ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
مهشید رابطیان، فوقتخصص روانپزشکی کودک و نوجوان:
می گویند مثلا اول آبان کلاسها را شروع می کنیم. نه، اجازه بدهید واکسیناسیون بچهها کامل شود، دو هفته هم از دوز دوم بگذرد و عجلهای نداشته باشیم.
بعد وقتی که بچهها وارد می شوند باید بدانیم که در این مدت وضعیت خوابیدن بچهها تغییر کرده؛ دیر می خوابند، دیر بیدار می شوند و وفق پیدا کردنشان با شرایط سخت است. ممکن است اضطرابشان بالا باشد.
اوایل شروع مدرسه باید برایشان حالت مفرح داشته باشد. یکی، دو هفتهای بحثهای آموزشی را کنار بگذارند تا بچه با محیط مدرسه آشناتر شود.
خیلی وقتها والدین میگویند کاش مدرسه باز شود، تو را بفرستیم بروی و بعد تو می دانی با معلمت! یعنی خودمان داریم ناخواسته اضطراب مدرسه را در بچهها بیدار می کنیم.
مادر و پدرها هم حق دارند؛ یک سال و نیم هم معلم بودهاند و هم پدر و مادر. اما اینها برای بچهها هراسانگیز است. باید به بچهها زمان داد، هر تطابقی معمولا دو تا چهار هفته زمان می برد.
از بچههای کلاس دوم به بعد نباید انتظار داشت که همه درسهای مربوط به پایه قبل را بدانند. سطح انتظارات معلمان باید پایینتر بیاید.
[اخبار فرهنگیان (خراسان رضوی)]