بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

گیلان، در روزی که گذشت

گیلان، در روزی که گذشت

به مناسبت نخستین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم شهید مرتضی حسین پور شلمانی ، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان های شرق گیلان در گلزار شهدای شلمان لنگرود برگزار شد .

فرماندار آستارا گفت : بیش از ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای اجرای بیش از ۳۰ طرح به روستاییان این شهرستان پرداخت شده است .

سرپرست فرمانداری رودسر در کارگروه اشتغال این شهرستان گفت: امسال 289 طرح در بخش های کشاورزی ، صنعتی ، شیلات و میراث فرهنگی با 32 میلیارد و 244 میلیون تومان سرمایه گذاری در رودسر اجرا می شود که با اجرای این طرح ها برای 519 نفر شغل ایجاد خواهد شد .

دومین سالگرد تدفین و تشییع شهدای گمنام گوراب زرمیخ صومعه سرا برگزار شد .

جمعی ازکارکنان اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری و ورزشکاران کاراته کای گیلانی امروز با حضور در اداره کل انتقال خون گیلان ، خون اهدا کردند .

مدیر جهاد کشاورزی ماسال گفت: زنبورداران این شهرستان امسال 75 تن عسل بهاره به ارزش 300 میلیون تومان تولید کردند . ماسال 121 زنبوردار و 5 هزار و 200 کلنی زنبورعسل دارد .

با اعلام فدراسیون والیبال نگین شیرتری والیبالیست گیلانی به دور جدید تمرینات تیم ملی برای حضور در رقابت های کاپ آسیا دعوت شد.

یلدا مرادی نائب قهرمان سومین دوره مسابقات اتومبیلرانی اسلالوم کشور شد.

iribnews_guilan

بی غیرتی در وطن فروشی است نه در تعقل‌گرایی

بی غیرتی در وطن فروشی است نه در تعقل‌گرایی

مدتی است که مدیر کانال تلگرامی به اصطلاح رادیوگیلان که داعیه دفاع از حقوق مردم گیلان را مدام در بوق و کرنا می‌کند، با هجمه به صغیر و کبیر و دعوت مردم به آشوب و بلوا، عملاً پا در مسیر ایجاد تفرقه و پراکندن تخم ناامیدی و یأس در میان هم‌استانی‌های خودش گذاشته است.

هر چند با نگاه به سوابق نه چندان درخشان این عنصر فاسد و نامطلوب، عملاً چهره واقعی او در دم تکانی برای اربابان آمریکایی و عربی‌اش برای مردم گیلان نمایان شده و امروز کمتر کسی است که در فضای مجازی باشد و آوازه‌ای از دروغ‌پردازی‌ها و نیات غیرخیرخواهانه او نشنیده باشد.

سخن از پیمان بهبودی است، خودفروخته وطن‌فروشی که برای گرفتن اقامت در خارج از کشور و گذران چند روزی در این دنیای فانی، از هیچ دروغ و خیانت و اقدام غیرانسانی کوتاهی نکرده. بسیاری از شهروندان گیلانی هم مانند خیلی از مردم کشور این روزها در وضعیت اقتصادی خوبی قرار ندارند، مشکلاتی نظیر گرانی، تورم و فساد اقتصادی وجود دارد و همه ما به نوعی با آن درگیریم، اما آنچه صف ما را از صف بهبودی و امثال بهبودی‌ها جدا می‌کند، "غیرت" و "وطن پرستی" است.

پیمان بهبودی، تو سنگ جنایتکارانی را به سینه خود می‌کوبی که پیش از انقلاب دستشان به خون صدها هزار نفر از جوانان این مرز و بوم آلوده است، سر در آخور پسمانده‌‌های رژیمی کردی که ساواک آن روی داعش و داعشی را سفید کرده بود، برای کسانی دم تکان می‌دهی که در طول این چهل سال از هیچ جنایتی در حق مردم ایران کوتاهی نکردند.

تو با گرفتن چهره دروغین دفاع از حق مردم گیلان، عملاً به عنصری وطن‌فروش تبدیل شدی که برای خوشایند صاحبان بی‌غیرتت، همه را از تیغ دروغ و تهمت و افترا گذرانده‌ای، تفرقه‌افکنی و دلسرد کردن مردم از امید به آینده را در ازای به دست آوردن چه چیز و از دست دادن چه چیزهای دیگری انجام می‌دهی؟

با فساد در تمامی سطوح باید مبارزه کرد اما این را بدان که رسانه تو یعنی همان رادیو گیلان یک رسانه مرده است زیرا اصولا نیت پلیدت در دستیابی به خواسته‌های نامشروع و خودخواهانه با روحیه حق‌طلبی و ملی‌گرایانه ما همخوانی ندارد.

پس این را خوب به خاطر داشته باش که بی‌بخاری و بی‌غیرتی در وطن‌فروشی است نه در تعقل‌گرایی و وطن‌پرستی.(ارسالی از شهروند گیلانی)

 

خداداد عزیزی:

http://uupload.ir/files/n0jk_%D8%B3%D9%BE%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%AF%DB%8C%E2%80%8C%D9%87.jpg

خداداد عزیزی:

سپیدرودی‌ها تا دوست دارند فحش بدهند

 کسی نمی‌تواند به من بگوید که بالای چشمت ابروست

مشروح خبر

https://goo.gl/2M9xuT

خزرآنلاین

خبر گیلان

khazaronline

گوته می گوید:

گوته می گوید:

اگر ثروتمند نیستی مهم نیست، بسیاری از مردم ثروتمند نیستند

اگر سالم نیستی، هستند افرادی که با معلولیت و بیماری زندگی می کنند

اگر زیبا نیستی برخورد درست با زشتی هم وجود دارد

اگر جوان نیستی، همه با چهره پیری مواجه می شوند

اگر تحصیلات عالی نداری با کمی سواد هم می توان زندگی کرد

اگر قدرت سیاسی و مقام نداری، مشاغل مهم متعلق به معدودی انسان هاست

اما، اگر «عزت نفس نداری»، هیچ نداری .

بانوی غزل ! نکند خسته از اینجا بروی

بانوی غزل ! نکند خسته از اینجا بروی

تو غزالِ غزلی گرچه به صحرا بروی

شاید از دور تو را ماه صدا کرد نرو

ماه باشی و پیِ مه به تماشا بروی...

خسته جانی که تو را سال به سی آزردند

سرپر شورِ وطن حیف که تنها بروی...

گفتی از خشت تنت باز بسازی وطنی

سقف این خانه خراب است مبادا بروی

گفتی از روز قشنگی که سیاهی برود

بی تو آن روز غریب است دریغا بروی

خسته ای با سبب آزرده ای آری بانو

نکند سرخوش مهری به تمنا بروی....

هوشنگ_ابتهاج

سنگ تمام شهرداری پاریس برای منافقین

http://uupload.ir/files/724_%D8%B3%D9%86%DA%AF.jpg

سنگ تمام شهرداری پاریس برای منافقین

نصب بنرهای ضدایرانی گروهک تروریستی منافقین بر روی ساختمان شهرداری منطقه یک پاریس

‌ble.im/Drsalaam

شکر که فرزند گیلانیم.

شکر که فرزند گیلانیم.

تازمانیکه نعمتی داریم قدرش را ندانسته و فکر میکنیم این سهمی از دارایی ماست و همیشگی هم هست! اما با اندک فاصله گرفتن از آنها یا از دست دادن بخشی از آن به جمله معروف سعدی میرسیم: قدر نعمت آنکس داند که به بلایی گرفتار آید.

خشکی و کم آبی در اوایل بهار و انعکاس تصاویر زمینهای خشک و تَرَک گرفته، وحشت بزرگی در دل و جان کشاورزان انداخت، طوریکه  میشنیدیم امسال زمینهای امیرکیاسر و لسکوکلایه و سالکده آب ندارند و برنج هم نمیتوانند بکارند.

خشکی سپیدرود آنقدر زیاد بود که صیادان هم از برکت دریا و رودخانه بی نصیب و بدهکار ماندند. اما بحمدالله ورق برگشت و با تدبیری که مسئولان دلسوز داشتند، آب به سپیدرود سرازیر شده و رودخانه و بیجارها سیراب شدند.

اکنون که به پایان اردیبهشت نزدیک میشویم پشت سدّ منجیل را پرآب و سپیدرود را خروشان میبینیم. البته سپیدرود هیبت خود را تا سد سنگر مقتدرانه نشان داده و مسیر بعداز آن از خروشش کاسته شده.

از فرماندار محترم و از رئیس محترم جهاد کشاورزی، ریاست سازمان آب شهرستان و تمام عزیزانی که تلاش کردند شهرستان ما خشکسالی را تجربه نکنند بسیار سپاسگزاریم. تدبیرشان اینبار نیز جواب داد و کشاورزان را امیدواز کرد.

  فرشته پیشقدم

حسن شمشادی(خبرنگار)نوشت:

http://uupload.ir/files/65f_%D8%AD%D8%B3%D9%86_%D8%B4%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%AF%DB%8C.jpg

حسن شمشادی(خبرنگار)نوشت:

پدرشهید مدافع حرم شهید مراد عباسیفر در کنگاور (درحال دستفروشی درکنار خیابان)

آقایون هم فرزندانشان در اروپا و آمریکا درحال تحصیل هستند که فردا بیان مسئول ما بشن!

zendegi.salam

علت آتش سوزی مشکوک مرکز بهزیستی؛ همچنان در هاله ای از ابهام

علت آتش سوزی مشکوک مرکز بهزیستی؛ همچنان در هاله ای از ابهام

دقایق پایانی پنجشنبه شب، آتش‌ مهمان ناخوانده یکی از مراکز بهزیستی مشهد در خیابان فدائیان‌ اسلام شد. مرکزی که محل نگهداری دختران فراری و زنان آسیب‌دیده اجتماعی است.

این آتش‌سوزی در تنها مرکز مداخله در بحران بهزیستی مشهد رخ داد که از ١۵ مددجو در این مرکز به صورت موقت نگهداری می‌شده است. در واقع برخی از دختران و زنان با حکم قضایی به این مرکز معرفی می‌شوند که بدون حکم، اجازه ترخیص این افراد به بهزیستی داده نمی شود.

از هشت مددجوی بستری شده دو نفر دیروز ترخیص شدند و پیگیری‌ها برای بهبود وضعیت سایر مددجویان بستری شده در بیمارستان ادامه دارد وضعیت عمومی افراد، مطلوب است.

فعلابه منظور بازسازی مرکز،  دختران و زنان مددجو به محل جایگزین موقتی که آماده شده است، منتقل شده‌اند.

مشروح خبر را در لینک زیر بخوانید

http://shahraraonline.ir/news/85493