بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

گیلان، در روزی که گذشت

گیلان، در روزی که گذشت

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان در آستارا گفت : تا پایان امسال 60 واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان با اشتغالزایی 700 نفر به بهره برداری می رسد. آقای شهیدی گفت: برای ساخت این واحدهای صنعتی 105 میلیارد تومان هزینه می شود .

سومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم به کار خود پایان داد . در این دوره از مسابقات 300 نفر در 4 رشته حفظ و ترتیل قرآن کریم با هم رقابت کردند .

همزمان با آغاز محرم ساختمان بقعه آقاسیدسلیمان نهاوندی در بازقلعه اکبر سنگر افتتاح شد . مسوول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان گفت: برای ساخت ساختمان این بقعه با 100 مترمربع زیربنا 110 میلیون تومان با کمک های خیران و بسیج سازندگی هزینه شده است .

بانوان فومنی با راه اندازی سفره نذری 30 متری با نام حضرت ابوالفضل به استقبال محرم رفتند.

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری لنگرود گفت: از ابتدای امسال تاکنون 627 میلیون تومان تسهیلات در بخش صنایع دستی به 22 هنرمند لنگرودی پرداخت شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان از ثبت 2 وقف در این شهرستان خبر داد . حجت الاسلام اشکوری گفت: خانم صغری العمی 13 باب مغازه را برای ساخت درمانگاه و خانم صالحه سلیمی خانه و محوطه آن را برای ساخت بقعه متبرکه دوبراردارن حاج سلیم محله لاهیجان وقف کرده اند . ارزش این دو وقف 10 میلیار تومان است.

میز خدمت در مسجد امام زاده صالح بندرانزلی راه اندازی شد. با حضور روسا و نمایندگان 10 اداره شهرستان بندرانزلی میز خدمت برای رفع مشکلات مردم و تسهیل در ملاقات عمومی در مسجد امام زاده صالح این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه صومعه سرا در همایش خادمان عاشورایی گفت: بیش از 180 مسجد شهرستان صومعه سرا میزبان عزاداران حسینی ست .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی املش گفت : جمعی از بانوانی اهل روستای چهارده این شهرستان پخت غذا برای عزاداران را از شب اول محرم آغاز کردند. بانوان فومنی هم با راه اندازی سفره نذری 30 متری با نام حضرت ابوالفضل به استقبال محرم رفتند.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان در رودسر گفت: توجه به پدافند غیرعامل موجب کاهش تهدیدات می شود و از این رو باید این موضوع با جدیت دنبال شود.

همزمان با روز جهانی سوادآموزی نمایشگاه کتاب و صنایع دستی در آموزش و پرورش املش برپا شد. در این نمایشگاه 80 جلد کتاب در زمینه سوادآموزی و 48 اثر از آثار 31 هنرمند سوادآموز و آموزشیار نهضت سوادآموزی به نمایش گذاشته شده است .

نخستین همایش گردشگری خلاق شهرستانهای غرب گیلان با محوریت ایده های کارآفرینی در روستا درتالش برگزار شد.

در پایان سومین دوره رقابت های کاراته قهرمانی ناشنوایان کشور در اراک ، در قسمت کمیته کامران رضایی نژاد ازگیلان در وزن منهای 75 کیلوگرم مدال طلا و در بخش قهرمان قهرمانان برنز گرفت. امیر ارسلان احدی هم مدال نقره وزن منهای 60 کیلوگرم را کسب کرد.

iribnews_guilan

تقید به ظواهر شرع پایه است

تقید به ظواهر شرع پایه است

درس‌اخلاق

آیت‌الله‌العظمی مظاهری، در ادامه سلسله مباحث اخلاقی به تبیین و شرح روایت "قرب نوافل" پرداخته اند.

تقیّد به ظواهر شرع، پایه است و بزرگانی نظیر مرحوم قاضی یا مرحوم محقق همدانی بسیار بر اهمیّت به آن تأکید داشته‌ و مکرّر فرموده‌اند: اگر کسی بخواهد به جایی برسد، ما راهی جز تقیّدبه‌ظواهرشرع برای او سراغ نداریم.

معنای تقیّد به ظواهر شرع نیز این است که انسان واجبات را به‌جا بیاورد، از محرّمات و گناهان پرهیز جدی داشته باشد و اگر گناهی از او سر زد، فوراً توبه کند و به جبران آن بپردازد. بعد از آنکه تقیّد آدمی به ظواهر شرع درست شد، یعنی بعد از آنکه پایه درست شد، اهمیّت به مستحبّات، انسان را به مقام‌های معنوی والایی می‌رساند. واجبات، پایه است، امّا مستحبات، در عرفان و سیروسلوک، خصوصیّتی دارد که حتی واجبات از آن خصوصیّت برخوردار نیست.

اگر کسی تقیّد به ظواهر شرع داشته باشد و به مستحبّات نیز اهمیّت بدهد، آن اهمیّتی که به مستحبّات می‌دهد، او را به مقام‌لقاء می‌رساند. منافات هم ندارد که تأثیر و کاربرد یک امر مستحب، بیش از یک امر واجب باشد. خواندن هفده رکعت نماز در شبانه‌روز واجب است و اگر کسی نخواند، مؤاخذه خواهد شد، امّا تقرّب با خواندن نمازهای نافله محقّق می‌شود، مقام محمود در پرتو نماز شب نصیب آدمی خواهد شد.

علامه طباطبائی«رحمت‌الله‌علیه» می‌فرمودند: در بازار نجف می‌رفتم، کسی دست روی شانۀ من گذاشت، برگشتم دیدم مرحوم آقای قاضی است. فرمود: فرزندم دنیا می‌خواهی، نمازشب! آخرت می‌خواهی، نماز شب! دنیا و آخرت می‌خواهی، نماز شب!

استاد بزرگوار ما علامه طباطبایی می‌فرمودند: استادم مرحوم آیت‌الله آقای قاضی را در مغازۀ سبزی فروشی دیدم. ایشان مشغول خرید کاهو بود، امّا به عکس سایر مردم، کاهوهای پیر شده را بر می‌داشت. بعد فرمودند: اگر من کاهوهای پیر را نخرم، برای صاحب مغازه می‌ماند و فاسد می‌شود. از این رو این کاهوها را می‌خرم و برگ‌های فرسودۀ آن را جدا می‌کنم و از برگ‌های خوب آن استفاده می‌کنم تا صاحب مغازه متضرّر نشود. این‌گونه مستحبّات، انسان را به مقام‌های معنوی و به قرب الهی می‌رساند.

طلبه‌ها و روحانیّون، لازم است به مستحبّات اهمیّت بدهند تا تبلیغ آنها کاربرد داشته باشد و بتوانند در دل مردم نفوذ کنند و تأثیرگذار باشند.

در زمان جوانی ما، همه به مستحبات اهمیّت می‌دادند. گاهی مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی را می‌دیدیم که در هوای سرد، در حالی که  هنوز درب حرم بسته بود، پشت درب نشسته‌اند تا درب باز شود و به داخل حرم بروند. طلبه‌ها، واقعاً تقیّد به نماز شب داشتند. آن وقت‌ها ننگ بود کسی نماز شب نخواند یا نماز صبحش را قدری مانده به طلوع آفتاب بخواند. مهم‌تر از آن، در جلسات عمومی و خصوصی، غیبت نبود، تهمت نبود، شایعه نبود. در حالی که ما به قول عوام، سیاست‌مدار هم بودیم، امّا کسی به‌عنوان سیاست، آبروریزی و اهانت نمی‌کرد و غیبت و تهمت سیاسی در بین طلبه‌ها رایج نبود.

http://hawzahnews.com/detail/News/461350

HawzahNews

 خبرگزاری‌حوزه

شب دوم محرم : ورود به کربلا

http://uupload.ir/files/77g1_%D8%B4%D8%A8_%D8%AF%D9%88%D9%85_%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%85.jpg

شب دوم محرم : ورود به کربلا

امام حسین(ع) روز دوم محرم سال 61

(ه ق )به سرزمین کربلا وارد شد. به خاطر همین روز دوم محرم، روز ورود به کربلا نام گذاری شده است

نسیم وحی

nasimevahy

اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج

حزب‌الله: آمریکا به سیاست کثیف خود در قبال فلسطین ادامه می‌دهد

حزب‌الله: آمریکا به سیاست کثیف خود در قبال فلسطین ادامه می‌دهد

بیانیه‌ای حزب‌الله لبنان:

آمریکا به استفاده از روش‌های کثیف خود در برابر مساله فلسطین از «معامله قرن گرفته تا توقف کمک‌های مالی به آنروا» با هدف محاصره بیشتر مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

دولت آمریکا از انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس شریف برای تحت فشار قرار دادن مردم فلسطین استفاده می‌کند.

به سپاه ایران بپیوندید

sepahiran313

آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در پیامی تبیین کردند:

آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در پیامی تبیین کردند:

رسالت حسینیه‌ها، عباسیه‌ها، اباالفضلیه‌ها

حسینیه‌ها، عباسیه‌ها، اباالفضلیه‌ها و هر مکانی که به نام مقدس و منزه اینها بنیانگذاری می‌شود، مسئولیت اساسی‌ آن تبیین حق و آثار پُر برکت عدل، تبیین باطل و آثار مشئوم ظلم است و کسانی که در عباسیه‌ها، اباالفضلیه‌ها، حسینیه‌ها تلاش و کوشش می‌کنند، باید نموداری از حق و نموداری از عدل باشد.

متن‌کامل‌پیام:

http://hawzahnews.com/detail/News/461499

Hawzahnews

اخراج معترضی که در سخنرانی بولتون ایران را صلح‌طلب توصیف کرد. ‌

http://uupload.ir/files/mcxj_%D8%A7%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%AC_%D9%85%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%B6%DB%8C.jpg

اخراج معترضی که در سخنرانی بولتون ایران را صلح‌طلب توصیف کرد. ‌

پیش از آغاز سخنرانی مشاور امنیت ملی آمریکا در نشست جامعه فدرالیست‌ها، معترضی که فریاد می‌زد «بولتون جنگ‌طلب است» و تابلویی در دست داشت که روی آن نوشته شده بود «ایران خواهان صلح است»، از سوی نیروهای امنیتی از محل نشست اخراج شد!

حالا الان بعضی از این سلبریتی‌ها پیدا میشن به این خانومه فحش میدن که چرا رفتی سخنرانی یه مقام محترم امریکایی رو به هم ریختی!

طنز سیاسی دکترسلام

ble.im/Drsalaam

آماده باش آتش نشانان و استقرار خودروهای عملیاتی در اطراف حرم مطهر رضوی

آماده باش آتش نشانان و استقرار خودروهای عملیاتی در اطراف حرم مطهر رضوی

آتشپاد دوم حسن جعفری, مدیرعامل سازمان آتش نشانی در گفت‌وگو با شهرآراآنلاین:

نیروهای آتش‌نشانی در شب‌های محرم و مراسمات عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در راستای ارتقای ایمنی هیئت‌های مذهبی به صورت شبانه روزی آماده باش کامل  هستند.

موتورهای آتش‌نشان از اول ماه محرم در ۵ مبادی ورودی حرم مطهر و خودورهای سبک و سنگین آتش نشانی در خیابانهای منتهی به حرم مطهر (شیرازی، امام رضا(ع)، نواب صفوی، طبرسی و...) مستقر می‌شوند.

بازدیدهای مداوم از هیئت‌ها و مراسم برگزاری عزاداریها در سطح شهر در دستور کار این سازمان قرار دارد و چنانچه موردی مشاهده شود، حتما نکات ایمنی و تذکرهای لازم در این خصوص ارائه می‌شود.

در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خودروی ویژه بانوان آتش نشان با حضور ۲۰ آتش نشان بانو به منظور تامین ایمنی در حرم مطهر به صورت پراکنده حضور دارند تا بتوانند در صورت نیاز به بانوان زائر خدمات رسانی کنند.

خبرنگار: نجمه_سرباز

ShahraraNews

مسکو: تروریست‌ها صحنه‌سازی برای حمله شیمیایی ادعایی در سوریه را آغاز کرده‌اند

مسکو: تروریست‌ها صحنه‌سازی برای حمله شیمیایی ادعایی در سوریه را آغاز کرده‌اند

وزارت دفاع روسیه:

گروه‌های تروریستی فیلمبرداری از صحنه‌های حمله شیمیایی ساختگی در شهر جسر الشغور در حومه ادلب را با مشارکت برخی شبکه‌های رسانه‌ای خاورمیانه و آمریکا آغاز کرده تا ارتش عربی سوریه را به انجام این حمله متهم کند.

تیم های این شبکه‌های رسانه‌ای منطقه و همچنین تیمی از یک شبکه خبری بزرگ آمریکا وارد جسر الشغور شده‌اند

در صحنه‌‌های این فیلم‌ها دیده می‌شود که تروریست‌های کلاه سفید در حال کمک رسانی به شهروندان سوری بعد از حمله شیمیایی ادعایی هستند.

سپاه ایران

http://eitaa.com/joinchat/3440967682C45eab9919a

ما دهاتی‌ها ادعایی در هیچ چیز نداریم

http://uupload.ir/files/w47x_%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%AA%DB%8C_%D9%87%D8%A7.jpg

ما دهاتی‌ها ادعایی در هیچ چیز نداریم

لازم نیست کسی به ما یادآوری کندکه چیزی نیستیم

یادگرفته‌ایم که نباشیم و خودمان را نبینیم

چیزی هم نیستیم و معمولا چیزیمان هم نیست

نه بادی در سرمان است نه هوایی در دلمان

اما هر چه هستیم هستیم!

بارها برای حفظ حرمتها سکوت می کنیم

اما یک وقتی هم کار میرسد به جایی که

یاد این فیلم می افتیم و ناخودآگاه زمزمه میکنیم:

می خوای اذیت کنی؟

علی محمد مودب

Tebyanonline