بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

نماز جمعه هم وزن حج است

نماز جمعه هم وزن حج است

حضرت محمد صلوات الله علیه :  «عَلَیْکَ بِالْجُمُعَةِ فَإِنَّهَا حَجُّ الْمَسَاکِینِ» (التهذیب/ج3/ص236) روایت آمده که سعی کنید بروید نماز جمعه ثواب حج دارد حج مساکین.

«اغنیاء مکه روند فقرا سوی تو آیند» این را برای امام رضا(ع) می‌خوانند. حالا «اغنیا مکه روند و فقرا سوی تو آیند، جان به قربان تو آقا، که تو حج فقرایی» حدیث داریم که نماز جمعه حج فقرا است. اینکه کسانی که نمی‌توانند مکه بروند نماز جمعه بروند آن ثواب را خدا بهشان می‌دهند مثل کسانی که بروند شهر ری حضرت عبدالعظیم را زیارت کنند ثواب زیارت کربلا را دارد یکی از دوستان ما دعوت شد پیش نماز حرم شاه عبدالعظیم بشود ایشان هم قبول کرد و آمد شهر ری امام جماعت حرم شد به من می‌گفت که یکی از بزرگان من را دید گفت من یک خوابی برای تو دیدم گفتم چه خوابی گفت من خواب دیدم تو پیش نماز حرم امام حسین شدی یعنی خوابی که با آن حدیث البته من به خواب اعتقاد ندارم مگر اینکه این خواب طبق آیه و طبق حدیث باشد یعنی آثار گواهی باید یک جور باشد خود خواب نمی‌تواند حجت باشد مگر اینکه دلایل و قراینی داشته باشد که این خواب خواب صادقی بوده چون روایت داریم که کسی که زیارت کند زیارت کربلا امیدش است ببیند این دوست ما هم که الان هم امام جماعت است می‌گفت آن آقای بزرگواری که خواب دیده بوده نمی‌دانست که من اخیراً رفتم پیش نماز شدم نماز جمعه حج فقرا مساکین است.

حجه الاسلام و المسلمین قرائتی _برنامه درس هایی از قرآن 1386/6/29

Howzehir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.