بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

گیلان، در روزی که گذشت

گیلان، در روزی که گذشت

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در مراسم اختتامیه کانون های تابستانی در کوچصفهان گفت: حدود 100 هزار دانش آموز تابستان امسال جذب هزار و 200 پایگاه در کانون های فرهنگی و هنری آموزش و پرورش گیلان شدند.

یک مدرسه ۱۱ کلاس خیرساز در بندرانزلی افتتاح شد. برای ساخت این مدرسه 2 طبقه خیران بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده است .

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در همایش عاشورائیان فومن گفت : حضور بیش از بیست میلیون زائر در اربعین حسینی تمامی معادلات استکبار جهانی را بر هم زده است .

به مناسبت هفته تعاون از تعاون داران برتر سیاهکل و صومعه سرا تجلیل شد .

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا از کشف هزار و 500 کیلوگرم تخم مرغ فاسد در این شهرستان خبر داد .

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه سرا گفت: با تلاش ماموران این اداره در 5 ماه گذشته بیش از 2 هزار و 600 اصله چوب جنگلی قاچاق به ارزش 21 میلیون تومان کشف و ضبط شد. 13 نفر به مقامات قضایی معرفی شدند.

جمعی از ورزشکاران قهرمان بسیجی گیلان امروز در قالب اردوی جهادی با حضور در روستای عزیزکیان لاکان ساخت یک واحد مسکن محرومان را شروع کردند.

اردوی آمادگی تیم ملی کاراته نونهالان در آستارا برگزار شده است.

صابر رحیم پور از گیلان مدال طلا و مجید شارق فر دیگر نماینده گیلان مدال نقره رقابت های جانبازان و معلولان کشور را در مشهد کسب کردند.

مسابقات فوتبال ساحلی گرامیداشت شهدای چاف و چمخاله با قهرمانی تیم عقاب لنگرود پایان یافت.

iribnews_guilan

ببخشید_چند_لحظه

http://uupload.ir/files/08f_%D8%AC%DA%A9_%D8%A7.jpg

ببخشید_چند_لحظه

"جک ما" مدیرعامل 54 ساله شرکت چینی علی بابا سومین ثروتمند چین با 36 میلیارد دلار ثروت، اعلام بازنشستگی کرد تا جوانان کار را ادامه دهند...

جالب است بدانید دولت دوازدهم با ۸ وزیر بالای ۶۰ سال کار خودش را آغاز کرد

Tebyanonline

مرگ یک مسافر در پرواز مشهد-اردبیل:

مرگ یک مسافر در پرواز مشهد-اردبیل:

فرود اضطراری پرواز شماره۱۶۸مشهداردبیل هواپیمایی ساها در ساعت ۱۰:۴۵دقیقه صبح در مشهد

علت این فرود اضطراری بد حال بودن مرد ۸۰ساله اهل باکو بود.

خلبان این پرواز در پرواز از بین مسافران درخواست پزشک کرد و یکى از پزشکان مسافر پرواز پس از معاینات اعلام لزوم فرود اضطراری در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد کرد.

هواپیما به مشهد بازگشت و پس از حضور آمبولانس، این مسافر بدحال متاسفانه در داخل آمبولانس درگذشت.

ShahraraNews

دست‌خط منسوب به سیدالشهدا(ع) کجا نگهداری می‌شود؟

http://uupload.ir/files/gwpc_%D8%AF%D8%B3%D8%AA%E2%80%8C%D8%AE%D8%B7.jpg

دست‌خط منسوب به سیدالشهدا(ع) کجا نگهداری می‌شود؟

قسمتی از این قرآن نفیس منسوب به دست‌خط امام حسین(ع) (از آیه ۷۲ سوره کهف تا آخر سوره طه) که متعلق به قرن سوم هجری است، به خط کوفی و بر روی پوست به تحریر درآمده است.

چهار صفحه کاغذ حنائی نانویس در ابتدای این قرآن قرار دارد و وسط صفحه‌ چهارم نیز مهر تولیت، مرحوم حاج سیف الدوله را دارد که صفحه‌ کاغذ بخارائی بین ورق پوست و صفحات قبل گذاشته شده و متن صفحه‌ اول قرآن که ورق آن از پوست است، تذهیب‌کاری عربی شده است.

واقف: نامعلوم؛ میراث آستان قدس رضوی

محل نگهداری اثر: حرم مطهر رضوی، صحن کوثر، ساختمان گنجینه‌ی قرآن و نفایس آستان قدس رضوی، طبقه‌ی اول، تالار ویژه‌ی قرآن‌های منسوب به دست‌خط ائمه اطهار(ع)

آستان قدس رضوی

aqr_ir

از کاسبی پرسیدند:

از کاسبی پرسیدند:

چگونه در این کوچه ی پرت و بی عابر کسب روزی میکنی؟

گفت:آن خدایی که فرشته مرگش، مرا درهرسوراخی که باشم پیدا

میکند،چگونه فرشتگانِ روزیش٬ مرا گم میکنند...!


در پی حمله موشکی روز گذشته سپاه به محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهک های تروریستی ،

http://uupload.ir/files/5whd_%D8%AF%D8%B1%D9%BE%DB%8C.jpg

در پی حمله موشکی روز گذشته سپاه به محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهک های تروریستی ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه ای صادر کرد.

متن اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی شرارتهای ماه های اخیر گروهک های تروریستی وابسته به استکبار جهانی از اقلیم کردستان عراق علیه مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران ، که با اعزام تیم های متعدد تروریستی، ایجاد ناامنی و ارتکاب اعمال خرابکارانه و سلب امنیت و آرامش مردم غیور استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه را دنبال می کردند و با هوشمندی و آمادگی رزمندگان نیروی زمینی سپاه از جمله در عملیات های هفته های گذشته در مناطق مرزی مریوان و کامیاران ضربات مهلکی را دریافت کرده بودند ، تنبیه و برخورد با متجاوزین در دستور کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

متعاقباً بی اعتنایی سران این گروهک ها به هشدارهای جدی مسئولین اقلیم کردستان عراق، مبنی بر عزم جمهوری اسلامی برای برچیدن پایگاه های آنان و ضرورت پایان بخشیدن به شرارت ها و اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی ضد ایران اسلامی، یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه با مشارکت یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه، روز گذشته ( شنبه ۱۷ شهریور ماه) در یک عملیات موفق ، محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهک های پلید و جنایتکار و مرکز آموزش تروریست های وابسته را با 7 فروند موشک زمین به زمین کوتاه برد ، مورد هدف قرار داد.

بر اساس گزارشات  موثق و مستند دریافتی در این عملیات ، این مرکز توطئه علیه امنیت ملی ایران  منهدم و دهها تن از سران و عناصر مهم عملیاتی گروهک به هلاکت رسیده و زخمی شدند.

این عملیات قاطع و ویرانگر نشان داد ، فرزندان ملت ایران در"سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" و سایر نیروهای مسلح و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور ، مصمم به صیانت از مرزها و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و دفاع از آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب اسلامی بوده و اجازه نخواهند داد تروریست های اجیر شده سازمان های جاسوسی بیگانه، امنیت مثال زدنی کشور را به مخاطره اندازند.

در پایان با قدردانی از سربازان گمنام امام زمان (عج) و انتظار از اقلیم کردستان برای مراقبت و کنترل جدی تر مرزهای مشترک، به گروهک های تروریستی و ضد انقلاب و حامیان آنان هشدار میدهیم: پاسداران انقلاب و بسیجیان دلاور و بومی مستقر در مرزهای میهن اسلامی با اشراف اطلاعاتی و آمادگی‌های همه‌جانبه، به فضل الهی و با همکاری مردم عزیز منطقه، تکرار شرارت و شیطنت از سوی آنها را با پاسخ‌های سخت تر و کوبنده تر مواجه خواهند ساخت.

به سپاه ایران بپیوندید

http://eitaa.com/joinchat/3440967682C45eab9919a 

از مردم ایران می ترسم !

از مردم ایران می ترسم !

چند سال پیش که استان گیلان و شهررشت برف سنگینی بارید و شهر چند روزی دچار بحران شده بود ، از دوستی شنیدم که نان لواش هر بسته تا بیست هزارتومان فروخته شد .

قبل از زلزله کرمانشاه ، قیمت کانکس حدود یک و نیم تا دو میلیون بود و پس از زلزله قیمت کانکس به حدود هفت میلیون رسید.

با یک برف که شهر تهران به بحران رسیده ، قیمت کرایه تاکسی از فرودگاه امام تا شهر تهران به یک میلیون رسیده است

اینکه مسٸولین مدیریت بحران بلد نیستند ، عجیب نیست ، چون مدیریت یک تخصص آموختنی است که این عزیزان نیاموخته اند.

اما چه بلایی بر سر انسانیت آمده است . خیلی دوست دارم کسانی که در شهر رشت نان لواش را بسته ای بیست هزارتومان به مردم فروخته اند از نزدیک ببینم  ، برایم جالب است فروشنده کانکس هفت میلیونی خانواده دارد یا نه ؟ راننده تاکسی که کرایه یک میلیونی از مسافرش طلب می کند ، به کدام خدا اعتقاد دارد ؟

حتما فیلم دوربین مخفی ایرانی که اخیرا منتشر شد دیده اید که مردم عادی کوچه و خیابان چگونه پولهای یک نابینا را با وقاحت تمام می دزدند !

من از مردم ایران می ترسم !

از خودم بعنوان یک معلم دانشگاه خجالت می کشم که در تربیت این نسل مسٸولیت داشته ام و درست تربیت نکرده ام ، معلمان مدرسه ، روحانیون و وعاظ ، صدا و سیما ، آموزش و پرورش ، وزارت فرهنگ و ارشاد و ... همه کسانی که به هر نحو سهمی در فرهنگ سازی داشته ایم باید خجالت بکشیم .

وقتی شنیدم در بحران هسته ای و سونامی شهر فوکوشیما ، پنجاه نفر داوطلب شدند برای خنک نگهداشتن رآکتور هسته ای (مرگ ) تا مردم شهر فرصت پیدا کنند از شهر خارج شوند ، درجه شرمساری ام بیشتر می شود .

وقتی شنیدم در زمان تخریب برج های دوقلو در یازده سپتامبر تاکسی های شهر نیویورک مردم را رایگان جابجا می کردند ، از شدت خجالت آب می شوم.

من از مردم ایران می ترسم !!

من بخاطر تمام کوتاهی هایم در عرصه فرهنگ اجتماعی از تاریخ ایران شرمسارم .

دکتر امید هاشمی

moallemshad

ادغام ۵ بانک در بانک سپه

ادغام ۵ بانک در بانک سپه

براساس شنیده ها تا پایان آبان‌ماه بانکهای حکمت ایرانیان، انصار، قوامین، مهر اقتصاد و موسسه کوثر در بانک سپه ادغام شده و بانک جدیدی با عنوان بانک سپه نوین را تشکیل خواهند داد.

پیش بینی می شود در این میان بانک انصار تا پایان شهریور با تابلوی بانک جدید فعالیت خود را آغاز کند/الف

ShahraraNews