عربستان دو شهروند شیعه سعودی و یک تبعه یمنی را گردن زد

https://s6.uupload.ir/files/%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86_%D8%AF%D9%88_ph9p.jpg

عربستان دو شهروند شیعه سعودی و یک تبعه یمنی را گردن زد

وزارت کشور عربستان امروز شنبه اعلام کرد احکام اعدام دو شهروند شیعه سعودی که در ارتباط با جنبش اعتراضی مسالمت‌آمیز در شهر القطیف دستگیر شده بودند را به همراه یک تبعه یمنی اجرا کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، وزارت کشور عربستان مدعی شده است این افراد به اتهام جاسوسی، تروریسم و قتل یک نیروی امنیتی به اعدام محکوم شده بودند.

مقامات عربستان سعودی دوازدهم مارس گذشته نیز از اعدام بیش از هشتاد نفر در یک روز خبر دادند ، این بزرگترین اعدام دسته‌جمعی است که پادشاهی سعودی در تاریخ معاصر خود انجام داده است

#کتاب_شناسی #گفتگو_با_اهل_تسنن

https://s6.uupload.ir/files/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8_na0c.jpg

#کتاب_شناسی #گفتگو_با_اهل_تسنن

کتاب: «گفتگوی صمیمی با مهمانی از آلبانی»

مولف: «آیت الله نجم الدین طبسی»

ایشان در سال ۱۳۳۴ه‍.ش در شهر نجف اشرف متولد شدند. و از متخصصین مسائل فقه و اصول، کلام و حدیث تطبیقی می باشند. در حال حاضر ایشان مشغول به تدریس خارج فقه، اصول، کلام و مباحث مهدویت در قم می باشند.

معرفی مختصر کتاب:

کتاب حاضر گفتگوی صمیمی و بسیار جذاب آیت الله نجم الدین طبسی با یکی از عالمان اهل تسنن کشور آلبانی می باشد. این عالم اهل تسنن که به گفته خویش از مفتیان کشور آلبانیست، موضوعی را در رابطه با عثمان (خلیفه سوم اهل تسنن) آغاز می کند، که در ادامه آیت الله مروجی طبسی به شیوه حکومت رانی عثمان اشکالات متعددی را مطرح کرده و به برخورد دوگانه علمای اهل تسنن در مورد قاتلین عمار و قاتلین عثمان می پردازند. در این گفتگو به موضوعاتی همچون تحریف و کتمان حقایق توسط علمای اهل تسنن، اختلافات صحابه و پاسخ به برخی از شبهات پرداخته شده است.

خواندن این کتاب جذاب را از دست ندهید.

محاکمه مجدد قاتل شهید «رنجبر» در دادگاه کیفری

محاکمه مجدد قاتل شهید «رنجبر» در دادگاه کیفری

ولی‌دم مقتول خواستار قصاص شد

دادگستری فارس: قاتل شهید «رنجبر» پس از نقض رای نخستین و برای رسیدگی مجدد با توجه به ارجاع شعبه دیوان عالی کشور برای دومین بار در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس پای میز محاکمه حاضر شد.

ولی‌دم مقتول، ‌شاکی خصوصی و نماینده حقوقی نیروی انتظامی بار دیگر با حضور در جایگاه ویژه بر شکایت خود تاکید کرده و خواستار رسیدگی دادگاه و قصاص شدند.

نگذاشتم قبر فردوسی را در توس خراب کنند

نگذاشتم قبر فردوسی را در توس خراب کنند

رهبر معظم  انقلاب: اول انقلاب عده‌یی از مردمِ بااخلاصِ بی‌اطلاع رفته بودند قبر فردوسی را در توس خراب کنند! وقتی من مطلع شدم، چیزی نوشتم و فوراً به مشهد فرستادم؛ که آن را بردند و بالای قبر فردوسی نصب کردند؛ نمی‌دانم الان هم هست یا نه. بچه‌های حادی که به آن‌جا می‌رفتند، چشمشان که به شهادت بنده می‌افتد، لطف می‌کردند و می‌پذیرفتند و دیگر کاری به کار فردوسی نداشتند

حقیقت قضیه این است که فردوسی یک حکیم است؛ تعارف که نکردیم به فردوسی، حکیم گفتیم. الآن چند صد سال است که دارند به فردوسی، حکیم میگویند. حکمت فردوسی چیست؟ حکمت الهیِ اسلامی. شما خیال نکنید که در حکمت فردوسی، یکذره حکمت زردشتی وجود دارد. فردوسی آن وقتیکه از اسفندیار تعریف میکند، روی دینداری او تکیه میکند. میدانید که اسفندیار یک فرد متعصبِ مذهبیِ مبلّغ دین بوده که سعی کرده پاکدینی را در همه جای ایران گسترش بدهد. تیپ اسفندیار، تیپ حزب اللهی های امروز خودمان است؛ آدم خیلی شجاع و نترس و دینی بوده است؛ حاضر بوده است برای حفظ اصولی که به آن معتقد بوده و رعایت میکرده، خطر بکند و از هفتخان بگذرد و حتّی با رستم دست و پنجه نرم کند. وقتی شما شاهنامه را مطالعه میکنید، میبینید که فردوسی روی این جنبهی دینداری و طهارت اخلاقی اسفندیار تکیه میکند.

بااینکه فردوسی اصلًا بنا ندارد از هیچیک از آن پادشاهان بدگویی کند، اما شما ببینید گشتاسب در شاهنامه چه چهرهای دارد، اسفندیار چه چهرهای دارد؛ اینها پدر و پسر هستند. فردوسی بر اساس معیارهای اسلامی، به فضیلتها توجه دارد؛ در حالی که برطبق معیارهای سلطنتی و پادشاهی، در نزاع بین گشتاسب و اسفندیار، حق با شاه است. «به نیروی یزدان و فرمان شاه» یعنی چه؟ یعنی هرچه شاه گفت، همان درست است؛ یعنی حق با گشتاسب است؛ اما اگر شما به شاهنامه نگاه کنید، میبینید که در نزاع بین اسفندیار و گشتاسب، حق با اسفندیار است؛ یعنی اسفندیار یک حکیم الهی است.

فردوسی از اول با نام خدا شروع میکند «به نام خداوند جان و خرد/ کزین برتر اندیشه بر نگذرد» تا آخر هم همینطور است؛ فردوسی را با این چشم نگاه کنید. فردوسی، خدای سخن است؛ او زبان مستحکم و استواری دارد و واقعاً پدر زبان فارسی امروز است؛ او دلباخته و مجذوب مفاهیم حکمت اسلامی بود؛ شاهنامه را با این دید نگاه کنید ۷۰/۱۲/۵

شاخص امید به زندگی در ایران چند ساله؟

شاخص امید به زندگی در ایران چند ساله؟

کارشناس اداره‌ سلامت سالمندان وزارت بهداشت میگه بر اساس آخرین سرشماری انجام شده امید به زندگی در مردان سالمند ۶۰ تا ۶۴ سال در حدود ۲۱.۴ و در زنان ۶۰ تا ۶۴ سال ۲۳.۴ ساله.

کشور ما با شیب قابل توجهی در حال سالمند شدنه.

نسبت جمعیت سالمند بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵، ۹.۲۸ درصد بوده و پیش‌بینی می‌شه در سال ۱۴۲۰، بیست درصد افزایش پیدا کنه.

در قرن اخیر شاخص امید به زندگی در بدو تولد افزایش یافته و از سن کمتر از ۵۳ سال به بیش از ۷۰ سال رسیده.

بر اساس پیش‌بینی سازمان ملل این روند صعودی ادامه داره، افزایش امید به زندگی در اثر کاهش مرگ و میر منجر به افزایش حجم جمعیت سالخورده می‌شه.

شروع زنانه شدن سالمندی در کشور

چند وقت پیش هم مدیرکل جمعیت وزارت بهداشت هشدار داد که جمعیت کشور به سمت پیری حرکت می‌کنه و با توجه به اینکه امید به زندگی تو خانم‌ها بیشتر از آقایونه و بانوان بعد از طلاق کمتر ازدواج مجدد دارن، تنها میشن و دوران سالمندی‌شون بیشتر هست.

زنانه شدن سالمندی در کشور شروع شده و باید سیستم‌های حمایتی به درستی برای مواجه با این پدیده کار کنن، آقایون به دلیل مرگ‌های زودهنگام عمر کمتری می‌کنن.

تو جامعه امروزی با توجه به اینکه فرزندآوری کمتر شده، در دوران سالمندی زنان مشکلات بیشتری دارن.

باید فکری به حال سالمندی کشور کرد

رئیسی: شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو روی یک سکه‌اند

https://s6.uupload.ir/files/%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3%DB%8C_howx.jpg

رئیسی: شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو روی یک سکه‌اند

رئیس‌جمهور در دیدار جمعی از علمای اهل تسنن: باید مراقب نفوذ تفکرات تکفیری و سلفی در کشور باشیم؛ شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو روی یک سکه هستند و هر دو ضد وحدت جهان اسلام؛ حال آنکه وحدت برای ایران یک راهبرد است نه یک امر تاکتیکی.

حمله خونین سگ‌های ولگرد به دختر 3 ساله و مادرش در کرج

https://s6.uupload.ir/files/%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87_%D8%AE%D9%88%D9%86%DB%8C%D9%86_va0l.jpg

حمله خونین سگ‌های ولگرد به دختر 3 ساله و مادرش در کرج

حادثه به روایت مادر ماهور:ما از خانه مادرم در شهرک بعثت خارج شده بودیم که این اتفاق افتاد. نمی‌دانم چطور شد که یک سگ ولگرد بزرگ دخترم را قاپ زد. او داشت ماهور را با خودش می‌کشید و می‌برد. همان موقع 7، 8تا سگ دیگر هم رسیدند و یک گله سگ روی دخترم ریخته بودند و من با دیدن این صحنه فقط جیغ می‌کشیدم و کمک می‌خواستم. آنها دختر 3 ساله‌ام را مثل یک عروسک روی زمین انداخته بودند و هرکدام به او چنگ می‌کشید و گازش می‌گرفت.

سگ‌ها چند مرتبه سر دخترم را به زمین کوبیدند و ممکن بود حادثه تلخ‌تری اتفاق بیفتد. اگر مردی که به کمک ما آمد کمی دیرتر می‌رسید معلوم نبود چه بلایی بر سر دخترم می‌آمد