بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

از «زلزله» تا «حوزه» همراه با مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

از «زلزله» تا «حوزه» همراه با مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

مسائل و مشکلات در ایام زلزله بسیار زیاد بود؛ مثلا روز اول زلزله تا ساعت ۱۱ صبح اصلاً یک قطره آب هم در مناطق زلزله زده وجود نداشت و اولین تانکر آب هم که آمد، نمی توانست از بین جمعیت عبور کند.

در رابطه با زلزله ما تجربه رسانه‌ای نداشتیم و به همین دلیل هم نتوانستیم فعالیتهای انجام شده را به خوبی منعکس کنیم. روزهای ابتدایی هم جلساتی داشتیم و شرایط این اقتضا را نداشت که ما بخواهیم به مسائل رسانه ای فکر کنیم.

به دوستان گفتیم که صد طلبه همین الان به کرمانشاه آمده اند و دویست نفر هم در قم منتظر هستند که ما بگوییم بیایند؛ اما هیچکس به ذهنش نمی رسید که باید چکار کرد.

دوستان مجمع تقریب از 160 روستای منطقه ثلاث باباجانی، به 148 روستا خدمات رسانی کردند و در مرکز شهر هم هشت منطقه را با محوریت های مساجد و ائمه جماعات مساجد در نظر گرفته بودند و امکاناتی که می آمد از این طریق به آسیب دیدگان می رسید و ما روزهای هفتم-هشتم که به منطقه رفتیم مردم می خواستند دور ما بگردند و خیلی روحانیت را تحویل می گرفتند و این نتیجه خدمات یک هفته ای طلبه‌ها بود.

در کنار این خدمات، گروه هایی از طلاب و روحانیون نیز برای کودکان سرگرمی هایی ایجاد کرده و باعث دلگرمی خانواده بودند.

به فضل خدا این گونه کارها نتایج خوبی داشت از جمله اینکه افرادی از مدیران اهل‌سنت که معمولا قبل از زلزله در جلسات ما تشریف نمی‌آوردند، بعد از این قضایا همیشه می آیند و از حضور آنان استقبال می کنیم.

حوزه کرمانشاه از ابتدا چون دروازه عتبات بوده است میزبان عبور بزرگانی بوده که از منطقه عبور می کردند. گاهی وقتی وضعیت را می‌دیدند، تصمیم می گرفتند که در کرمانشاه بمانند و به فعالیت بپردازند. مخصوصا در عصر مرجعیت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، ایشان عنایت ویژه ای به کرمانشاه داشتند.

در وضعیت فعلی هم ما 10 مدرسه علمیه فعال در سطح استان داریم که مجموعا هزار طلبه در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

داوطلبین ورود به حوزه قریب به 300 نفر بوده اند که از این میان می توانیم 150 نفر را پذیرش کنیم که البته اصراری بر پذیرش به این اندازه در دستور کار نیست.

ما با برادران اهل سنت کرمانشاه ارتباطات شخصی داشتیم و تلاش مان این است که طلاب حوزه های علمیه با یکدیگر رابطه برقرار کنند و ارتباطات در حد علما باقی نماند. هرگاه طلاب شیعه و سنی با یکدیگر ارتباط نزدیکی برقرار کردند آنگاه است که بحث وحدت می تواند تجلی یابد.

متن کامل:

http://hawzahnews.com/detail/News/450404

HawzahNews| خبرگزاری‌حوزه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.