پخش کلاه‌ قرمزی منتفی شد!

http://uupload.ir/files/gfl1_%D9%BE%D8%AE%D8%B4_%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%87%E2%80%8C_%D9%82%D8%B1%D9%85%D8%B2%DB%8C.jpg

پخش کلاه‌ قرمزی منتفی شد!

مدیر شبکه دو سیما گفت: زیاده خواهی های بی وقفه عوامل تولید این مجموعه مانع از تحقق وعده پخش "کلاه قرمزی 96" شده است

جعفری جلوه افزود: ما در شبکه دو تمام تلاشمان را کردیم تا مجموعه جدید "کلاه قرمزی" در نوروز 96 پخش شود، اما تهیه کننده این پروژه در یک فضاسازی رسانه ای اینطور وانمود کرده که سازمان صداوسیما درها را روی او بسته است و حاضر به تامین هزینه های مالی مجموعه نیست

درحالی که ریاست سازمان صداو سیما با اختیاراتی که به اینجانب تفویض کرده اند و با وجود محقق نشدن منابع مالی لازم وعده داده شده از طرف تهیه کننده، به ایشان اعلام کرده ام که سازمان، برنامه درحال تولید "کلاه قرمزی" را با بهترین قیمت خریدار است و این یعنی 50 درصد فراتر از هزینه مالی مجموعه "کلاه قرمزی 94"

خبرگزاری صداوسیما

عیدی ما به همه ایرانسلی‌ها

عیدی ما به همه ایرانسلی‌ها

روز دوم فروردین یک تماس ایرانسلی ۱۵ دقیقه‌ای #هدیه بگیر.

کافیه کد زیر رو بگیری و این هدیه رو فعال کنی:

*۴۴۴۴*۱#

از ۳ تا ۱۳ فروردین هم می‌تونی با شماره‌گیری همین کد، بسته مکالمه ۱۵ دقیقه‌ای رو به قیمت ۲۰۰ تومان بخری.

به دوستات هم خبر بده...

irancell

از فردا اسباب کشی، ممنوع


http://uupload.ir/files/w2xg_%D8%A7%D8%B2_%D9%81%D8%B1%D8%AF%D8%A7.jpg

از فردا اسباب کشی، ممنوع

رئیس پلیس پیشگیری ناجا اعلام کرد از فردا تا پایان تعطیلات نوروزی، اسباب کشی در سراسر کشور بدون اخذ مجوز از کلانتری، ممنوع است

خبرگزاری صداوسیما

معنای فجور

معنای فجور

«فُجُورَ»: از ماده «ف‌ج‌ر» می‌باشد که به معنای دریدن و شکافتن و ایجاد شکاف گسترده در یک چیز است، و به صبح «فجر» می‌گویند، چون شب را می‌شکافد؛ و «فجور» دریدن پرده دیانت است. (مفردات ألفاظ القرآن/۶۲۵-۶۲۶) و به خاطر کثرت استعمال این لفظ در شکافتن و باز کردن باب گناهان، کلمه «فجور»، به نحو خاص در مورد گناه استفاده می‌شود، به نحوی که هرکسی که از حق فاصله بگیرد، «فاجر» خوانده می‌شود (معجم المقاییس اللغة۴/ ۴۷۵) که جمع آن «فُجَّار» (المطففین/۷) و «فَجَرَة» (عبس/۴۲) است.

خداوند در سوره ی  می فرماید : « فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها » شمس:8

فَأَلهَمَها: ‌پس‌ الهام‌ و افهام‌ فرموده‌ مر ‌آن‌ نفوس‌ ‌را‌، فُجُورَها: دروغ‌ و ناپاکی‌ و بی‌باکی‌ ‌او‌ ‌را‌، وَ تَقواها: و پرهیزکاری‌ و فرمانبرداری‌ ‌او‌ ‌را‌.

و در سوره ی  می فرماید: «بَلْ یُریدُ الْإِنْسانُ لِیَفْجُرَ أَمامَهُ»

بلکه انسان می‌خواهد که پیش رویش [پرده تقوی و دیانت] را بدرد. [جلوی خود را برای انجام گناهان باز کند].

در تفاوت «فسق» و «فجور» گفته‌اند :«فسق» به معنای خروج از طاعت خداوند بر اثر ارتکاب معصیت است، اما «فجور» حالت برانگیخته شدن در معصیت‌ها و گشاده کردن باب معاصی بر خویش است، مثلا کلمه «فاجر» را، نه برای کسی که مقدار کمی شراب بخورد، بلکه برای کسی که چنان مست شود که چیزی جلودارش نباشد، به کار می‌برند. (الفروق فی اللغة، ص۲۲۵) همچنین لازم به ذکر است که فجور در لغت، به طور خاص، به معنای «کذب» نیز به کار می‌رود به طوری که به شخص دروغگو، فاجر می‌گویند. (مفردات ألفاظ القرآن، ص۶۲۶)

Howzehir

آنچه زمان به ما می آموزد


http://uupload.ir/files/jlov_%D8%A2%D9%86%DA%86%D9%87_%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86_%D8%A8%D9%87_%D9%85%D8%A7_%D9%85%DB%8C_%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%AF.jpg

آنچه زمان به ما می آموزد

بریده_کتاب

Zendegisalam

مقدمه ی کمال

مقدمه ی کمال

 آزادی تا اندازه ای ارزشمند است که به انسان قدرت اختیار و انتخاب می دهد . این مقدمه به رشد استعداد ها و تجلی کمال معنا و مفهوم می دهد.راهی برای رسیدن به مقصد است اماخود هدف نیست . به قول استاد مطهری: با آزادی است که ممکن است انسان به عالی ترین کمالات و مقامات برسد و ممکن است به اسفل السافلین سقوط کند.

آزادی از آن جهت قابل تقدیر است که به وسیله ی آن می توان جهت زندگی را انتخاب و در آن مسیر حرکت کرد .

کتاب آزادی معنوی - آزادی

howzehir

چرا با وجود رسول باطنی و قدرت تشخیص خیر و شر انسان اینقدر در دوری از بندگی خدا و اطاعت از او صبر و تعلل می کند ؟

چرا با وجود رسول باطنی و قدرت تشخیص خیر و شر  انسان اینقدر در دوری از بندگی خدا و اطاعت از او صبر و تعلل می کند ؟

 در حکمت 55 نهج البلاغه سخن مولا علی علیه السلام  آورده شده است که می فرمایند : الصَّبْرُ صَبْرَانِ: صَبْرٌ عَلَى مَا تَکْرَهُ، وَصَبْرٌ عَمَّا تُحِبُّ.

صبر بر دو قسم است صبر در برابر انجام کار خوبى که دوست ندارى‏

و صبر بر ترک کار بدى که دوست دارى.

در واقع نوع اول اشاره به صبر در برابر مشکلات عبادی است و نوع دوم اشاره به شکیبایى در مقابل ترک معصیت.

انجام طاعت البته دشوار است . مثلا دل کندن از رختخواب و خواب شیرین صبح ، وضو گرفتن برای نماز صبح نیروی تقویت شده ی ایمان می خواهد . حفظ پاکیزگی و طهارت گاه دشواری دارد . اقامه ی نماز در هر مکان می تواند توام دشواری باشد اما این تلخی ها کم کم مزه ی واقعی خود را پیدا می کند ، انس و علاقه ایجاد می شود به گونه ا ی که مومن برای لذت عبادت لحظه شماری می کند .حال و هوای دینداری، این است که مرگ و آخرت را جدی بگیرد و خود را در مسیری که خداوند برایش معرفی کرده، نگهدارد.

ترک کار هایی که منطبق با میل نفس هست نیز دشوار است . انسان به خوبی می داندچه کاری بد است ،اما  با تطمیع و وعده دادن به خود ، با خود فریبی! که حالا جوانی ! حیف نیست ! در این همه سال بدنسازی کار کرده ای ! حیف نیست از  این همه عمل زیبایی و رسیدگی به خود و داشتن جلوه و زیبایی ، خود را بپوشانی !  لذا از اساس قیامت را انکار می کند و یا برای رفع آزردگی ِ وجدان به دنبال همنشینانی خواهد بود که او را در آنچکه هست تقویت کند و به نوعی احساس آرامش بدست آورد . اشتیاق بدست آوردن لذت های دنیایی  امر به صبری منفی و نکوهیده می کند . که حالا صبر کن بر این معصیت .... در حالیکه در جوانی پاک بودن امتیاز است !  دوران ضعف و بیماری و سستی و بی اشتهایی است . اگر عمر به پیری برسد ،دیگر رمقی برای عبادت و خود سازی و تعالی روح نمی ماند .

صبر عبد_شدن

Howzehir

از توصیه های رسول اکرم صلوات الله علیه به عبدالله بن مسعود فرموده اند :

از توصیه های رسول اکرم صلوات الله علیه به عبدالله بن مسعود فرموده اند :

ابن‌مسعود! گناه را جلو نینداز و توبه را به تاخیر نینداز؛ بلکه توبه را جلو بینداز و گناه را به تاخیر بینداز [یعنی به جای اینکه با خود بگویی فعلا گناه می کنم و بعدا فرصت هست که توبه ‌کنم، بگو فعلا توبه می‌کنم و بعدا فرصت هست که گناه کنم!] که خداوند متعال در کتابش می‌فرماید: «بلکه انسان می‌خواهد که پیش رویش را برای انجام گناهان باز کند »

مکارم الأخلاق، ص454.

گناه  توبه

Howzehir