پذیرش و اسکان ۵۵ هزار زائر نوروزی در مدارس قم
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:
با توجه به فعالیت ۳۰۰ واحد آموزشی با ۳۰۰۰ کلاس درس در روزهای پایانی اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲، تا امروز حدود ۵۵ هزار زائر نوروزی در مدارس استان پذیرش شدند.
یک قلاده یوزپلنگ بر اثر تصادف در جاده میامی استان سمنان تلف شد
این حادثه امروز در حدود ۱۱۰ کیلموتری شاهرود و جاده میامی - سبزوار، ۲۰۰ متر مانده به کاروانسرای میاندشت در جاده ترانزیتی تهران - مشهد رخ داد.
برخی منابع محلی و دوستداران محیط زیست که در محل حادثه حضور یافته بودند گفتند که یوزپلنگ تلف شده در حادثه امروز ماده و حامله بوده است، اما بهرامعلی ظاهری مدیرکل حفاظت محیطزیست استان سمنان بدون تایید یا تکذیت این موضوع گفت که باید به محل حادثه مراجعه و پس از بررسی دقیق موضوع، اطلاعات تکمیلی را ارائه کند.
بسیار مهم/ از ویروس کرونا تا ویروس بیحجابی و برهنگی
اگر در روزهایی که کرونا در اوج تاخت و تاز خود روزانه چند صد نفر قربانی می گرفت، مسئولی می گفت که «کاری نمی شود کرد و باید با کرونا کنار بیاییم»، قطعا با برخورد تند اجتماعی مواجه می شد و مجبور به ترک صندلی قدرت میشد.
در همه گیری کرونا با مرکزیت ستاد ملی کرونا، علاوه بر اینکه حداکثر توان درمانی کشور به میدان آمد، پژوهشگران انواع واکسن و دارو، نیروهای مردمی و جهادی، صداوسیما و رسانهها، مساجد و اماکن مقدس و طلاب، نیروهای ارتش و سپاه و بسیج... همه پای کار بودند.
تا جاییکه پلیس در برخی ایام با انواع مانع و حتی دپوی خاک! برخی جادههای اصلی را می بست و صداوسیما بخش زیادی از توان رسانهای و خبری خود را روزانه برای مبارزه با این ویروس منحوس متمرکز کرده بود.
در کنار همه اقدامات بالا، دستگاههای نظارتی مراقب بودند که تا حد امکان منتقدان در چارچوب مشخصی حرکت کنند و موجب اختلال در سیاست اصلی کشور در مقابله با کرونا نشوند.
اما چرا از تجربه شکست دادن کرونا در مورد ویروس فحشا و عریانی و موضوع کشف حجاب استفاده نمی شود؟
آیا در زمان شیوع کرونا، مسئولان فقط مردم را به تقویت بدن در برابر کرونا دعوت می کردند که امروز برخی فقط از کار فرهنگی در برابر هجوم عریانی دم می زنند؟
آیا روزی که با تمام توان، رعایت #فاصله_اجتماعی را الزامی می کردند، نگران موضوع #دوقطبی _اجتماعی بودند؟
چرا زمانی که زدن #ماسک برای دریافت خدمات در بخش های عمومی و خصوصی الزامی شد، مساله محدود کردن آزادی های اجتماعی مطرح نمیشد؟
آیا زمانی که پلیس برای بستن جاده ها و جریمه کردن خودروهایی که در زمان ها و یا مسیرهای غیر مجاز اقدام می کرد، کسی پلیس را به دخالت نظامیان در حوزه سلامت و پلیسی کردن فضا متهم میکرد؟
آیا صدا و سیما فقط در شبکه سلامت به کرونا می پرداخت یا همه شبکه ها بدرستی درگیر اخبار و شیوههای درمان آن می کردند؟
آیا برای درمان ویروس فحشا و عریانی دهها گروه پژوهشگر و دانشمند و شرکت دانش بنیان مانند درمان کرونا مشغول تولید داروی درمان اجتماعی هستند یا موسسات ذیربط اعم از معمم و مکلا در تعطیلات بهاری هستند؟
چطور حرم ها در ایام شیوع کرونا بسته شد ولی برخی اجازه بسته شدن فلان مرکز تجاری یا گردشگری که پرچمدار عریانی شده است را نمی دهند؟
واقعیت تلخ این است که به نظر نگارنده علاوه بر اینکه ستاد ملی مقتدری در کشور برای مبارزه با فحشا وجود ندارد، «برخی» از مسئولان در قوای سه گانه و مجموعههای اجرایی، انتظامی و علمی ذیربط، منهای هوشمندی، اعتقاد محکم و کاملی به احکام اسلام ندارند و از شیوع کرونا در جامعه از شیوع گناه و فساد در جامعه بیشتر می ترسند در حالی که هر دو فورا باید درمان شوند...
حمیدرضا ابراهیمی
۵ رمضان واقعه خونین اصفهان در نخستین حکومت نظامی
۵ رمضان ۱۳۵۷ زمانی که برای نخستین بار در کشور ازطرف سرلشکر رضا ناجی در اصفهان حکومت نظامی اعلام شد و درگیریهایی که تعدادی از جوانان اصفهانی به شهادت رسیدند.
وجود علمای مبارز در اصفهان و نجفآباد و خمینیشهر و اقامه نمازجمعه در اصفهان و نجفآباد و برگزاری اجتماعات و تظاهرات در اصفهان و شهرهای اطراف، ظرفیت مردمیشدن و اوجگیری جنبش را افزایش داده بود.
صبح روز ۵ رمضان، جمعیت متحصن خود تصمیم گرفت محل تحصن را ترک و در سطح شهر توزیع و از نقاط مختلف به رژیم پوسیده پهلوی ضربه بزند.
مأموران رژیم شاه به مردمی که از منزل آیت الله خادمی بیرون آمده بودند، حمله کردند و در این درگیری تعدادی شهید و مجروح تقدیم انقلاب شد.
عصر روز ۵ رمضان در اصفهان حکومت نظامى برقرار شد و عبور و مرور از ۸ شب تا ۶ صبح ممنوع اعلام شد؛ با برقرارى حکومت نظامى که براى نخستین بار صورت مىگرفت، عمر دوره رژیم آمریکائى شاه به سر آمد و مبارزات مردم وارد مرحله جدیدی شد و امام خمینی (ره) از نجف به مناسبت حوادث خشونتبار روزهای قبل اصفهان اطلاعیهای خطاب به مردم اصفهان صادر کردند و کشتار وحشیانه رژیم در اصفهان و شیراز را محکوم کردندکه به شدت در روحیه و رفتار مردم اصفهان موثر واقع شد.
در بخشی از پیام امام خمینی (ره) آمده بود:
کشتار بی رحمانه اصفهان به دنبال حیله و دروغ و افترا موجب تأثر و تأسف بسیار است. اکنون اهالی اصفهان به اسم حکومت نظامی بدون مجوز قانونی در زیر چکمه خونخواران شاه از اجتماعات دینی ممنوع هستند و حق اظهار نظر ندارند و از آزادی اعطایی برخوردارند.
شهیدان این واقعه تاریخی، سید حسین دوازده امامی، مهدی قیومیان، حسن زارع، محمد حسن منتظری نجف آبادی، رسول باطنی، صفرعلی غلامی قهدریجانی، رسول نم نبات و عباسعلی ذاکر حسین آبادی هستند
بصیرت مناسبتی
۶ فروردین نامه عزل منتظری
واکنش پدر پس از عزل فرزندش از قائم مقام رهبری
مرحوم علیمنتظری پدر حسینعلی منتظری و پیش نماز مسجد صاحب الزمان(عج) در خیابان منتظری شمالی نجف آباد بود.
هر شب چند دقیقه بعد از نماز مغرب و عشا منبر میرفت، مقلد شخصی حضرت امام(ره) بود و از تحریرالوسیله امام هم میگفت.
زمان عزل منتظری، حاج علی غروب همان روز رفت منبر و روی منبر گفت: خدایا!،عمر خمینی رو هزار ساله کن و پسر من رو از جهنم نجات بده!
خیلی ها به وی تشر زدند که یعنی چه؟گفت: حسینعلی بچه منه، من میدونم حسینعلی چی هست، حسینعلی مرد حکومت نیست. او برای مملکت داری نیست. امام خمینی فرزند من رو از آتش جهنم نجات داده.
واژگونی اتوبوس در اتوبان قم- اراک ۲۰ مصدوم داشت/ یک نفر جانباخت
مدیرعامل هلالاحمر قم: واژگونی یک اتوبوس در اتوبان قم- اراک، ۲۰ مصدوم داشت و یک نفر جان خود را از دست داد.
عربستان دیگر حاجیِ زیر۱۲ سال نمیپذیرد
بر اساس اعلام سعودیها امسال دومیلیون وپانصد هزار نفر در حج شرکت میکنند که ۸۰۰ هزار نفر سعودی و یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر زائران خارجی خواهند بود.
سعودیها حضور بانوان بدون مَحرم را در مناسک حج تمتع بلامانع اعلام کردهاند یعنی دیگر بانوان نباید حتما با یک مَحرم به این سفر مشرف شوند.
همچنین یکمنبع آگاه گفته: حداقل سن زائران باید ۱۲ سال باشد که بر اساس تقویم قمری محاسبه میشود. بر همین اساس، تشرف افراد زیر ۱۲ سال نیز به حج آینده ممنوع است.
حکمی که آقا آنرا با هیچ چیزی عوض نمیکنند
حکم امام(ره) به حضرت آقا برای امامت جمعه تهران
جنابعالی که بحمداللّه به #حسن_سابقه موصوف و در #علم و #عمل شایسته هستید به امامت جمعۀ تهران منصوب میباشید. از خداوند متعال، توفیق جنابعالی را در ارشاد و هدایت مردم خواستارم.
۲۵ صفر ۱۴۰۰ / ۲۴ دی ماه ۵۸
به روایت آقای مقصودی، رئیس سابق ستاد نماز جمعه: «حکم امام جمعهایِ حضرت آقا را امام به ایشان داده بودند و من یادم هست که آقا همیشه میفرمودند که من این حکم را با هیچ چیز عوض نمیکنم.»
روزی که امام اموال خود را اعلام کرد.
امام خمینی(ره) در تاریخ ۲۴ دی ۱۳۵۹ به صورت #داوطلبانه، اولین مقام رسمی بودند که فهرست دارایی و اموال خویش را به موجب اصل ۱۴۲ قانون اساسی به دیوان عالی کشور اعلام کردند:
#شفافیت
نام: روح الله
نام خانوادگی: مصطفوی معروف به خمینی
شماره شناسنامه ۲۷۴۴
محل صدور: خمین
سمَت: روحانی
۱- دارایی غیر منقول (با ذکر مشخصات):
1 یک باب منزل مشتمل بر بیرونی و اندرونی در قم، محله باغ قلعه که معروف است.
2 قطعه زمینی است ارث پدری است و به حسب اطلاع حضرت آقای پسندیده مشاع است بین این جانب و معظمٌ له و ورثه مرحوم اخوی که اجاره سهمیه این جانب از قرار اطلاع آقای اخوی، سالی چهار هزار ریال است که داده نمیشود.
(به موجب حکم مورخ ۶۲/۱۲/۲۶، امام سهم موروثی خویش در خمین را به فقرای این شهر بخشیده و واگذار نمود)
۲- دارایی منقول اعم از نقدی، موجودی یا سپرده بانکی، سهام و اموال غیر منقول دیگر با ذکر قیمت تقریبی:
1 وجه مختصری است در تهران که نذورات و هدایای شخصی است.
2 اثاث منزل ندارم، مختصر اثاثی است در قم و تهران، مِلک همسرم میباشد.
دو قطعه قالی در منزل است، دادهاند که اگر خواستم بابت خمس حساب کنم، و مال این جانب و ورثه نیست باید به سادات فقیر بدهند.
چند جلد کتاب، بقیه کتبی است که در زمان شاه مخلوع به غارت رفت و نمیدانم چقدر است و چند جلد کتاب که در مدتی که در تهران هستم از طرف مولفین هدیه شده است که قیمت تقریبی آن را نمیدانم، ولی قدر قابلی نیست، اثاثی که در منزل مسکونی فعلی در تهران است مِلک صاحبان منزل است، احمد اطلاع دارد.
3 کلیه وجوهی که در بانکها یا در منزل یا نزد اشخاص است که آقای پسندیده مطلع هستند، به استثنای وجه مختصری که اشاره شد، وجوه شرعیه میباشد و مِلک این جانب نیست، و ورثه این جانب در آنها حقی ندارند و تکلیف آنها را به حسب وصیت تعیین نمودهام.
تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۳۵۹
۷ ربیع الاول ۱۴۰۱
#روح_الله_الموسوی
زنگ عبرت
اگر این دو قطبی نباشد باید به خود شک کنیم️
از صدر تا ذیل دین اسلام و قرآن کریم، پر از دو قطبی است:
«خدا» و «غیر خدا»
«حق» و «باطل»
«نور» و «ظلمات»
«رشد» و «غی»
«مؤمن» و «کافر»
«مؤمن» و «منافق»
«واجب» و «حرام»
«منکر» و «معروف»
«ناهی از منکر» و «عامل به منکر»
«با حجاب» و «بی حجاب»
و...
در هر صورت باید مشخص شود که منظور ما از دو قطبی چیست
دو قطبی ای که ساختگی و بدون پایه است یا دو قطبی ای که پشت آن، سخن خداوند است و ما ملزم به رعایت و اجرای آن در جامعه اسلامی هستیم⁉️
اگر قرار است به سخنان کلیشه ای و چند پهلو مانند: « نباید در جامعه دو قطبی ایجاد کرد» ملتزم باشیم، آن گاه باید صدر تا ذیل شریعت را کنار بگذاریم و فقط به لفظ جمهوری اسلامی راضی باشیم.
البته اگر عده ای دوباره اشکال نکنند که همین لفظ جمهوری اسلامی هم خود موجب ایجاد دو قطبی شده است️