بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

قبلاً هم شلوار پاره مد بود!

http://uupload.ir/files/m4wo_%D9%82%D8%A8%D9%84%D8%A7%D9%8B.jpg

قبلاً هم شلوار پاره مد بود!

هر دو تا رو هم دشمن پاره کرده!

یکی رو با جنگ سخت!

یکی رو با جنگ نرم!

فوری تعطیلی تمامی مدارس ابتدایی تهران و ری در روز یکشنبه

فوری

تعطیلی تمامی مدارس ابتدایی تهران و ری در روز یکشنبه

تمامی مهدکودک ها و پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی در تهران و ری روز یکشنبه 10 دی ماه تعطیل است

جلوگیری از تردد خودروهای بدون معاینه فنی و دود زا

فروش طرح ترافیک روزانه ممنوع است

طرح زوج و فرد از درب منزل اجرا می شود/ شبکه خبر

[خبرگزاری صداوسیما]

iribnews

داروخانه ای که داروی تاریخ گذشته ی فروخت در خمام رشت پلمپ شد.

داروخانه ای که داروی تاریخ گذشته ی فروخت در خمام رشت پلمپ شد.

این داروخانه تاکنون 30 میلیون تومان داروی تاریخ گذشته فروخته است.

مسئول فنی داروخانه به مراجع قضایی معرفی شد

iribnews_guilan

عکس دیده‌نشده از پارک ملت/سال۱۳۶۲

http://uupload.ir/files/5zmh_%D8%B9%DA%A9%D8%B3_%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D9%86%D8%B4%D8%AF%D9%87.jpg

عکس دیده‌نشده از پارک ملت/سال۱۳۶۲

ارسالی شهروند_خبرنگار

shahraraMahaleh

تندروها تشخیص نمی دهند که سوء استفاده از این تجمعات به ضرر منافع ملی است

تندروها تشخیص نمی دهند که سوء استفاده از این تجمعات به ضرر منافع ملی است

فرماندار مشهد گفت:

عناصر تندرو مخالف دولت قدرت تفکیک شان بین دعواهای جناحی و سیاسی با منافع و وحدت ملی پایین است و تشخیص ندادند که سوء استفاده از این تجمعات به ضرر مردم و کشور است./ایرنا

سیاسی

ShahraraNews

محققین استرالیایی درختی به‌نام سالاد میوه پرورش داده‌اند که

http://uupload.ir/files/g22w_%D9%85%D8%AD%D9%82%D9%82%DB%8C%D9%86.jpg

محققین استرالیایی درختی به‌نام سالاد میوه پرورش داده‌اند که ثمره این درخت هلو، زردآلو، شلیل، لیموترش، پرتقال و نارنج است

shabakekhorasan

تعطیلی مدارس ابتدایی در ۸ شهرستان استان تهران

تعطیلی مدارس ابتدایی در ۸ شهرستان استان تهران

 استاندار تهران از تعطیلی مدارس ابتدایی، پیش‌دبستانی و نیز مهدکودک‌های شهرستان‌های تهران، ورامین، ری و کهریزک، شمیرانات، پاکدشت، شهریار، قرچک، قدس و ملارد در روز یکشنبه (۱۰ دی) خبر داد.

 فردا همچنین طرح زوج و فرد از در منازل اجرا خواهد شد و فروش روزانه‌ی مجوز طرح ترافیک انجام نخواهد شد و همچنین از تردد خودروهای سبک و سنگین بدون معاینه فنی و دودزا جلوگیری خواهد شد.

TebyanOnline

درآمد کمتر از 700 هزار تومان شرط پرداخت یارانه نقدی نیست

http://uupload.ir/files/92f9_%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF.jpg

درآمد کمتر از 700 هزار تومان شرط پرداخت یارانه نقدی نیست

سازمان برنامه و بودجه برخی اخبار منتشره در خصوص تعیین سقف درآمد 700 هزار تومان برای دریافت یارانه نقدی را تکذیب کرد

iribnews_guilan

مدیر خوب، مدرسه خوب

مدیر خوب، مدرسه خوب

زهرا علی اکبری

روزنامه مردمسالاری، ۹ دیماه ۹۶

استاندارد سازی در سازمان‌ها، می تواند فواید بسیاری را به همراه داشته و موجب ساده سازی امور، امکان تعویض پذیری آنها و افزایش ایمنی علمی‌و عملی فعالیت‌ها و جایگاه‌ها باشد و صرفه‌جویی در منابع انسانی و اقتصادی را موجب شود .با این نگرش و باور استاندارد‌سازی یعنی تعیین آن چه که باید انجام شود و نحوه اجرای آن درنهایت بهینه ای باشدکه باید مطابق نیازهای روز ترسیم شود . تشخیص و تدوین استانداردها و معیارهای آن در نظام آموزش و پرورش از اهیمت اساسی برخوردار است‌، زیرا نظام آموزشی با برنامه ریزی، سازمان دهی و هماهنگی مجموعه عظیمی‌از منابع مالی، مادی و انسانی جهت تربیت انسان‌ها در راستای اهداف بنیان نهاده شده است . از طرفی مهم ترین نهاد این نظام، مدرسه است که  ارکان اجرایی و دانشی آن  و چگونگی عملکرد آنها در روند ارتقای تعلیم وتربیت  بسیار موثر است و در این میان در کنار معلمان، مدیر مدرسه نقشی مهم در پرداخت امور آموزشی و پرورشی دارد. نقشی که می‌تواند سبب ساز شکل گیری مدرسه ای خوب و کارآمد شود. بنابراین انتخاب و انتصاب مدیران در آموزش و پرورش نیاز به بررسی‌های بنیانی بر اساس استانداردهایی دارد که مهارت‌ها، صلاحیت‌ها و شایستگی‌های مدیر را محک می‌زند. گاهی اوقات عدم آشنایی  و عدم آگاهی مدیران با اصول مدیریت  باعث از دست رفتن  هزینه‌های مالی، زمان و انگیزه در مدرسه بین دانش آموزان  و معلمان خواهد شد .مدیران مدارس دانش، مهارت،نگرش مورد نیاز را که منجر به رفتار و کارایی مطلوب در انجام وظایف است را باید از طریق آموزش رسمی‌و غیر رسمی‌یا تجربه کسب کرده باشند و وقتی استاندارد‌سازی شده باشد یعنی یک سند تدوین شده ای که معیارهای عملکردی مدیران را می‌توان با آن سنجید .

مدیران مدارس می‌توانند در کنار این استانداردهای آموزشی وپرورشی، صلاحیت حرفه‌ای و توانمندسازی خود را در راستای نظام مدیریت آموزشگاهی دنبال نمایند وتضمین کیفیت اجرای برنامه‌ها، افزایش سلامت روحی و جسمی‌دانش آموزن، افزایش کارآمدی شوراهای مدرسه، نحوه تنظیم و نگهداری اسناد آموزشی، مالی و اداری و  اقتصاد مدرسه(نحوه تامین و مصرف منابع مالی)و... را عملیاتی کنند.هر کدام از این اهداف دنیایی از وظایف و توانمندی‌ها را در خود جای می‌دهد. مدیری که با آیین نامه‌های اجرایی و قوانین و مقرارت آموزشی وزارت متبوع خود آشنایی دارد، علاوه بر صرفه‌جویی در منابع(انسانی،زمان و هزینه)می‌تواند بر کارآمدی تعلیم و تربیت موجود در مدرسه صحه بگذارد.

با همه‌ این تفاسیر، مدیری موفق خواهد بود که ضمن برخورداری از علم و دانش روز،دانای مشرف به وظایف خود،آیین نامه و دستورالعمل‌ها باشد و بداند از ارکان وشوراهای مدرسه خود چه می‌خواهد و باید چه کنند، بتواند در تصمیم گیری‌هابا گسترش دید اطلاعاتی که شورا‌ها می‌دهند،مجرب عمل کند و تصمیماتی کارآمد و در خور شرایط مدرسه و دانش آموزان بگیرد.افزایش کیفیت برنامه‌های آموزشی و پرورشی را جزء مهم ترین اولویت‌ها دانسته وبا برنامه ریزی راهبردی گام‌های استواری در این راه بردارد.این مدیر باید بداند چگونه اقتصاد را در مدرسه نهادینه نمایدتا در منابع صرفه جویی داشته باشدو... . در نتیجه مدیر کاردان و کار بلد می‌تواند با تربیت علمی‌دانش آموزان و آگاهی بخشی به آنان نقش موثری در تصویر پردازی از آینده کشورش داشته باشد و این نهایت هدف است که توانمندی‌هاوشایستگی‌های  آینده سازان این مرز و بوم به درستی در مدارس هدایت شوند . رسالت پرورش انسان مومن، خردمند و تحوّل گرا، انسانی که بتواند در بحران‌ها و چالش‌ها، هویّت ملّی مذهبی، پویایی و یکپارچگی خود را حفظ کند بر عهده ی آموزش و پرورش و بالاخص مدیران ومعلمان در مدارس است .

در روزگاری که  ظهور ساختارهای نوین در نظام‌های آموزشی چهره نو و تحول مسلکی را به این حوزه داده، نیاز هست که مدیران با به روز نگه داشتن بار علمی‌و آیین نامه ای خود، از قافله تعلیم و تربیت با توجه به پیشرفت‌ها و ترقی‌های جهانی جا نمانند. یک مدرسه خوب نیاز به رهبری ومدیریت یک مدیر خوب دارد که بتواند با نگاهی جامع و خوش اندیش سکان هدایت مدرسه را به سمت پیشرفت سوق دهد. بنابراین در معیارها و استانداردهای مدنظر برای انتخاب مدیران باید نگرشی اساسی و کاربردی به سواد علمی ‌و مهارتی مدیران شود . هرچند که دیر زمانی است در انتصاب مدیران در این نهاد بیشتر نگاه حزبی و سیاسی می‌شود تا نگاه شایسته سالاری.

http://l1l.ir/3juf

اخبار_فرهنگیان