شهری که مردمش با قائم قیام میکنند
عفان مـى گـوید: امام صادق (ع) به مـن فرمـود: آیا مـى دانى علت نامیده شدن ایـن شهر به قم چیست؟
عرض کردم: خدا و رسـولـش و شما داناترید.امام فرمـود: ایـن شهر قـم نامگذارى شد چون مردمش با قائم آل محمد(ص) اجتماع و با او قیام, و براى او استقامت مى کنند و یاریـش مـى نماینـد.
سهم هریک از ما در ترور حاج قاسم
اقدام اینستاگرام به ترور مجازی #حاج_قاسم همه را مستاصل کرده است.
برادر عزیز، خواهر بزرگوار! اینستاگرام را خود ما بزرگ کردیم و الان از او میخوریم و زورمان هم به او نمیرسد.
صداوسیما اینستاگرام را با نقض قوانین کشور تبلیغ کرد، وزارت ارتباطات با نقض قوانین کشور زیرساخت به او داد، ستاد کل نیروهای مسلح دستورات صریح رهبری را مهمل گذاشت؛ بسیج با بدنه مردمیاش بازار اینستاگرام را گرم کرد، قوه قضائیه چشم بر تمام این نقض قانونها و تخلفات بست و برخورد قضایی نکرد، مجلس با گذشت قریب به دو سال از دستور حضرت آقا درباره وضع قانون برای مدیریت فضای مجازی، هنوز طرح مینویسد و همینطور سایرین.
3این وسط فقط حضرت آقا خطر را احساس کردند؛ گفتند باید مالک فضای مجازی باشیم؛ گفتند باید سلطه دشمن را از فضای مجازی سلب کنیم؛ گفتند باید با توسعه پیام رسان بومی، مردم را از پیامرسان خارجی بینیاز کنیم؛ گفتند و گفتند و گفتند اما مسئولان...
مسئولان یا ملوانان ملوانان میخوانند و یا دیگری را مقصر معرفی میکنند وزارت ارتباطات میگوید مرکز ملی فضای مجازی، مرکز ملی میگوید صداوسیما، صداوسیما میگوید سپاه، سپاه میگوید...
والبته تریبون داران انقلابی، وعاظ و سخنرانان، من و شما هم مقصریم. چرا بر سر یکایک این مسئولان فریاد نکشیدیم؟ حرف ولی زمین مانده. کدام مصلحت ما را به سکوت واداشته است⁉️
مگر امام در بند میم وصیتنامه درباره محتوای انحرافی رسانه هشدار نداد و نفرمود: « مردم و جوانان حزباللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاههای مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند»
حجتالاسلام محمد کرباسی
#سیاستهای_همسرداری
#خانومها_بخوانند
رفتارهای اشتباه:
به محض دیدن او بدون هیچ کلمه ایی #پرخاشگری میکنید: سلام کردنت بخوره تو سر من، یه زنگ نمیتونستی بزنی؟
از کلمات #همیشه یا هیچ وقت استفاده میکنید: تو همیشه بی فکر و بی خیالی، هیچ وقت من برات #مهم نیستم.
به جای رفتار #اشتباهش، شخصیت او را نشانه میگیرید: یه کم #شعور داشتی یه زنگ میزدی
مشکلات #گذشته را بازگو میکنید: یادته روز خواستگاری هم دیر اومدی؟ همون موقع باید میشناختمت
به او میگویید چه کاری نکند یا چه کار او باعث #ناراحتی شما میشود، ( مستقیما به او بگویید از او چه انتظاری دارید: نگویید: باز نشستی پای تلویزیون؟ اخه چقدر اخبار میبینی؟ بگویید: من نیاز به کمک دارم و #حسابی خسته ام، لطفا بیشتر #کمکم کن)
عکس العمل #صحیح :
لحظه ایی #درنگ کنید. نفس عمیق بکشید. حرف خود را با کلمه "وقتی که" #شروع کنید، بعد احساس خود را بیان کنید و در اخر #دلیلش را بگویید.
"وقتی" تو دیر میایی و جواب تلفنتو نمیدی "احساس نگرانی میکنم" چون فکر میکنم برات اتفاق بدی افتاده که جواب نمیدی
وقتی .... احساس میکنم .... چون ....
یک متد موفق در داشتن رابطه موفق است.
به جای انکه انگشت خود را به سمت طرف مقابل بگیرید از #احساس خود حرف بزنید:
وقتی غر میزنی حس میکنم برات کافی نیستم
وقتی قهر میکنی حس میکنم خیلی ازت دورم
وقتی داد میزنی حس میکنم منو دوست نداری
وقتی گریه میکنی حس میکنم با من خوشبخت نیستی.
آخرین تلاش های دختر برای احیای نام پدر
بیستم دی ماه، سایت دیده بان ایران با فائزه هاشمی گفتوگویی انجام داده که وی اظهاراتی بس عجیب و غریب داشته است.
در این مصاحبه 50 دقیقه ای، خانم هاشمی از تحلیل اقتصادی و ارائه روش برای حل مشکل اقتصاد شروع کرده و در ادامه به تخطئه رئیسی و تیم اقتصادی اش میپردازد، سپس به سیاستهای دولت نیش و کنایه میزند و در ادامه به نکاتی پیرامون معاونین و مدیران دولتی اشاره می کند؛ خلاصه درباره عملکرد دولت ابراهیم رئیسی، حذف ارز ترجیحی، حذف لاریجانی ها، عملکرد تیم اقتصادی، عدم هماهنگی در تیم اقتصادی دولت، انتصابات فامیلی، تلاش دولت و مجلس برای افزایش جمعیت و... نکاتی بیان می کند.
#هاشمی_رفسنجانی
#خیانت_قلم
#تحریف_کتب_اهل_تسنن #بانوان_برگزیده #فضیلت_حضرت_زهرا_علیها_السلام
حذف نام حضرت زهرا سلام الله علیها در روایت بانوان برگزیده
در روایات متعددی از زبان رسول خدا صلی الله علیه و آله، چهار زن بعنوان بانوان نمونه در دنیا معرفی شدند که به کمال رسیدند. آن چهار زن عبارتند از: حضرت مریم، حضرت آسیه، حضرت خدیجه، و حضرت زهرا علیهن السلام.
راویان متعددی از جمله عبدالله بن عباس، انس بن مالک، ابوهریره، جابر بن عبدالله و عایشه این روایت را با مضامین و عبارات مختلف ازقول رسول اکرم صلی الله علیه و آله نقل کرده اند که در تمام این روایات تنها نام این چهار بانو بعنوان بانوان بهشتی و برگزیده معرفی شده است. اما در روایتی که از قول ابوموسی اشعری نقل شده است، تحریفاتی صورت گرفته است.
طبری (متوفی ۳۱۰ق) در کتاب تفسیرش آورده است:
حَدَّثَنِی الْمُثَنَّى، قَالَ: ثنا آدَمُ الْعَسْقَلَانِیُّ، قَالَ: ثنا شُعْبَةُ، قَالَ: ثنا عَمْرُو بْنُ مُرَّةَ، قَالَ: سَمِعْتُ مُرَّةَ الْهَمْدَانِیَّ، یُحَدِّثُ عَنْ أَبِی مُوسَى الْأَشْعَرِیِّ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ «کَمُلَ مِنَ الرِّجَالِ کَثِیرٌ، وَلَمْ یَکْمُلْ مِنَ النِّسَاءِ إِلَّا مَرْیَمُ وَآسِیَةُ امْرَأَةُ فِرْعَوْنَ وَخَدِیجَةُ بِنْتُ خُوَیْلِدٍ وَفاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ»
(جامع البیان، ج۵، ص۳۹۵)
ترجمه: ابوموسی اشعری می گوید: «رسول خدا فرمودند: از مردان، افراد زیادی به کمال رسیدند. اما از زنان، فقط مریم، و آسیه، و خدیجه، و فاطمه به کمال رسیدند.»
همین روایت با همین تعابیر و کلمات در کتاب «المدخل» نوشته ابن الحاج (متوفی۷۳۲ ق) این گونه آمده است:
وَقَدْ قَالَ: - عَلَیْهِ الصَّلَاةُ وَالسَّلَامُ - «کَمُلَ مِنْ الرِّجَالِ کَثِیرٌ، وَلَمْ یَکْمُلْ مِنْ النِّسَاءِ إلَّا أَرْبَعٌ آسِیَةُ بِنْتُ مُزَاحِمٍ، وَمَرْیَمُ ابْنَةُ عِمْرَانَ، وَخَدِیجَةُ بِنْتُ خُوَیْلِدٍ، وَعائِشَةُ»
المدخل، ج۲، ص۱۹)
ترجمه: رسول خدا فرمودند: «از مردان، افراد زیادی به کمال رسیدند. اما از زنان، فقط ۴نفر به کمال رسیدند: آسیه بنت مزاحم، و مریم بنت عمران، و خدیجه بنت خویلد، و عایشه»
همان طور که مشخص است، در روایتی که در کتاب المدخل بدون هیچ سندی آمده است، نام حضرت زهرا سلام الله علیها حذف شده و نام عایشه جایگزین نام ایشان شده است.
کاری از کانال مشکات هدایت به همت استاد جلال رضایی
مشکات هدایت
در آخرالزمان بهترین مکان برای اسکان و زندگی کردن کدام شهر است؟
جواب: شهر مقدس قم
برای این شهر روایات متعددی ذکر شده چه برای حفظ ایمان و چه برای امان ماندن از فتنه های آخر الزمان که به بعضی از آنها اشاره میکنیم:
۱- از امیر مـومنان علـى بـن ابـى طالب (ع) در باره سالـم تـریـن و بهتریـن شهرها و مـوضعها به هنگام نازل شدن فتنه ها و ظاهر شـدن شمشیرها سـوال شد. حضرت فرمـود: سالمتریـن نقاط در آن روز, شهر قـم است. زمانـى که در خراسان اغتشاش روى دهـد و میان مردم گـرگان و طبـرستان جنگ درگیرد و سیستان خـراب شـود, در آن هنگام سالمتـریـن مـواضع, شهر قم است. قـم شهرى است که از آنجا یاران بهتریـن مردم از جهت پـدر و مادر و جد وجده و عمـو و عمه بر مـى خیزنـد. آن شهر, زهرا نامیده شـده است.
۲- امام صادق(ع) فرمود:
هنگامی که بلاد و مشقتی به شما رسید به شما باد(قم) که آن پناهگاه فاطمیان و آسایشگاه مؤمنان است.
به زودی زمانی فرا می رسد که دوستان و دوستداران ما از ما کناره جوئی می کنند و از ما دور می شوند، که این به مصلحت آنهاست، تا به عنوان ولایت ما شناخته نشوند، تا بتوانند که جان و مال خود را نگه داری کنند.
هرگز احدی برای قم و اهل قم بدی نخواهد، جز این که خداوند او را خوار سازد و از رحمت خویش دور نماید".
۳- صفـوان یحیى ـ گوید:
روزى نزد امام کـاظم (ع) (یا امام رضـا(ع)) بـودم که نام قـم و ساکنانـش و تمایل آنان به حضرت مهدى (ع) به میان آمد. در پى آن امام بر آنان رحمت فرستاد و فرمود: خداوند از آنان خشنود باشد. سپـس افزود: بهشت داراى هشت در است و یکـى از آنها از آن قمیان است. اهل قـم بهتریـن شیعیان ما از میان دیگر شهرها هستند. خـداونـد دوستـى ما را در سـرنـوشتشان آمیخته است.
آنچه در تـوضیح روایت بالا باید گفت, ایـن است که شیعیان قـم در مجموع نسبت به شیعیان سایر نقاط بهتراند. بنابرایـن, تـوصیف و تعریف امام از اهل قـم به اصطلاح از حیث مجموع مـن حیث مجمـوع است و ناظر به ایـن معنا نیست که فـرد فـرد اهل قـم از مـومنـانـى که در سـایـر شهرها و سـرزمینها به سـر مـى بـرنـد, بهتـر و بـرتـرنـد.
۴-امام صادق(ع) فرمود: هرگاه بلا و ذلتـى به شما رسید, به قـم برویـد. چـون آنجا پناهگاه فرزنـدان فاطمه و استراحتگاه مـومنان است. زمانـى فرا مـى رسد که اولیا و دوستدارانمان ازما مى گریزند و دور مـى شـوند تا به دوستـى با ما شناخته نشـوند و خـون و دارایی شان محفوظ بماند. ایـن به نفعشان است. کسـى نسبت به قـم و ساکنانـش سـوء قصد نمـى کند, مگر اینکه خـداونـد او را خـوار و از رحمت خـویـش دور مـى نمـاید.
۵- عفان مـى گـوید: امام صادق (ع) به مـن فرمـود: آیا مـى دانى علت نامیده شدن ایـن شهر به قم چیست؟
عفان عرض کرد: خدا و رسـولـش و شما داناترید.امام فرمـود: ایـن شهر قـم نامگذارى شد چون مردمش با قائم آل محمد(ص) اجتماع و با او قیام, و براى او استقامت مى کنند و یاریـش مـى نماینـد.
۶- از امام صادق(ع) روایت است که فرمود:
"آگاه باشید که برای خدا حرمی هست و آن مکه است، و برای پیامبر خدا(ص)خ حرمی است و آن مدینه است، و برای امیرالمؤمنین(ع) حرمی است و آن کوفه است.
آگاه باشید که حرم من و فرزندانم بعد از من قم است.
آگاه باشید قم کوفه کوچک است از حیث فضائل
آگاه باشید که برای بهشت هشت دراست سه تای آنها به سوی قم است
یک بانوئی از فرزندانم، به نام فاطمه دختر موسی(ع)، در آنجا رحلت می کند که با شفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت می شوند".
#در_محضر_ولایت
درسهای فاطمی به جامعه اسلامی
[دربارهی] حضرت زهرا (سلام الله علیها)؛ مقامات معنوی ایشان که خب خیلی بالاتر از مبلغ تفکّر ما و تفکّر معمولی انسانها است؛ بله، اهلالله و خواص، در عالَم معنا یک چیزهایی را درک میکنند، [ولی] ماها خب انصافاً بیگانه هستیم و آن مقامات قدسی را، آن «وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فیها» را نمیفهمیم، واقعاً نمیتوانیم درک بکنیم لکن رفتارهای معمولی زندگی را میبینیم، مشاهده میکنیم، استفاده میکنیم، درس میگیریم
خب، آن چیزی که از این بزرگوار شایع و رایج است در زمینهی مسائل فرهنگی، مسئلهی حجاب، مسئلهی ایستادگی در مقابل باطل برای اثبات حق، دفاع از ولایت، چیزهایی است که مشاهده میشود و تکرار هم میشود؛
لکن یک بخش دیگری از رفتار این بزرگوار و از معارف فاطمی، مسئلهی کمک به دیگران است که من میخواهم امروز روی این همبستگی اجتماعی و کمک به دیگران یک چند جملهای عرض بکنم.
وقتی [فرزند ایشان] میپرسد که مادر [چرا] شما در حال دعا و تضرّع فقط برای دیگران دعا کردی؟ جواب میشنود که «یا بُنَیَّ الجارَ ثُمَّ الدّار»؛(۱) اوّل همسایه، بعد خودمان؛ این یک درس است، این یک راه است، این یک مسئولیّت اجتماعی را به ما یادآوری میکند.
رهبر معظم انقلاب
چهارمین کاروان ارتش آمریکا در عراق هدف قرار گرفت
یک کاروان لجستیک دیگر ارتش ایالات متحده آمریکا در استان بابل عراق هدف قرار گرفت.
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت هدف قرار دادن این کاروان لجستیک نظامیان ایالات متحده آمریکا در استان بابل را برعهده نگرفته است.
این در حالی است که بامداد امروز یک کاروان لجستیک آمریکا در استان بصره هدف قرار گرفته بود. این چهارمین کاروان لجستیک آمریکا بود که در طول ۲۴ ساعت گذشته هدف قرار گرفت.
امام صادق علیه السلام:
کسى که مایل است جزء یاران حضرت مهدى(عج) قرار گیرد باید منتظر باشد و اعمال و رفتارش در حال انتظار با تقوى و اخلاق نیکو توأم گردد
مَنْ سَرَّهُ اَنْ یَکُونَ مِنْ اَصْحابِ الْقائِمِ فَلْیَنْتَظِرْ، وَلْیَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحاسِنِ الاَْخْلاقِ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ
بحارالأنوار، ج 52، ص 140