پس شما چه کاره اید آقای روحانی؟
رضا غبیشاوی
عصرایران
حسن روحانی و دولت او هم در شکست اقتصادی اخیر مقصر است.
حسن روحانی رئیس جمهوری به تازگی گفته است " اگر جنگ اقتصادی و کرونا نبود امروز قیمت دلار حدود ۵ هزار تومان بود".
در این باره می توان گفت:
به نظر می رسد مسوولان دولت از اصطلاح "جنگ اقتصادی" برای تحریم ها یا مجازات های آمریکا علیه ایران استفاده می کنند تا ضمن تلاش برای بیان بهتر واقعیت ها و ایجاد همبستگی داخلی در پشت دولت، به مانند وضعیت جنگ نظامی، مانع از هر گونه انتقاد شوند. غافل اینکه حتی در زمان بروز جنگ نظامی هم می توان از تصمیمات و عملکرد نیروهای خودی درباره قبل و هنگام جنگ انتقاد و اعتراض داشت. همان گونه که در همه کشورهای توسعه یافته جهان نیز همین وضعیت است.
پس اگر تاکید دولت بر استفاده از اصطلاح جنگ اقتصادی برای تحریم های آمریکا علیه ایران، ساکت کردن یا پرهزینه کردن انتقاد و اعتراض است باید بدانند منتقدان اصلی در جناح اصولگرایان آزادتر از این حرف ها هستند و در آزادی کامل به کار خود ادامه می دهند.
اگر تحریم بد است چرا جلوی آن را نگرفتید و مانع از آن نشدید؟ اگر تحریم بد و آسیب زننده است که هست چرا آن را تحقیر و تصغیر کردید؟ چرا مدعی پیروزی در مقابل تحریم ها هستید؟ اینکه به جای دلار 5 هزار تومانی، هم اکنون دلار 25 هزار تومانی داریم نشانه پیروزی ماست یا شکست؟ یا نتیجه تحقیر و تصغیر و دست کم گرفتن تحریم هاست؟ یا نشانه ناتوانی و شکست حسن روحانی و دولتش در جلوگیری از اعمال تحریم های جدید علیه ایران است؟
اکثریت رای دهندگان به حسن روحانی در انتخابات 92 و 96، خواستار مذاکره و برداشته شدن تحریم ها بودند. این وعده در قالب برجام تحقق پیدا کرد اما وقتی ترامپ آمد و در نهایت از برجام خارج شد؛ تحریم های قبلی را بازگرداند و جدی تر از قبل، آنها را اجرا کرد و تحریم های جدیدی را اعمال کرد؛ دولت روحانی از "آری مذاکره - نه به تحریم" تغییر مسیر داد به "نه به مذاکره - آری به تحریم".
مردم به روحانی رای دادند تا جلوی تحریم ها را بگیرد نه اینکه با بهانه آمدن ترامپ، شکست خود را توجیه کند.
اگر قرار بود روحانی در دوره ترامپ از عدم مذاکره و تحریم دفاع کند قطعا سعید جلیلی برای این کار مناسب تر بود. مردم به روحانی رای داده بودند تا از این روند دوری کند نه اینکه این روش را در پیش بگیرد.
دولت روحانی، دولت مذاکره و مقابله با تحریم بود نه دولت ضدمذاکره و دفاع از تحریم اما متاسفانه در دوره ترامپ، روش دوم را در پیش گرفت و شکست خورد.
می توان از روحانی سوال کرد وقتی ترامپ قبل از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شعار خروج از برجام و بازگشت تحریم ها را سر می داد چرا برای این احتمال تدبیری نیاندیشیدید؟
وقتی ترامپ در انتخابات پیروز شد چرا برنامه ای برای حل مشکل ترامپ اجرا نکردید و صرفا بر "عدم مذاکره و عدم تغییر برجام" تاکید کردید و تماشاچی بازگشت تحریم های قبلی و اعمال جدی تر تحریم های جدید و نابودی اقتصاد بودید؟
وقتی از فاصله 10 کیلومتری، به راننده ای اطلاع می دهند مانعی در جاده وجود دارد و بازهم راننده با این مانع تصادف می کند و خسارت جانی و مالی رخ می دهد دیگر نمی توان مانع را مقصر دانست بلکه راننده مقصر است.
چرا وقتی نتوانستید مانع از تحریم های ترامپ شوید کناره گیری نکردید؟ چرا وقتی نتوانستید جلوی تحریم های جدید را بگیرید استعفا ندادید تا هم مردم بدانند و هم خود چاره ای بیاندیشند؟
چرا واقعیت ها را همان زمان به مردم نگفتید؟
روحانی مصوبه مجلس را مقصر و مانع دست یابی به توافق بازگشت برجام و رفع تحریم ها دانست. به نظر می رسد این نظر، صحیح و واقعیت است اما چرا روحانی همان زمان که این طرح مجلس، مطرح شد به شدت با آن مخالفت نکرد؟
روحانی مصوبه مجلس را که در روز ۱۱ ماه ۹ (آذر) تصویب شده بود را به 11 سپتامبر تشبیه کرده و گفته است یازده 9 بود. اگر این مصوبه اینقدر بد بود همان موقع باید می ایستاد.
چرا همان زمان نتوانستید مانع تصویب طرح هسته ای مجلس شوید؟ چرا همان زمان به صراحت خطر این طرح را اعلام نکردید؟ ایا همه اینها چیزی جز ناتوانی نیست؟
درباره کرونا و تاثیرات منفی اقتصادی آن هم باید گفت: بخشی از تاثیرات منفی کرونا در سراسر جهان وجود داشته و دولت ایران هم به مانند سایر دولت های جهان کمتر یا بیشتر تلاش کرده از تاثیرات منفی کرونا بکاهد اما همچنان عملکرد دولت روحانی در قبل از شروع کرونا، نخستین روزهای بروز این بیماری، قرنطینه و مقابله با کرونا، واکسن و ... محل انتقاد جدی است.
عصرایران
آیا روزهای شوم وجود دارد؟ پاسخ امام هادی علیه السلام
شفقنا (پایگاه بینالمللی همکاریهای خبری شیعه)-در بینش توحیدی اسلام، انسان هر لحظه و در هر زمان و مکان در محضر خداست؛ اما خداوند متعال برای تقرب بیشتر بندگانش و برای آسایش و آرامش آنان، زمانها و مکانهایی را معین کرده است که ویژگی خاصی دارند. امام علی النقی علیه السلام با اشاره به موقعیت ممتاز اماکن مقدس فرمود: «اِنَّ لِلَّهِ بُقَاعا یُحِبُّ اَنْ یُدْعَی فِیهَا فَیَسْتَجِیبُ لِمَنْ دَعَاهُ وَ الْحَیْرُ مِنْهَا؛ [۱۱] خداوند مکانهای مقدسی دارد که دعا در آن جاها را دوست می دارد. پس هر کس در آن مکانها او را بخواند،اجابتش می کند و حائر حسینی علیه السلام یکی از آنهاست.»
در این سخن، پیشوای دهم نکات مهمی را مورد توجه قرار داده و به مشتاقان فرهنگ اهل بیت علیهم السلام گوشزد کرده است: نخست به ارزش این مکانهای شریف پرداخته و آنها را بقعه های خدایی نامیده، سپس اهمیت دعا و استجابت آن را در این مکانها مورد تأکید قرار داده و در آخر، مزار دلربای حضرت سیدالشهداء علیه السلام، را از مصادیق بارز بقاع الهی و محل استجابت دعای بندگان شمرده است. امام هادی علیه السلام در کلام دیگری عظمت بارگاه امام حسین علیه السلام را این گونه بیان می کند: «هر کس از منزل خود به قصد زیارت بارگاه حضرت حسین علیه السلام حرکت کند و به نزد فرات برسد و در آنجا غسل کند، از رستگاران نوشته می شود و هر گاه به امام حسین علیه السلام سلام کند، از سعادتمندان محسوب می گردد و اگر از نماز زیارت فارغ شد، فرشته ای از سوی خداوند متعال به او می گوید: رسول خدا صلی الله علیه و آله به تو سلام می رساند و می گوید: تمام گناهانت بخشوده شد، اعمال را از نو شروع کن!» [۱۲] .
گاهی این نکته به ذهن می آید که آیا واقعا برخی زمانها، مکانها و یا عوامل و حوادث طبیعی در زندگی انسان دخالت دارند؟ آیا بدی و خوبی و شوم بودن را می توان به روزها و روزگاران نسبت داد؟ امام هادی علیه السلام پاسخ این پرسش را به یکی از یارانش توضیح داد. حسن بن مسعود می گوید: به محضر مولایم
السلام عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ المَعصومة اشْفَعِی لَنَا فِی الْجَنَّةِ
امام هادی (علیه السلام)
منْ اتَّقی الله یتَّقی، وَ مَنْ اطاعَ لله یطاع، و من اطاعَ الخالق لم یبال سَخَطَ المَخْلُوقین، و مَنْ اَسْخَطَ الخالق فَلییقَنَ ان یحِلَّ به سَخَطَ المَخلوقین
هر کسی از خدا بترسد، مردم از او بترسند، هر که خدا را اطاعت کند، از او اطاعت کنند، و هرکه مطیع آفریدگار باشد، باکی از خشم آفریدگار ندارد، و هر که خالق را به خشم آورد، باید یقین کند که به خشم مخلوق دچار میشود.
بحارالانوار، ج۶۸، ص۱۸۲
المیادین: درباره خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق توافق شده است
شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود:
مسئولان آمریکایی اعلام کرده اند درباره خروج نیروهای نظامی آمریکا که در عراق حضور دارند، توافق شده است. این توافق شامل جایگزینی نیروهای آمریکایی با مشاوران نظامی است.
این توافق همچنین شامل جدول زمانی است که به موجب آن، ماموریت نیروهای آمریکایی در عراق تا پایان سال پایان می یابد.
باشگاه خبرنگاران جوان
حکایت مردی که عمر خود را برای حقانیت غدیر گذاشت
مرحوم علامه محقق سید عبدالعزیز طباطبایی یکی از اندیشمندان معاصر ایران در حوزه مسائل دینی است که تلاشهای وی برای حفظ میراث شیعی کمتر برای نسل جدید شناخته شده است.
وی به مدت ۲۵ سال به طور پیوسته در کنار علامه امینی به جمعآوری نسخ خطی پرداخت و ضمن سفرهای مکرر به نقاط مختلف جهان، در به ثمر رسیدن تحقیقات علامه امینی در نگارش کتاب «الغدیر» نقش بسزایی داشت.
یادداشت حسن انصاری استاد دانشگاه و پژوهشگر مسائل دینی درباره ابعاد شخصیتی و تلاشهای علامه سید عبدالعزیز طباطبایی
تکذیب درگیری راننده سفیر بلاروس با سرباز ناجا
مرکز اطلاع رسانی ناجا:
برخی رسانه ها اخباری مبنی بر برخورد خودروی حامل سفیر کشور بلاروس با پلیس راهور ناجا در خیابان ولیعصر تهران منتشر کرده بودند که طبق بررسی های صورت گرفته اخبار منتشره مبنی بر برخورد با سرباز پلیس راهور ناجا کذب بوده و چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
ﺩﺍﻧشجویی سنی به استادش ﮔﻔﺖ:
ﭼﺮﺍ ﺷﻤﺎ ﻣﯽﮔﻮﯾﯿﺪ ﯾﺎ ﻋﻠﯽ ﭼﺮﺍ ﯾﺎ ﺍﻟﻠﻪ ﻧﻤﯽﮔﻮﯾﯿﺪ؟
سوال و جواب استاد و دانشجو به روایت از استادش:
گفتم :
ﻣﮕﺮ ﻧﺸﻨﯿﺪﯾﺪ ﻭﻗﺘﯽ ﻣﯽﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﺑﻪ ﻛﻼﺳﺘﺎﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﻮﻡ ﮔﻔﺘﻢ ﯾﺎ ﺍﻟﻠﻪ، ﭘﺲ ﻣﺎ ﯾﺎ ﺍﻟﻠﻪ ﻫﻢ ﻣﯽﮔﻮﯾﯿﻢ.
دانشجو :
ﻧﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭﻡ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﻋﻠﯽ (ﻉ) ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﻣﯽﺯﻧﯿﺪ؟
ﮔﻔﺘﻢ:
ﭼﻪ ﺍﺷﮑﺎﻟﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﯽ(ﻉ) ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﺑﺰﻧﯿﻢ؟
ﮔﻔﺖ: ﺷﺮﮎ ﺍﺳﺖ.
ﺍﺷﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﮐﻨﺎﺭﯾﺶ ﻭ ﮔﻔﺘﻢ: ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺍﯾﻦ ﺩﻭﺳﺘﺖ ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﺑﺰﻧﯽ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﮎ ﺍﺳﺖ؟
ﮔﻔﺖ: ﻧﻪ، ﻭﻟﯽ ﺍﯾﻦ ﺩﻭﺳﺘﻢ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺍﺭﺩ.
ﮔﻔﺘﻢ: ﺍﮔﺮ ﺗﻮ ﯾﮏ ﻧﻔﺮﯼ ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﺑﺰﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﻏﺎﺋﺐ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﮎ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﺳﺖ؟ ﺁﯾﺎ ﺗﻮ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺷﺮﯾﮏ ﺧﺪﺍ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﯼ؟
ﮔﻔﺖ: ﻧﻪ.
ﮔﻔﺘﻢ: ﭘﺲ ﭼﻪ ﺍﺷﮑﺎﻟﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﻣﺎ ﻋﻠﯽ (ﻉ) ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﺑﺰﻧﯿﻢ؟
گفت : ﻧﻪ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﯽ (ﻉ) ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ (ﻉ) میﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺷﻔﺎ ﺩﻫﺪ.
ﮔﻔﺘﻢ : ﺁﻥ ﺑﺤﺚ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺩﺍﺩ. ﻭﻟﯽ ﺳﻮﺍﻝ اولت ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ (ﻉ) ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﻣﯽﺯﻧﯿﺪ؟ ﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﺑﮕﻮﯾﻢ ﮐﻪ ﺻﺪﺍ ﺯﺩﻥ ﻋﻠﯽ (ﻉ) ﭼﻪ ﺍﺷﮑﺎﻟﯽ ﺩﺍﺭﺩ؟ ﻣﺎ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻋﻠﯽ (ﻉ) ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﺑﺰﻧﯿﻢ. ﭘﺲ ﺻﺪﺍ ﺯﺩﻥ ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﺷﮑﺎﻟﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ.
ﺑﻌﺪ گفتم سوال دومت ﻛﻪ ﮔﻔتی ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ (ﻉ) ﺷﻔﺎ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﮔﻔﺘﻢ تا بحال مشهد رفتهای.
گفت : نه
گفتم ﺷﻤﺎ ﮐﻪ ﻣﺸﻬﺪ ﻧﺮﻓﺘﻪﺍﯾﺪ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﻣﯽﺩﺍﻧﯿﺪ ﻣﺎ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ (ﻉ) ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺷﻔﺎ ﺩﻫﺪ.
گفت ما شنیدهایم که شما به حرم میروید و شفا میخواهید.
ﮔﻔﺘﻢ: ﭼﻪ ﺍﺷﮑﺎﻟﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ (ﻉ) ﺑﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺷﻔﺎ ﺩﻫﺪ؟
ﮔﻔﺖ نه: ﻓﻘﻂ ﺧﺪﺍ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﻔﺎ ﻣﯽﺩﻫﺪ.
ﺭﻭ ﺑﻪ او ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﮔﻔﺘﻢ: ﺗﺎ ﺣﺎﻻ ﻣﺮﯾﺾ ﺷﺪﻩﺍﯼ ﮐﻪ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺩﮐﺘﺮ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﯽ؟
ﮔﻔﺖ: ﺑﻠﻪ.
ﮔﻔﺘﻢ: ﺁﯾﺎ ﺑﺮﺍﯾﺖ ﻗﺮﺹ ﻭ ﺩﺍﺭﻭ ﻫﻢ ﻧﻮﺷﺖ؟
ﮔﻔﺖ: ﺑﻠﻪ.
ﮔﻔﺘﻢ: ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺁﻥ ﻗﺮﺹ ﻭ ﺩﺍﺭﻭ ﻣﺮﯾﻀﯽﺍﺕ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺭﻓﺖ ﯾﺎ ﻫﻨﻮﺯ ﻣﺮﯾﻀﯽ
ﮔﻔﺖ: ﻧﻪ ﻗﺮﺹﻫﺎ ﺭﺍ ﺧﻮﺭﺩﻡ ﻭ ﺧﻮﺏ ﺷﺪﻡ.
ﮔﻔﺘﻢ: ﺣﺎﻻ ﺑﻪ ﺳﻮﺍﻝ ﻣﻦ ﺟﻮﺍﺏ ﺑﺪﻩ . ﺁﯾﺎ ﺍﯾﻦ ﻗﺮﺹﻫﺎ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺷﻔﺎ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﯾﺎ ﺍﯾﻦ ﺧﺪﺍ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺷﻔﺎﯾﺖ ﺩﺍﺩ؟
ﮔﻔﺖ: ﻧﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺭﺍ ﺷﻔﺎ ﺩﺍﺩ.
ﮔﻔﺘﻢ: ﺍﮔﺮ ﺧﺪﺍ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺷﻔﺎ ﺩﺍﺩ، ﭘﺲ ﭼﺮﺍ ﻗﺮﺹ ﻭ ﺩﺍﺭﻭ ﺧﻮﺭﺩﯼ؟
ﮔﻔﺖ: ﻧﻪ، ﺧﺪﺍ ﺷﻔﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﺮﺹ ﻫﺎ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ.
ﮔﻔﺘﻢ: ﻫﻤﻪﯼ ﺣﺮﻑ ﻣﺎ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ ﺗﻮ ﺣﺮﻑ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﺮﺩﯼ.
ﺩﯾﺪﻡ ﺗﻌﺠﺐ ﮐﺮﺩ.
ﮔﻔﺘﻢ: ﭼﻄﻮﺭ ﺧﺪﺍﯼ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺷﻔﺎﯼ ﻣﺮﯾﺾﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﯾﮏ ﻗﺮﺹ ﮐﻮﭼﮏ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ، ﺍﯾﻦ ﺧﺪﺍ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﻫﻤﺎﻥ ﺷﻔﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﻭﻟﯿﺎ ﺧﻮﺩﺵ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ(ﻉ) ﺑﺪﻫﺪ؟
ﺑﯿﻦ ﺩﻭ ﺭﺍﻩ ﮔﯿﺮ ﻛﺮﺩ. ﺍﮔﺮ ﻣﯽﮔﻔﺖ: ﻧﻪ ﺧﺪﺍ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻧﺪ، ﻗﺪﺭﺕ ﺧﺪﺍ ﺯﯾﺮ ﺳﻮﺍﻝ ﻣﯽ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﯽﮔﻔﺖ ﭼﺮﺍ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ، ﺣﺮﻑ ﻣﺎ ﺛﺎﺑﺖ ﻣﯽﺷﺪ.
ﻃﯿﻨﺖ ﭘﺎﮐﺶ ﺣﮑﻢ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺣﺮﻑ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﮐﻨﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﭼﺮﺍ ﺧﺪﺍ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ.
ﮔﻔﺘﻢ: ﻫﻤﻪﯼ ﺣﺮﻑ ﻣﺎ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﯼ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ(ﻉ) ﻗﺪﺭﺗﯽ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﺮﯾﺾﻫﺎ ﺭﺍ ﺷﻔﺎ ﺑﺪﻫﺪ. ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻗﺪﺭﺕ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﺮﺹﻫﺎ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ.
ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺧﺪﺍ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺧﻮﺩﺵ ﺷﻔﺎ ﺩﺍﺩﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ(ﻉ) ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﺍﯾﻦ ﻋﯿﻦ ﺗﻮﺣﯿﺪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺷﺮﮎ ﻧﯿﺴﺖ.
ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﺗﺎ ﺣﺪﻭﺩﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺍنشجویم ﺟﺎ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺣﺮﻑ ﻣﺎ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ، گفتم ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺩﻭ ﺁﯾﻪ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﮐﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺁﯾﺎﺕ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺟﺎﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ. ﻭ ﺩﺭ ﺁﯾﻪﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻣﯽﻓﺮﻣﺎﯾﺪ: ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻠﮏ ﺍﻟﻤﻮﺕ(ﺟﻨﺎﺏ ﻋﺰﺭﺍﺋﯿﻞ) ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺟﺎﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ.
ﺳﻮﺍﻝ ﮐﺮﺩﻡ ﮐﻪ ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺟﺎﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ؟
گفت : ﻋﺰﺭﺍﺋﯿﻞ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﺫﻥ ﺧﺪﺍ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ.
ﮔﻔﺘﻢ: ﺧﺐ ﻫﻤﯿﻦ ﺣﺮﻑ ﻣﺎ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽﮔﻮﯾﻢ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ (ﻉ) ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺋﻤﻪ، ﺑﻪ ﺍﺫﻥ ﺧﺪﺍ ﻗﺪﺭﺕ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﯾﮑﺴﺮﯼ ﮐﺎﺭﻫﺎ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻨﺪ ﺁﯾﺎ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﮎ ﺍﺳﺖ؟
گفت : ﻧﻪ....
ﺷﮑﺮ ﺧﺪﺍ، ﮐﻪ ﻧﺎﻡ " ﻋﻠــــﯽ " ﺩﺭ ﺍﺫﺍﻥ ﻣﺎﺳﺖ
ﻣﺎ ﺷﯿﻌﻪﺍﯾﻢ ﻭ ﻋﺸﻖ ﻋﻠﯽ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺁﻥِ ﻣﺎﺳﺖ
ﺍﺯ ﯾﺎ ﻋﻠـــﯽ، ﺯﺑﺎﻥ ﻭ ﺩﻫﺎﻥ ﺧﺴﺘﻪ ﮐِﯽ ﺷﻮﺩ
ﺍﺻﻼ ﺯﺑﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﯿـــــﻦ ﺩﺭ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﺎﺳﺖ
ﻣﺎ ﺷﯿــــــــﻌﻪ ﺯﺍﺩﻩﺍﯾﻢ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻫﺰﺍﺭ ﺷﮑﺮ
ﺍﯾﻦ ﺷـــــﯿﻌﻪ ﺯﺍﺩﮔﯽ، ﺷﺮﻑ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﻣﺎﺳﺖ
واکسیناسیون افراد بالای ۵۵ سال در اکثر استانها بجز تهران
سعید نمکی، وزیر بهداشت در نامهای خطاب به روسای دانشگاههای علوم پزشکی لیست جدید گروههای سنی واکسیناسون کرونا را اعلام کرد:
در استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خراسان جنوب، خوزستان و کرمان علاوه بر استمرار واکسیناسیون گروههای اعلام شده قبلی جمعیت ۴۸ تا ۴۵ ساله ثبت نام و طبق نوبتدهی واکسینه شوند.
در بقیه استانها بجز تهران جمعیت ۵۸-۵۵ ساله ثبت نام و طبق نوبتدهی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند و کماکان واکسیناسیون باقیمانده گروههای سنی بالاتر تداوم یابد.
در کلان شهر تهران جمعیت ۶۰ تا ۵۸ ساله ثبتنام و طبق نوبتدهی واکسینه شوند و در بقیه شهرستانهای استان تهران جمعیت ۶۰ تا ۵۵ ساله ثبتنام و با نوبتدهی در سامانه تحت پوشش قرار گیرند.
باشگاه خبرنگاران جوان
نیروهای عملیاتی آمریکا از عراق خارج میشوند
شبکه المیادین:
مسئولان آمریکایی اعلام کردند، با طرف عراقی بر سر عقبنشینی نیروهای عملیاتی آمریکا از عراق به توافق رسیدهاند.
براساس توافق قرار است مستشاران نظامی جایگزین نیروهای آمریکایی در عراق شوند.
مسئولان آمریکایی خبر دادند توافق شامل جدول زمان بندی شدهای است که به موجب آن ماموریت نیروهای آمریکایی در عراق با پایان سال جاری میلادی به پایان میرسد. / تسنیم