول‌الله! به زن و مرد بگو نگاه‌های شهوت‌آمیز نداشته باشید که این نگاه‌های شهوت‌آمیز منجر به فساد و منجر به بی‌عفتی‌ها و بی‌عصمتی‌ها می‌شود. ﴿النور، 31﴾

آیۀ (وَ لاَ تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیةِ الْأُولَى) می‌فرماید کسانی که بدحجاب باشند، کسانی که بی‌حجاب باشند، کسانی که زینت کرده از خانه بیرون بیایند و جلب نظر دیگران کنند، مسلمان واقعی نیستند و در روز قیامت با افراد زمان جاهلیت محشور می‌شوند.

قرآن می‌فرماید خانم باید در مقابل نامحرم #مقنعه سر تا پا پوشیده داشته باشد، اما قرآن فقط به مقنعه اکتفا نکرده است، می‌فرماید زن مؤمن کسی است که #چادر داشته باشد و با چادرش سر تا پا پوشیده باشد، می‌فرماید: (یا أَیهَا النَّبِی قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَ بَنَاتِکَ وَ نِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یدْنِینَ عَلَیهِنَّ ...﴿الأحزاب، 59﴾

در این آیۀ شریفه هم علت آورده شده است که علامت #عفت خانم، چادر خانم است.

این وضعی که ما در حجاب راجع به خانم ها و راجع به اختلاط بین زن و مرد داریم، دشمن را خیلی خوشحال کرده است. همه می‌دانیم رضاشاه را انگلیس‌ها روی کار آوردند، انگلیس‌ها او را برای دو چیز آورده بودند، نخست روی حجاب و چادر خیلی کارکرد و خیلی چادرها را پاره کرد و روسری‌ها را برداشت و زنها را اذیت کرد و دومی هم راجع به مسجد و حسینیه‌ها و اینکه روضه و نماز جماعت نباشد و بعد هم برداشتن عمامه از سر روحانیت بود.

متن‌کامل:

http://hawzahnews.com/detail/News/453207

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.