بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

گیلان در روزی که گذشت

گیلان در روزی که گذشت

مدیر کل امور مالیاتی گیلان امروز در جمع خبرنگاران گفت : مودیانی که تا پایان تیر اظهار نامه مالیاتی خود را ارائه دهند مشمول معافیت مالی می شوند.

80 مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان وعشایر گیلان در تالش گفت: تاکنون 2 هزار نفر از افراد تحت پوشش این بیمه بازنشسته شده و از حقوق و مزایای بازنشستگی این صندوق بهره مند می شوند.

فرماندار آستارا از اختصاص 9 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات روستایی و عشایری از منابع صندوق توسعه ملی به این شهرستان خبر داد و گفت : تاکنون 320 طرح اشتغالزایی در سامانه کارای آستارا ثبت شده است.

نمایشگاه عفاف و حجاب در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت برپا شد .

دانش آموزان بسیجی فومن در قالب طرح اردوی هجرت ، 6 واحد آموزشی را زیباسازی می کنند .

جشنواره بورس و رسانه با موضوعات برنامه های رادیویی و تلویزیونی برگزار می شود . علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند به نشانی اینترنتی festpress.seo.ir مراجعه و نام نویسی کنند.

در همایشی از دهیاران نمونه شهرستان رضوانشهر تجلیل شد .

اردوی آماده سازی تیم ملی هندبال ساحلی در آستارا برگزار شده است. سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی گفت: در این اردو 14 بازیکن در طرح سالمسازی دریای سفیر امید تمرین می کنند.

با اعلام فدراسیون فوتبال سارا قمی از گیلان به همراه 22 فوتبالیست دیگر به اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال بانوان بزرگسال کشورمان دعوت شد.

مسابقات دومیدانی نیمه ماراتن قهرمانی گیلان با معرفی نفرات برتر در سنگر پایان یافت.

iribnews_guilan

آسانسور پاساژ علاءالدین حادثه آفرید

آسانسور پاساژ علاءالدین حادثه آفرید

حدود ساعت 21 امشب، آسانسور باری این پاساژ از طبقه پنجم سقوط کرد و پس از طی 8 طبقه، در طبقه منفی 3 متوقف شد.

در این حادثه از میان ده نفری که سوار آسانسور بودند، 9 نفر مصدوم شدند و به دو بیمارستان نزدیک محل حادثه اعزام شدند.

مصدومیت این 9 نفر جدی گزارش نشده است.

خبرگزار.

eitaa.com/joinchat/2808020992C130fdcd608

هم اکنون - سقوط مرگبار خودوری سواری مگان با ۴ سرنشین داخل رودخانه ای در رودسر،

http://uupload.ir/files/6gtw_%D9%87%D9%85_%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86.jpg

هم اکنون - سقوط مرگبار خودوری سواری مگان با ۴ سرنشین داخل رودخانه ای در رودسر،

یک نفر در دم جان باخت.

محمد حسن رهبر، خبرگزاری صدا و سیما

iribnews_guilan

دلنوشته ای ازیک سرایدار مدرسه ای درناحیه پنج مشهد

دلنوشته ای ازیک سرایدار مدرسه ای درناحیه پنج مشهد

خدمت آقای (....) مسئول ستاداسکان ناحیه پنج مشهدسلام خداشاهداست ازسال 70 که درمدارس مشهد سرایداربودم واززائرین امام رضا(ع) پذیرایی می کردم هیچ سالی مثل تابستان امسال زائربقول گفتنی نمونه نداشتیم یعنی الان ساعت چند است زائری باخانواده ازبیرون آمدند تازه یادشون آمده که برن شام بگیرند اصلا به فکرمانیستند اصلا به ساعت ورود وخروج توجه ندارند ماکه بدون چشمداشتی درخدمت زائرین بودیم 9ماه ازسال تحصیلی ازدانش آموزان ازاولیاء دانش آموزان ازهمکاران این 3ماه تابستان هم اززائرین پرتوقع که به حق خودشون قانع نیستند انگاراینکه هتل 4ستاره گرفتند همه جوری نیش وکنایه می شنویم فقط بخاطراینکه سرایداریم از100 نفر زوارفقط یک نفر درحق ما دعاکنند که نمی کنند برای ما بس است این نامه ساعت 03:10 ارسال شد ساعت 09:55 اینگونه پاسخ داده شد (سلام. حق با شماست. ولی کار خوبه برای رضای خدا باشه.... قبول مسئولیت سرایداری واقعا سخت و پراسترسه....) یعنی هیچ تذکری به زائر داده نشد بااینکه ازطرف خود اسکان بنر به این مضمون

زائرین محترم فرهنگی:جهت رفاه وامنیت زائرین ومجاورین آموزشگاه درب مدرسه ازساعت 23 الی 5 صبح بسته می باشد

باتشکر اسکان زائرین فرهنگی خراسان رضوی

در داخل مدرسه نصب گردیده ولی هیچگونه توجه نمی کنند

ارزش خدمت به مادر

ارزش خدمت به مادر

دو برادر مادر پیر و بیماری داشتند. هر دو متقی و پرهیزکار بودند و عالم وعارف. با خود پیمان بستند که یکی خدمت خدا کند و دیگری در خدمت مادر بیمار باشد. برادری که پیمان بسته بود خدمت خدا کند به صومعه رفت و به #عبادت مشغول شد وآن دیگری در خانه ماند و به پرستاری #مادر مشغول شد.

چندی که گذشت برادر صومعه نشین مشهور عام وخاص شد و از اقصی نقاط دنیا ،عالمان و عرفا و زهاد به دیدارش شتافتند و آن دیگری که خدمت مادر می کرد فرصت همنشینی وهمکلاسی با دوستان قدیم را نیز از دست داد و یکسره به امور مادر می پرداخت.

برادر صومعه نشین کم کم به خود غره شد که خدمت من ارزشمند تر از خدمت برادر است ،چرا که او در اختیار مخلوق است ومن در خدمت خالق ،و من از او برترم!

همان شب که این کلام در خاطر او بگذشت، پروردگار را در خواب دید که وی را خطاب کرد و گفت: برادر تو را بیامرزیدم و تو را به حرمت او بخشیدم و از این پس تو را حکم کردیم که در خدمت برادر باشی.

عارف صومعه نشین اشک در چشمانش آمد وگفت: یا رب العالمین، من در خدمت تو بودم و او به خدمت مادر، چگونه است مرا در خدمت او می گماری وبه حرمت او می بخشی، آنچه کرده ام مایه رضای تو نیست؟َ!

ندا رسید: آنچه تو می کنی ما از آن بی نیازم و لکن مادرت از آنچه او می کند، بی نیاز نیست، تو خدمت بی نیاز می کنی و او خدمت نیازمند، بدین حرمت مرتبت او را از تو فزونی بخشیدیم و تو را در کاراو کردیم.

قدر پدرها ومادرهارو بدونید عزیزان

بهای مسکن و اجاره در مشهد افزایش یافت

بهای مسکن و اجاره در مشهد افزایش یافت

رئیس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک مشهد:

قیمت مسکن در این شهر طی سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به طور متوسط ۱۲درصد و بهای اجاره مسکن نیز به طور متوسط ۱۵درصد افزایش داشت.

در این مدت به دلیل رکود حاکم بر بازار، معاملات مسکن در بازار مشهد نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشت.

علت افزایش قیمت مسکن و اجاره آن در بهار امسال، افزایش نرخ تورم و قیمت مصالح ساختمانی متاثر از افزایش نرخ ارز است.

قیمت مسکن طی چند سال گذشته افزایش زیاد نداشت ولی با افزایش نرخ ارز، قیمت مسکن نیز افزایش یافت و به نظر می‌رسد رکود بازار مسکن در ماه‌های آتی عمیق‌تر شود.

با ادامه این روند در بازار مسکن، پیش‌بینی می‌شود تعداد معاملات مسکن روند نزولی داشته باشد و مشاورین املاک کار خود را رها کنند./ایرنا

اقتصادی

ShahraraNews

آمریکا یک کودک «یک ساله» را محاکمه کرد!

آمریکا یک کودک «یک ساله» را محاکمه کرد!

خوان کودک یکساله هندوراسی ، روز سه شنبه بدون حضور والدینش در دادگاه آریزونا حاضر شد و قاضی حکم بازگشت وی به هندوراس را صادر کرد.

جاین ریچاردسون قاضی پرونده: 'از اینکه مجبور شدم از این کودک یکساله بپرسم که آیا فرآیند دادرسی را درک می کند یا نه، و او فقط گریه کرد، شرم سارم. نمی‌دانم این ماجرا را باید به چه کسی توضیح داد. آیا این بچه یکساله چیزی از قانون مهاجرت می‌فهمد؟/ ایرنا

بین_الملل

ShahraraNews

هوای امروز مشهد ؛ چهارشنبه ۲۰ تیر:

http://uupload.ir/files/lt3_%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C_%D8%AA%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2.jpg

هوای امروز مشهد ؛ چهارشنبه ۲۰ تیر:

صاف تا کمی ابری

حداکثر دما: ۳۷+

حداقل دما: ۲۳+

شاخص کیفی هوا: ۸۰ / سالم

هواشناسی

ShahraraNews