بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

جواهری که برای آن ۳۲ سال تلاش شبانه‌روزی صورت گرفت!

جواهری که برای آن ۳۲ سال تلاش شبانه‌روزی صورت گرفت!

آیه:

وَ یَزِیدُ اللَّهُ الَّذِینَ اهْتَدَوْاْ هُدًى وَ الْبَاقِیَاتُ الصَّالِحَاتُ خَیرْ عِندَ رَبِّکَ ثَوَابًا وَ خَیرْ مَّرَدًّا مریم/76

کسانی که در راه هدایت گام نهادند، خداوند بر هدایتشان می‌افزاید و آثار شایسته‌ای که (از انسان) باقی می‌ماند، ثوابش در پیشگاه پروردگارت بهتر و عاقبتش خوب‌تر است!

آینه:

حکایت؛ شیخ محمدحسن نجفی، صاحب کتاب بی‌همتای «جواهر الکلام» یکی از فقیهان تأثیرگذار است که در 25 سالگی نگارش این کتاب را در شرح کتاب شرایع الاسلام محقق حلی آغاز کرد. این دائره‌المعارف فقه شیعه ثمره 32 سال تلاش شبانه‌روزی ایشان، اینک معتبرترین متن درسی در عالی‌ترین سطح دروس حوزه‌های علمیه شیعه، یعنی درس خارج فقه است.

علامه سید محسن امین درباره این کتاب می‌نویسد: در فقه اسلام کتابی به همتایی جواهر الکلام نیست. شیخ انصاری نیز فرمود: برای مجتهدی که بخواهد احکام الهی را استنباط کند، کافی است کتاب‌های جواهر و وسائل الشیعه را در اختیار داشته باشد، کمتر اتفاق می‌افتد که به کتابی از پیشینیان نیازمند شود.

صاحب جواهر تا آخرین لحظات عمر به تألیف مشغول بود و در سختی‌ها و همتی که این عالم گران‌قدر در تألیف این کتاب ارزشمند، بر آن فائق آمد، همین بس است که مرحوم صاحب جواهر حتی در شب وفات فرزندش و در کنار نعش جوان ازدست‌رفته‌اش، پس از خواندن مقداری قرآن به مطالعه و نوشتن کتاب جواهر پرداخت و نوشت، ثواب این چند صفحه کتاب را هدیه به روح پسرم کردم تا این‌چنین باقیات و صالحات گران‌بهایی برای خود باقی بگذارد. 1

#آیه_ها_و_آینه_ها (۳۷۶)؛

1. با اقتباس و ویراست از پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه

HawzahNews

خبرگزاری‌حوزه

دل نوشته ای به امام مهربانم

http://uupload.ir/files/8o6g_%D8%AF%D9%84%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%87_%D8%A7%DB%8C.jpg

دل نوشته ای به امام مهربانم

ای روشنای زندگی ..

دلم تنگ است برای خواندن تابلوهای کیلومتری مشهد ..

برای گذشتن از پیچ و روبرو شدن با گلدسته ها و گنبدت ..

برای آن قدمهایی که هر لحظه آرامتر می‌شد

و قلبی که ضربانش به گوش میرسید ..

دلم هوای آن اذن دخول با هق هق را دارد ..

هوای آن نمازهای شکسته‌ای که میان غلغله جمعیت می‌خوانم

و بعد کفش به دست راهی داخل می‌شوم ..

دلم یک ذره شده برای اضطراب لحظه های نزدیک شدن

تا رسیدن به ضریح و برای ایستادن با گریه و

دست به سر گرفتن هایم وقت نگاه به ضریح ..

دلم حتی تنگ شده برای بوسیدن "درب ورودی"

و برای رواق به رواق پشت سر گذشتن و رسیدن به "پنجره فولاد"

سرت را درد نیاورم آقـــــا جـــــان ..

من دلم پر زده برای یک مشهد ..

آقا جان ... نمی‌خوانی‌ام ؟؟

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا علیه السلام

ملاقات سیّد بحرالعلوم با امام زمان علیه السلام در مسجد سهله

ملاقات سیّد بحرالعلوم با امام زمان علیه السلام در مسجد سهله

عالم بزرگوار آخوند ملا زین العابدین سلماسی می‌گوید:

«روزی در مجلس درس آیة اللّه علاّمه طباطبائی بحرالعلوم در نجف اشرف نشسته بودم. جهت زیارت، عالم بلند مرتبه جناب میرزا ابوالقاسم قمی صاحب «قوانین» داخل شد.

پس از درس، میرزا ابوالقاسم به سیّد بحرالعلوم گفت:

«شما رستگار شدید و به تولّد روحانی و جسمانی و پیدایش چشم ملکوتی و برزخی دست پیدا کرده اید. پس چیزی به ما مرحمت کنید از آن نعمتهای بی پایانی که به دست آوردید. »

پس سیّد بحرالعلوم بدون تامّل فرمود:

«من دیشب یا دو شب قبل (تردید از گوینده است) برای خواندن نافله شب به مسجد کوفه رفته بودم و اوّل صبح قصد برگشت به نجف اشرف را کردم.

وقتی از مسجد بیرون آمدم، دلم هوای رفتن به مسجد سهله را کرد ولی از ترس نرسیدن به نجف قبل از صبح و انجام شدن امر مباحثه در آن روز، از این کار منصرف شدم ولی اشتیاقم لحظه به لحظه زیاد می‌شد و دلم بیشتر می‌خواست که بروم.

در همین احوال که تردید داشتم ناگهان بادی وزید و غباری بلند شد و مرا به آن طرف حرکت داد و مدّتی نگذشت که مرا بر در مسجد سهله انداخت.

سپس داخل مسجد شدم، دیدم که خالی است و هیچ زائری نیست جز شخصی بزرگوار که مشغول است به مناجات با خداوند با کلماتی که قلب را متحوّل و چشم را گریان می‌کند.

حالم تغییر کرد و دلم از جا کنده شد و زانوهایم می‌لرزید از شنیدن آن کلمات که هرگز به گوشم نرسیده بود و چشمم ندیده این همه دعاهای مؤثّری که من می‌دانستم.

اشکم جاری شد و فهمیدم که مناجات کننده که آن کلمات را می‌نویسد، نه اینکه از حفظیّات خود می‌خواند.

پس در جایی که ایستاده بودم ماندم و گوش به آن کلمات دادم و از آنها لذّت بردم تا اینکه مناجات او تمام شد.

پس متوجّه من شد و به زبان فارسی فرمود: «مهدی بیا. ».

چند قدمی جلو رفتم و ایستادم. دستور داد که جلوتر روم، پس کمی جلوتر رفتم و ایستادم. باز دستور دادند جلوتر بیا و فرمود:

«ادب در اطاعت است. »

 جلو رفتم تا جایی که دست آن حضرت به من و دست من به آن حضرت می‌رسید و آن حضرت با من صحبت کرد. »

(- نجم الثاقب)

 

کپسول گیاهی درمان کبد در مشهد ساخته شد

کپسول گیاهی درمان کبد در مشهد ساخته شد

فرمولاسیون این کپسول گیاهی که لیورفول ۱۲۰ نام گرفته، توسط شرکت دانش بنیان 'کیمیا فرآور بوعلی' مستقر در مرکز رشد فرآورده های دارویی این دانشگاه تولید شده است.

کپسول لیورفول برای محافظت کبد و تنظیم مطلوب آنزیم‌های کبدی، تسکین التهاب‌های کبدی و تقویت عملکرد کبد با خاصیت آنتی اکسیدانی و مؤثر در کنترل بیماری کبد چرب کاربرد دارد.

این کپسول گیاهی در درمان هپاتیت حاد و مزمن مؤثر است.

این فرآورده دارویی اکنون مراحل اولیه پذیرش کمیسیون قانونی سازمان غذا و دارو را طی کرده و امید است تولید صنعتی آن تا پایان سال ۹۷ آغاز شود./ ایرنا

برنامه های معنوی و اعمال مخصوص شب و روز دحو الارض:

برنامه های معنوی و اعمال مخصوص شب و روز دحو الارض:

روز بیست و پنجم ذی القعده (۴شنبه ۱۷ مرداد) هم زمان با دحوالارض یعنی گسترش یافتن زمین است.

«دَحو» به معنای گسترش است و بعضی نیز آن را به معنای تکان دادن چیزی از محلِ اصلی اش تفسیر کرده اند. منظور از دحوالارض (گسترده شدن زمین) این است که در آغاز، تمام سطح زمین را آب های حاصل از باران های سیلابیِ نخستین فرا گرفته بود. این آب ها، به تدریج در گودال های زمین جای گرفتند و خشکی ها از زیر آب سر برآوردند و روز به روز گسترده تر شدند. از طرف دیگر، زمین در آغاز به صورت پستی ها و بلندی ها یا شیب های تند و غیرقابل سکونت بود. بعدها باران های سیلابی مداوم باریدند، ارتفاعات زمین را شستند و دره ها گستردند. اندک اندک زمین هایِ مسطح و قابل استفاده برای زندگی انسان و کشت و زرع به وجود آمد. مجموع این گسترده شدن، دَحو الارض نام گذاری می شود. در شب این روز نیز بر اساس روایتی از امام رضا (علیه السلام) حضرت ابراهیم و حضرت عیسی (علیهما السلام) به دنیا آمده اند. همچنین این روز به عنوان روز قیام امام زمان مهدی موعود (عج) معرفی شده است.

روزه: روز دحوالارض از چهار روزی است که در تمام سال به فضیلت روزه گرفتن، ممتاز است و در روایتی آمده است که روزه اش مثل روزه هفتاد سال است؛ و در روایت دیگر کفاره هفتاد سال است و هر که این روز را روزه بدارد و شبش را به عبادت به سر آورد از برای او عبادت صد سال نوشته شود؛ و هر چه در میان آسمان و زمین وجود دارد برای کسی که در این روز روزه دار باشد استغفار می کنند. و این روزی است که رحمت خدا در آن منتشر گردیده و از برای عبادت و اجتماع به ذکر خدا در این روز اجر بسیاری است و از برای این روز به غیر از روزه و عبادت و ذکر خدا و غسل دو عمل وارد است

نماز، دعا و ذکر خداوند: (به مفاتیح الجنان مراجعه شود.)

شب زنده داری: احیا و شب زنده داری این شب، برابر با عبادت صد سال است.

غسل: انجام غسل مستحبی به نیت روز دحوالارض.

زیارت امام رضا (ع): زیارت حضرت رضا (ع) که از افضل اعمال مستحبه این روز می باشد.

Varethin_ir

سخنرانی بین الصلاتین حجت الاسلام والمسلمین عاشوری در شب دحوالارض

http://uupload.ir/files/9l2c_%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C.jpg

سخنرانی بین الصلاتین حجت الاسلام والمسلمین عاشوری در شب دحوالارض

۹۷/۵/۱۶

مجموعه فرهنگی ولایی شهید هادی خوش خلقت

Varethin_ir

ناظم مدرسه معین به حکم دادگاه اعتراض کرد

ناظم مدرسه معین به حکم دادگاه اعتراض کرد

ناظم مدرسه معین که متهم به اذیت و آزار تعدادی از دانش‌آموزان این مدرسه است، به حکم دادگاه ارشاد اعتراض کرد.

متهم در دادگاه به ۱۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و دو سال انفصال از خدمت محکوم شده است.

خزرآنلاین

khazaronline

Khazaronline.com

کاریکاتورسیاست جنگی آمریکا و ترامپ!

http://uupload.ir/files/mubw_%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1.jpg

کاریکاتورسیاست جنگی آمریکا و ترامپ!

پیمان علیشاهی

ble.im/Drsalaam