ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
#شبهه #فاطمیه
#شهادت_حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها #وفات #شهادت #پاسخ_به_شبهات
قسمت اول:
ما به دو صورت پاسخ این شبهه را خواهیم داد و ثابت خواهیم کرد که شبهه کنندگان نه تنها بی سوادی خودشان را به همگان نشان می دهند، بلکه با طرح این شبهه موجب رسوایی خودشان می شوند.
جواب نقضی:
طبق استدلال وهابیت و اهل تسنن هنگامی که برای شخصی کلمه «وفات» به کار می رود، یعنی آن شخص کشته نشده و به مرگ طبیعی از دنیا رفته است.
در جواب می گوییم اگر این اشکال مضحک وارد شود، تاوان زیادی را برای اهل تسنن و وهابیت خواهد داشت و خیلی از مباحث مهم تاریخی که بدان معتقد هستند، زیر سوال می رود. ما به چند نمونه اشاره خواهیم کرد:
1 در روایتی با سند صحیح آمده است که عائشه می گوید:
«عَنْ عَائِشَةَ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهَا قَالَتْ: لَمَّا أَتَاهُ وفَاةُ جعْفَرٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ عَرَفْنَا فِی وَجْهِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ الْحُزْنَ»
(المستدرک علی الصحیحین، ج ۳، ص۴۳، تصحیح سند در اسکن مشاهده شود)
ترجمه: «عایشه می گوید: زمانی که خبر وفات جعفر به پیامبر اکرم رسید ما غم و حزن را در چهره پیغمبر مشاهده نمودیم.»
2 ابن کثیر از علمای بزرگ اهل تسنن درباره عمر بن خطاب می نویسد:
«ثم دخلت سنة ثلاث وعشرین وَ فِیهَا وفَاةُ عمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ»
(البدایة و النهایة، ج۷، ص۱۳۰)
ترجمه: « وفات عمر بن خطاب در سال ۲۳ هجری قمری است.»
3 ابن جوزی از علمای بزرگ اهل تسنن در کتابش بابی دارد با عنوان «ذکر وفاة عثمان بن عفان».
(الثبات عند الممات، ص۱۰۱)
بنابراین طبق کلام عایشه، ابن کثیر و ابن جوزی که لفظ «وفات» را برای جعفر، عمر و عثمان به کار بردند، یا باید بگوییم تمام علمای اهل تسنن و مولویانشان تا کنون به دروغ می گفتند که جعفر، عمر و عثمان کشته شده اند یا باید بگویند این شبهه توهمی بیش نیست و کلمه «وفات» معنای دیگری دارد.
حال آیا با توجه به مطالب گفته شده، وهابیت و اهل تسنن می پذیرند که جعفر، عمر و عثمان کشته نشدند و به صورت طبیعی از دنیا رفتند
ادامه دارد ...
[اسکن کتب در ذیل مشاهده فرمایید.]
meshkatehedayat