بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

این خردمندان خود پندار اصلاح طلبان اگر در زمان نوح نبی علیه السلام بودند.....

http://uupload.ir/files/qrtk_%D8%A7%DB%8C_%D8%AE%D8%B1%D8%AF%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86.jpg

این خردمندان خود پندار اصلاح طلبان اگر در زمان نوح نبی علیه السلام بودند که در بیابان کشتی می سازد٬ چه می گفتند و چه می کردند؟

احتمالا چون با عقلشان جور در نمی آمد مسخره اش می کردند

خطابه زینب (سلام اللَّه علیها)

خطابه زینب (سلام اللَّه علیها)

استاد مطهری:

شما چه کسی را در دنیا پیدا می‏کنید که در شرایطی مثل شرایط حسین بن علی قرار بگیرد، دو کلمه از آن خطابه حسین بن علی را بتواند بخواند؟ دو کلمه از آن خطابه زینب (سلام اللَّه علیها) آن زینب داغ دیده را در دم دروازه کوفه بخواند؟ اینها درس است.

گفته‏اند این عزا را احیا کنید و زنده نگه‏ دارید که این نکته‏ها را بفهمید و دریابید، برای اینکه عظمت حسین را درک کنید، برای اینکه اشکی اگر می‏ریزید، از روی معرفت باشد.

معرفت حسین شما را بالا می‏برد، شما را انسان می‏کند، شما را آزاد مرد می‏کند، شما را اهل حق و حقیقت می‏کند، اهل عدالت می‏کند، یک مسلمان واقعی می‏کند. مکتب حسین، مکتب انسانسازی است نه مکتب گنهکارسازی. حسین سنگر عمل صالح است نه سنگر گناهکاری./ حماسه حسینی، ج ۱/ص ۱۰۳

ShahraraNews

اگه قیمت طلا و ارز الان رو مبنی قرار بدیم،

http://uupload.ir/files/6lis_%D8%A7%DA%AF%D9%87_%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA.jpg

اگه قیمت طلا و ارز الان رو مبنی قرار بدیم، یزید به اطرافیانش در زمان واقعه کربلا  نفری ۵۴ میلیاردتومان رشوه داد

اگه در آن زمان بودیم یار امام حسین علیه السلام می ماندیم؟

محرم تمام شد !

محرم تمام شد !

به خانه هایتان بروید.

مهیا شوید برای همه انچه که بوده اید.

حسین را هم درون پستو هایتان پنهان کنید تا سال دیگر .

چون علم و کتل ونخل و زنجیرهایتان.

اکبر و اصغر و قاسم و عباس را هم!

عباس را نه!

به کارتان می اید .

برای قسم خوردنتان هنگام دروغ.

برای گاه خطر هایتان .

زمانی که می خواهید سر دیگری کلاه بگذارید وشاهدی می خواهید.

فردا صبح هم کرکره مغازه هایتان را بالا بدهید.

دربنگاهایتان را باز کنید و یک لایتان را چهار لا حساب کنید.

کلاه هایتان را آماده کنید برای اینکه دوباره تا خرخره سر مردم بگذارید.

آنچه را این روز ها خرج نذریهایتان کردید .

خرج شربت چای مرغ و برنجتان

به یک باره جبران کنید .

بروید و حسین و دردهایش را به حال خود بگذارید.

افزایش نسبی دما

http://uupload.ir/files/x9z3_%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4.png

افزایش نسبی دما

ارمغان آخرین روز تابستان برای گیلان

با گذر امواج ناپایدار، هوای گیلان با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان امروز گفت : با خروج سامانه هوای ناپایدار از آسمان گیلان، هوای استان تا اواسط هفته آینده با کاهش ابر و افزایش نسبی 4 تا 8 درجه ای دما همراه خواهد بود.

آقای دادرس افزود : کاهش ابر و افزایش نسبی دما در این مدت از پدیده های غالب جوی در گیلان است و با گذر امواج کم و بیش ناپایدار در 3 روز آینده در بعضی ساعات بارش پراکنده باران دور ازانتظار نیست.

http://guilan.iribnews.ir/fa/news/2233082/

iribnews_guilan

قال رسول الله صلى الله علیه و آله

قال رسول الله صلى الله علیه و آله

 انسان از تقواپیشگان نیست مگر آن که سخت تر از حسابرسى شریک از شریک، از خود حساب بکشد و بداند خوردنى، نوشیدنى و پوشیدنى اش از کجاست آیا از حلال است یا حرام؟

لا یَکونُ الرَّجُلُ مِنَ المُتَّقینَ حَتّى یُحاسِبَ نَفسَهُ اَشَدَّ مِن مُحاسَبَةِ الشَّریکِ لِشَریکِهِ فَیَعلَمَ مِن اَینَ مَطعَمُهُ وَ مِن اَینَ مَشرَبُهُ وَ مِن اَینَ مَلبَسُهُ اَ مِن حِلٍّ ذلِکَ اَم مِن حَرامٍ؛

غررالحکم، ج6، ص441، ح10926

آخرین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی (رحمه‌الله)

آخرین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی (رحمه‌الله) با حضور هزاران نفر از مردم عزادار، جمعی از مسئولان کشور و رهبر انقلاب اسلامی در حال برگزاری است.

این مراسم هم‌اکنون با مرثیه‌سرائی آقای مرتضی طاهری آغاز شده‌است و در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیّداحمد خاتمی و آقای سعید حدادیان به سخنرانی و مداحی خواهند پرداخت. ۹۷/۶/۳۰

Khamenei_ir

امام صادق (ع)فرمودند:

http://uupload.ir/files/xm73_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82.jpg

امام صادق (ع)فرمودند:

«هر کس زیارت عاشورا بخواند ، شب اول قبر در آغوش امام حسین علیه السلام قرار خواهد گرفت.»

کامل الزیارات ، ص ۷۵

امام_سجاد_علیه_السلام

امام_سجاد_علیه_السلام

شهادت

غزل

یک عمر می شود همه جا گریه می کنم

بر داغ سید الشهدا گریه می کنم

این اشک و ناله ها همه با قصد قربت است

وقت نماز و بین دعا گریه می کنم

دیگر پس از مصیبت عظمای کربلا

هرجا میان بزم و عزا گریه می کنم

هل من معین او که جوابی نداشت، بر

شاه غریب کرب و بلا گریه می کنم

بر کینه ی سه شعبه که رحمی نکرده بر

حنجر شیرخواره ی ما گریه می کنم

بر زخم های پیکر قرآن کربلا

هرشب‌یکی یکی و جدا گریه می کنم

بر حاجیان کرب و بلا بر تمامی

قربانیان دشت منا گریه می کنم

بر شاه بی کفن به بیابان کربلا

بر کشته های گشته رها گریه می کنم

بر تشنه ای که حنجر خشکش بریده شد

با خنجری ولی ز قفا گریه می کنم

بر لاله ی شکاف عمیق سری که از

پهلو به نیزه ای شده جا گریه می کنم

بر قامت خمیده ی زینب در این سفر

با ناله های سلسله ها گریه می کنم

داغی نبود سخت تر از داغ شهر شام

بر روضه های شام بلا گریه می کنم

بر معجری که از سر ناموسمان کشید

نامحرمی بدون حیا گریه می کنم

با دختری که از غم بابا کنار سر

افتاده در خرابه ز پا گریه می کنم

بر خیزران و قاری قرآن و پاسخش

بر آفتاب طشت طلا گریه می کنم

بر مجلس شراب و کنیزی گرفتن

ناموس پاک‌شیر خدا گریه می کنم

رسول_رشیدی_راد