بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

حکمت 451 نهج البلاغه روش برخورد با مردم (اجتماعى، تربیتى):

حکمت 451 نهج البلاغه روش برخورد با مردم (اجتماعى، تربیتى):

وَ قَالَ (علیه السلام): زُهْدُکَ فِی رَاغِبٍ فِیکَ، نُقْصَانُ حَظٍّ؛ وَ رَغْبَتُکَ فِی زَاهِدٍ فِیکَ، ذُلُّ نَفْسٍ.

روش برخورد با مردم (اجتماعى، تربیتى):

و درود خدا بر او، فرمود: دورى تو از آن کس که خواهان تو است نشانه کمبود بهره تو در دوستى است، و گرایش تو به آن کس که تو را نخواهد، سبب خوارى تو است.

مسابقه امام حسن(ع) و امام حسین(ع)

مسابقه امام حسن(ع) و امام حسین(ع)

روزی امام حسن با برادرش امام حسین علیه السلام مشغول نوشتن بودند. حسن به برادرش حسین علیه السلام گفت:

خط من بهتر از خط تو است.

حسین: نه،

خط من بهتر است.

- حالا که این طور است مادرمان فاطمه علیها السلام در حق ما قضاوت کند.

- مادر جان!

خط کدامیک از ما بهتر است؟

زهرای مرضیه برای این که هیچ کدامشان ناراحت نگردند، قضاوت را به عهده امیرالمؤمنین گذاشت و فرمود:

بروید از پدرتان بپرسید.

- پدر جان شما بفرمایید خط کدامیک از ما بهتر است؟

علی علیه السلام احساس کرد اگر قضاوت کند یکی از آنان ناراحت خواهد شد، از این رو فرمود: عزیزانم بروید از جدتان پیامبر اکرم بپرسید.

- پدر بزرگ و مهربان خط کدام یک از ما بهتر است؟

پیامبر: من درباره شما قضاوت نمی کنم، مگر این که از جبرئیل بپرسم.

جبرئیل خدمت رسول خدا رسید:

یا رسول الله!

من هم در بین ایشان قضاوت نمی کنم باید اسرافیل بین آنان قضاوت کند.

اسرافیل گفت:من نیز تا از خداوند پرسش نکنم، قضاوت نخواهم کرد.

اسرافیل:

خدایا!

خط حسن بهتر است یا خط حسین؟

خطاب آمد: قضاوت به عهده مادرشان فاطمه علیها السلام است باید بگوید خط کدام یک از آنان بهتر است.

حضرت فاطمه علیها السلام فرمود:

عزیزانم دانه های این گردن بند را میان شما پراکنده می کنم هر کدام از شما بیشترین دانه ها را جمع کند خط او بهتر است.

آن گاه دانه های گردن بند را پراکنده کرد، خداوند به جبرئیل دستور داد به زمین فرود آمده دانه های گردن بند را بین ایشان تقسیم کند تا هیچ کدام آن دو بزرگوار رنجیده خاطر نشود. جبرئیل نیز برای احترام و تعظیم ایشان امر خدا را بجا آورد.

بحار ، ج۴۳ ، ص۳۰۹

هفت مورد از مصایب عظیم شام اززبان امام سجاد علیه السلام

هفت مورد از مصایب عظیم شام اززبان امام سجاد علیه السلام

روایت شده از امام سجاد علیه السلام پرسیدند:

سخت ترین مصائب شما در سفر کربلا کجا بود ؟ حضرت در پاسخ فرمودند: الشام الشام الشام

به روایت دیگر امام زین العابدین علیه السلام به نعمان بن مندر مدائنی فرمود:ای نعمان ندیدم مصیبتی را که شدیدتر باشد از آن زمانی که مارا وارد شام کردند زیرا در شام هفت مصیبت بر ما وارد آوردند که از اول اسیری ، این چنین مصیبتی بر ما وارد نشده بود .

1) در شام ماموران در حالی که شمشیرهای خود را برهنه و نیزه ها را استوار کرده بودند بر ما حمله می کردند و کعب نیزه بر ما می زندند و ما را در میان جمعیت اهل شام نگه می داشتند ، در حالی که ساز و طبل می زدند و شادی می کردند.

2)  سرهای شهدا را میان زنهای ما قرار دادند و سر عمویم عباس علیه السلام را در مقابل عمه هایم زینب و ام کلثوم علیهما السلام نگهداشتند و سر برادرم ، علی اکبر علیه السلام و سر پسر عمویم قاسم علیه السلام را در کجاوه ی خواهرانم سکینه و فاطمه علیهما السلام می آوردند و با سرها بازی می کردند  و چه بسیار سرها به زمین می افتاد و در میان دستها و پاهای ستوران قرار  میگرفت

3) از بالای بام ها آتش و آب بر سر ما می ریختند . وقتی آتش به عمامه ام افتاد چون دستهایم را به گردنم بسته بودند ، نتوانستم آن را خاموش کنم ، پس عمامه ام سوخت و آتش به سرم رسید و سرم را نیز سوزانید.

4 ) از طلوع آفتاب تا نزدیک غروب ما را با ساز و آواز در برابر چشم مردم در کوچه و بازار گردش دادند و میگفتند : ای مردم !  بکشید اینها را که در اسلام هیچگونه احترامی ندارند.

5) ما را از شتران پیاده کردند وبه یک ریسمان بستند. پس ما را از در خانه ی یهودی و نصاری عبور دادند و به آنها گفتند: اینها کسانی هستند که پدرانشان پدران شما را کشتند و خانه های آنها را ویران کردند. امروز شما تلافی کنید. ای نعمان تمام یهودیان و نصاریان هر چقدر خواستند از خاک و سنگ و چوب بسوی ما افکندند.

6) ما را به بازار برده فروش ها بردند و خواستند ما را به جای غلامان و کنیزان بفروشند ، ولی خداوند این موضوع را برای آنها میسر نساخت.

7) ما را در مکانی منزل دادند ، که سقف نداشت روزها از گرما و شبها از سرما و گرسنگی و ترس از کشته شدن در عذاب بودیم!

رمز المصیبه به نقل از تذکره الشهدا ص 411

زوار ایرانی اربعین باید از راه هوایی به عراق سفر کنند/ امکان بازگشت زائران ایرانی از مرز مهران

زوار ایرانی اربعین باید از راه هوایی به عراق سفر کنند/ امکان بازگشت زائران ایرانی از مرز مهران

ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق:

همه زوار ایرانی باید از طریق هوایی و با هواپیما وارد عراق شوند و این براساس توافقی است که انجام شده و این نظر قطعی دولت عراق است.

زائران برای بازگشت از عراق، در صورت تمایل می توانند صرفا از مرز مهران به جمهوری اسلامی ایران بازگردند.

زائران به هیچ وجه از مرزهای اقلیم کردستان برای زیارت وارد عراق نشوند چون ورود از اقلیم طبق قانون عراق فقط مختص منطقه اقلیم کردستان است و زوار اجازه ندارند از اقلیم وارد مناطق جنوبی و شهرهای نجف و کربلا شوند.

اگر زائری این اقدام را انجام دهد ممکن است با برخورد سیستم‌های امنیتی و انتظامی این کشور مواجه شود.

#شبهه #شفا #تربت #امام_حسین_علیه_السلام

#شبهه #شفا

#تربت #امام_حسین_علیه_السلام

شبهه:

در سال های اخیر بعضاً از جانب وهابیت و اهل تسنن شبهه ای مطرح می شود:

«با توجه به اعتقاد شیعه در مورد شفا بخش بودن تربت امام حسین علیه السلام، چرا برای رفع بیماری هایشان به دکتر و بیمارستان ها مراجعه می کنند؟ و از تربت امام حسین برای بهبودی بیماری استفاده نمی نمایند؟»

اسخ نقضی (قسمت اول):

چگونه شبهه کنندگان چنین اشکالات بی اساسی را مطرح می نمایند، در حالیکه آنان روایات متعددی از پیامبر اکرم در رابطه با شفا بخش بودن برخی از اشیاء برای رفع هر گونه بیماری و مریضی ها نقل نمودند و بدان معتقد شدند. به یک نمونه از آن اشاره می نماییم:

روایات متعددی در کتب اهل تسنن وجود دارد که پیامبر اکرم «آب زمزم» را موجب شفا از هر گونه بیماری معرفی نمودند.

در کتاب «صحیح الترغیب و الترهیب، ج۲، ص۴۰» در روایتی معتبر از ابوذر نقل شده است که پیامبر اکرم در رابطه با «آب زمزم» فرمودند:

«زمزمُ طَعَامُ طُعْمٍ، وَشِفَاءُ سُقْمٍ»

ترجمه: «زمزم غذایی برای گرسنه و شفای بیماری است».

مولوی «تاجی گله داری» از علمای اهل تسنن ایران در ذیل این حدیث می نویسد:

«لفظ حدیث «شفاء سقم» شفای بیماری است. هر بیماری را شامل می شود».

 (زمزم آب شفا بخش، ص۳۷)

جالب اینجاست که علمای اهل تسنن در طول تاریخ داستان های زیادی از شفا بخش بودن «آب زمزم» نقل نمودند. مثلاً «ابن قیم» از بزرگان اهل تسنن در این رابطه می نویسد:

«همانا من و دیگران از استشفاء با آب زمزم امور شگفت انگیزی را تجربه نموده ایم. و [من] برای بیماری های مختلفی از آب زمزم طلب شفا نمودم و به اذن خدا شفا یافته ام».

 (زاد المعاد، ج۴، ص۳۶۱)

سوال

با توجه به شفا بخش بودن آب زمزم، چرا اهل تسنن و وهابیت برای درمان و بهبودی بیماری هایشان به پزشک و بیمارستان ها مراجعه می کنند؟ بلکه برای رفع بیماری در خانه هایشان بنشینند و از آب زمزم بنوشند.

ادامه دارد...

مشکات هدایت

#پاسخ_شبهه #شفا #تربت #امام_حسین_علیه_السلام پاسخ حلی (قسمت دوم):

#پاسخ_شبهه #شفا

#تربت #امام_حسین_علیه_السلام

پاسخ حلی (قسمت دوم):

روایات فراوانی در رابطه با شفابخش بودن تربت کربلا از اهل بیت علیهم السلام نقل شده است. نکته ایی که در اینجا حائز اهمیت می باشد آنست که اهل بیت علیهم السلام برای اثر بخش بودن تربت امام حسین علیه السلام شروطی را ذکر نمودند، که به جهت اختصار به چند نمونه از آن اشاره می نماییم:

1 تربت أخذ شده از محدوده ایی باشد که اهل بیت علیهم السلام حدود آن را مشخص نمودند.

2 یقین و اعتقاد به شفا بخش بودن آن داشته باشد.

3 شخص باید معتقد باشد شفایی که در تربت قرار داده شده است، به اذن و اراده الهی می باشد.

بنابراین با رعایت و توجه به چنین آداب و شرایطی، به اذن و اراده الهی تربت کربلا اثر بخش خواهد بود. با توجه به این نکته (اذن و اراده الهی) باید گفت:

همانطور که همه می دانیم خداوند متعال همه ی امور عالم و بندگانش را بر اساس مصلحت و حکمت خویش انجام می دهد. در نتیجه در این مورد هم خداوند متعال اگر مصلحت بداند تربت کربلا را برای فردی که از آن استفاده نموده شفا قرار می دهد. و اگر چنین امری را به مصلحت فرد نداند، اثر بخش بودن تربت کربلا را اراده نمی کند. و علاج آن شخص را از طریق مراجعه به دکتر و بیمارستان ها قرار می دهد.

دقیقا شبیه به همین موضوع را می توانیم در نحوه استجابت دعاها و طلب حاجات از خداوند متعال مشاهده نماییم. مثلاً شخصی در مقام دعا برای رفع بیماریش از خداوند طلب شفا می کند. ولی خداوند متعال با اینکه قادر مطلق است در نهایت بنابر حکمت و مصلحتش عین حاجت آن فرد را برآورده نمی کند.(بشرطی که از جانب آن شخص موانعی همچون گناه که موجب عدم استجابت دعا بوده ایجاد نشود.)

کلام آخر:

در نتیجه بخاطر جهل مان نسبت به حکمت الهی که نمی دانیم چه راهی را برای شفای ما قرار داده است، به همین دلیل علاوه بر استفاده نمودن از تربت کربلا به دکتر هم برای معالجه مراجعه می نماییم.

مشکات هدایت

چرا نهی از منکر بزرگ را رها کرده‌ایم؟ | ۳ #اربعین_و_ظهور

https://s4.uupload.ir/files/%DA%86%D8%B1%D8%A7_%D9%86%D9%87%DB%8C_%D8%A7%D8%B2_6egg.jpg

چرا نهی از منکر بزرگ را رها کرده‌ایم؟ | ۳

#اربعین_و_ظهور

امام صادق در ادامه روایت می‌فرماید:

شما وقتی این گروه را -که نهی از منکر را قبول ندارند- در آخرالزمان دیدید، اولاً در دل‌تان آن‌ها را دوست نداشته باشید، ثانیاً با زبان‌تان‌ با آن‌ها حرف بزنید و به پیشانی آن‌ها بکوبید(یعنی در مقابل‌شان بایستید و محکوم‌شان کنید) و از سرزنش نترسید و اگر به راه نیامدند، با آن‌ها مجاهده کنید؛ البته نه اینکه آن‌ها را بزنید و غارت کنید، بلکه یعنی جلوی‌شان بایستید. شاید منظور همین تظاهرات‌های ما باشد.

خدا به شعیب(علیه‌‌السلام) وحی کرد که من ۱۰۰هزار نفر از قوم تو‌ را به عذاب، نابود می‌کنم که ۴۰هزار نفرشان آدم‌های بد و ۶۰هزار نفر خوبند!

شعیب پرسید: چرا خوبان را عذاب می‌کنی؟

خدا فرمود: چون این‌ها امر به معروف و نهی از منکر نکردند و در مقابل اشرار، سکوت کردند و به‌خاطر غضبِ من، غضب نکردند لذا همه را با هم عذاب می‌کنم. (کافی، ج۵، ص۵۶)

استاد پناهیان | محرم۹۵

 

#صدای_معلمان بسمه تعالی. سرپرست محترم اموزش وپرورش

#صدای_معلمان

بسمه تعالی. 

سرپرست محترم اموزش وپرورش

سلام علیکم

باصلوات برمحمد و آل محمد ،

 مبنی براینکه همانطور که مستحضر هستید معلمان قرآنی،طرح امین وآموزشیاران نهضت سوادآموزی در آزمون یک مرداد حد نصاب را کسب کرده اند علی رغم اینکه قریب به دو ماه از آزمون مذکور می گذردو پرونده بعضی از معلمان عزیز قرآنی ومدرسین طرح امین را بررسی کردند ویک ماهی از اعلام نتایج آزمون کتبی میگذرد.

اولا :چرا برای اقدامات بعدی مراحل استخدام‌وجذب این گروه،،، همه چیز بلاتکلیف مانده است؟!!!؟

دوما:معلمان قرآنی وطرح امین نیز سالها سابقه کار تدریس ونقش آفرینی در تعلیم وتربیت فرزندان این مرز وبوم را داشته اما آنطور که از اتخاذ تصمیم گیری ها دیده میشود دوستان نهضتی ما از اول مهر جذب وبکارگیری میشوند ولی معلمین قرآن وطرح امین بایدحتما دوره مهارت آموزی را طی کنند تا رخصت دهند مشغول امر تدریس شوند!!!خاطر نشان کنم چه اینکه سطح علمی ،سابقه،مدارک معتبر قرآنی ومدرسین طرح امین بعضی از این دو گروه از عزیزان نهضت کمتر که نیست این مسئله جای تأمل ومطالبه مارا دوچندان نموده است.!

سوم: همانطور که بیان نمودم سالهای زیادی با حقوق اندک وحتی در بعضی موارد جهادی پای کار در مدارس بوده ایم اکنون برای استخدام این انصاف  نیست که ما به عنوان نیروی پیمانی بکارگیری شویم درحالی که  صحبت وقیاس جناب  آقای دکتر لاشکی منوط براینکه نیروهای مهرآفرین هم سالهاست نیروی پیمانی هستند؛ قیاس مع الفارق است! چه اینکه ما هم سالها با کمترین حق الزحمه ای تلاش نموده واکنون نیز در رده پیمانی جذب شویم؟؟؟!این مطلب گواه بر بی عدالتی است،اگر حضرت امام خامنه ای«مدظله العالی» امر میفرمایند: در همه شئونات عدالت محور واصل موضوعات باشد. اینجا هم اقتضا میکند به حق وعدالت داوری شود و تصمیمات حول این محور «عدالت»اتخاذ گردند.

بنده به عنوان یک مربی طرح امین به نمایندگی از دوستان«معلمان قرآنی وطرح امین» از شما بزرگوار خواستار مطالبه موارد مطرح شده از مسئولین مربوطه هستیم تا ان شاءالله اقدامات لازم در این خصوص مبذول گردد.

باسپاس فراوان

یکی از معلمان قرآنی ومبلغان طرح امین.

فرهنگیان

آیا سپاه پاسداران در عراق تشکیل می‌شود؟!

https://s4.uupload.ir/files/%D8%A2%DB%8C%D8%A7_%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87_czpu.jpg

آیا سپاه پاسداران در عراق تشکیل می‌شود؟!

فرمانده کل نیروهای موسوم به نیروهای عظیم حشدالشعبی (نیروهای بسیج مردمی) در عراق، (فالح الفیاض) گفت:

باید از توسعه گارد انقلابی ایران(سپاه پاسداران) در عراق تقلید کرد.  با توجه به گشایش دولت عراق به کشورهای همسایه  سوالاتی مطرح می شود

در 8 آگوست ، الفیاض در دیدار با سردار حسین سلامی فرمانده عالی سپاه پاسداران ایران در تهران گفت: "به مدل سپاه پاسداران ایران افتخار می کنم و از تجربیات سپاه مطابق با  قوانین و ویژگیهای عراق استفاده خواهیم کرد؛ همچنین "او به احتمال تشکیل" سپاه پاسداران عراق "اشاره کرد.

#سپاه_پاسداران

متاسفانه با خبر شدیم جوان با اخلاق شاندرمنی، سید فرشید کاظمی پیرسرا، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان به جان آفرین تسلیم کرده است

https://s4.uupload.ir/files/%D9%85%D8%AA%D8%A7%D8%B3%D9%81%D8%A7%D9%86%D9%87_l259.jpg

متاسفانه با خبر شدیم جوان با اخلاق شاندرمنی، سید فرشید کاظمی پیرسرا، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان به جان آفرین تسلیم کرده است

شادروان از افسران نیروی انتظامی محسوب می گردید که با درجه سروانی در قسمت عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی تهران بزرگ مشغول به کار بود.