بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

تردد ۴ میلیون موتورسوار بدون گواهینامه در کشور

http://uupload.ir/files/7hfk_%D8%AA%D8%B1%D8%AF%D8%AF_%DB%B4_%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86.jpg

تردد ۴ میلیون موتورسوار بدون گواهینامه در کشور /  ۳۶ درصد از تصادفات کشور در جاده‌ها به وقوع می‌پیوندد

سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا:

۳۶ درصد از تصادفات ما در کشور در جاده‌ها به وقوع می‌پیوندد.

در سه ماه اخیر، ۴ هزار و ۱۵۹ نفر جان‌باخته بر اثر تصادف داشتیم که ۷۰ درصد از این تعداد مربوط به جاده‌ها و ۳۰ درصد باقی نیز مربوط به تصادف درون‌شهر‌ی است.

به طور متوسط روزانه ۲۵ نفر در کشور در صحنه تصادفات جان خود را از دست می‌دهند.

حدود ۶ میلیون از ۱۱ میلیون موتورسیکلت موجود در کشور فاقد پلاک هستند و حدود ۴ میلیون موتور‌سوار در کشور گواهینامه ندارند.

YjcNewsChannel

دادگاه قتل میترا استاد| خودداری وکیل نجفی از ارائه توضیح درباره تکذیب ادعایش

دادگاه قتل میترا استاد| خودداری وکیل نجفی از ارائه توضیح درباره تکذیب ادعایش

سومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد توسط محمدعلی نجفی، در دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی‌کشکولی از دقایقی پیش آغاز شد.

پیش از آغاز جلسه دادگاه، گودرزی وکیل محمدعلی نجفی که اظهارات خود در جلسه گذشته مبنی بر احتمال حضور یک ضارب دیگر صحنه قتل را در گفت‌وگو با روزنامه شرق تکذیب کرده بود و مدعی شده بود رسانه‌هایی که این ادعا را به نقل از وی منتشر کرده‌اند اشتباه کرده‌اند، از گفت‌وگو با خبرنگاران و ارائه توضیح درباره این موضوع خودداری کرد.

https://tn.ai/2059296

TasnimNews

«پایتخت۶» از آذر کلید می‌خورد/ همه بازیگران اصلی حضور دارند

http://uupload.ir/files/spwv_%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%AE%D8%AA%DB%B6.jpg

«پایتخت۶» از آذر کلید می‌خورد/ همه بازیگران اصلی حضور دارند

الهام غفوری تهیه‌کننده سریال «پایتخت» :

خوشبختانه همه بازیگران در کنار ما هستند و برای همه‌شان قصه طراحی می‌شود. احمد مهرانفر هم یکی از نقش‌های اصلی پایتخت است و «ارسطو» می‌ماند چون هم ما به هنرنمایی‌اش علاقه‌مندیم و هم مردم او را دوست دارند. البته نمی‌دانم این شایعات از کجا آمده است.

ما همه منتظر نگارش نهایی سریال «پایتخت» هستیم که محسن تنابنده مشغول نگارش است. باید ببینیم داستان چه سمت و سو و موقعیت‌هایی خواهد داشت و به تناسب آن از بازیگران استفاده می‌کنیم.

https://tn.ai/2059399

 TasnimNews

شهرداری که با عینک آفتابی کتاب می خواند

http://uupload.ir/files/ham2_%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C_%DA%A9%D9%87.jpg

شهرداری که با عینک آفتابی کتاب می خواند

شهردار رشت کاملا اتفاقى با تاکسى تشریف بردند سر کار

حالا کارى نداریم خیلى اتفاقى عکاس هم اونجا بودن و و اتفاقى زاویه کتاب هم یجوریه که عکاس راحت بتونه تیتر کتابو بخونه

به اینم کارى ندارم که از کى تاحالا با عینک دودى کتاب مطالعه میکنن

فقط راننده چرا سرش تو کتابه

راه_گیلان

rahegilan

باید تحقیرهای بعد از شکست‌های سنگین ایران در دو جنگ با روسیه و تحمیل شدن قراردادهای خفت‌بار گلستان و ترکمنچای را چشیده باشیم

باید تحقیرهای بعد از شکست‌های سنگین ایران در دو جنگ با روسیه و تحمیل شدن قراردادهای خفت‌بار گلستان و ترکمنچای را چشیده باشیم تا لذت این روزها را درک کنیم.

باید تلخی قراردادهای ۱۹۰۷ و ۱۹۱۵ مابین روسیه و انگلیس را که ایران را بین خود تقسیم کرده بودند، در ژرفای جان احساس کرده باشیم تا شیرینی فتح و ظفر این روزها را بفهمیم.

باید اندوه فلاکت ایران و ایرانی را در تحملِ گذاشتن و برداشتن شاه این مملکت به دست بیگانگان (انگلیس) در دوره پهلوی اول و دوم را تا عمق روح و جانت احساس کرده باشیم تا برق شادی این روزها در چشمانمان تجلی کند.

باید رنج ناکامی نهضت ملی شدن صنعت نفت با کودتای آمریکایی و انگلیسی آژاکس در ۲۸ مرداد سال ۳۲ را بر چهره تکیده‌ی وطن درک کرده باشیم تا بتوانیم خوشی این لحظات را تا اعماق وجودمان امتداد بدهیم.

باید در غم مظلومیت ۱۵ خردادها و ۱۷ شهریورها و ۱۶ آذرها و کاپیتولاسیون‌ها شریک شده باشیم تا احساس اقتدار این روزها در جانمان بنشیند.

باید جنایت ناو وینسنس آمریکایی در پرپر کردن مردان و زنان و کودکان عروسک به دست وطنت وجدانمان را بی‌تاب و بیقرار کرده باشد که امروز به ضرب شصت کوبنده فرزندان خمینی و خامنه‌ای افتخار کنیم و مرحبا و آفرین بگوییم!

خلاصه در یک کلام باید به پدرانمان و مادرانمان در این تاریخ دویست ساله بگوییم رنج دوران دیدن‌ها و خون دل خوردن‌ها بالاخره جواب داد و شد آنچه باید می‌شد.

پرویز_امینی

Habiliyan

مولا_جانم

http://uupload.ir/files/m2kc_%D8%A8%D8%A7_%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D9%84_%D8%B1%D8%AE.jpg

مولا_جانم

با خیال رخ زیبای تو ای راحت جان

فارغ از دیدن روی دگرانیم هنوز

تا که تو کی برسی زین سفر دور و دراز

حیف و صد حیف که از بی خبرانیم هنوز

الّلهُـمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَـرَج

Be_Sooye_Zohoor

علت ترس از مرگ چیست ؟

علت ترس از مرگ چیست ؟

 اصلا چرا باید از مرگ بترسیم ؟

عمده‌ترین عوامل ترس و نگرانی غیرطبیعی از مرگ عبارت‌اند از:

 1- ناآگاهی از حقیقت مرگ:

حضرت امام هادی علیه‌السلام، به یکی از یاران خویش که در بستر بیماری بود و از ترس مرگ بی‌تابی کرده و می‌گریست، فرمود: «یا عبدالله تخاف من الموت لانک لاتعرفه»؛ «‌ای بنده خدا، تو از مرگ می‌ترسی به دلیل آنکه حقیقت آن را نمی‌شناسی»(1). اگر انسان، مرگ را نابودی و فنا تفسیر نکرده بلکه انتقال از سرای فانی به سرای باقی بداند، از مرگ هراسی به دل راه نمی‌دهد .

دل‌بستگی شدید به دنیا:

2-انسانی که شیفته‌ی دنیا و غرق در مادیات شده است؛ برای بهره‌مند شدن هرچه بیشتر از لذایذ دنیوی، به دنبال زندگی ابدی در این دنیاست و همواره از فرارسیدن مرگ خویش در نگرانی و اضطراب به سر می¬برد، زیرا چنین می‌پندارد که مرگ پایان‌بخش تمام لذت‌ها و کامیابی‌های اوست و او را از علایق و دل‌بستگی‌هایش، برای همیشه جدا می‌سازد .

حضرت امام علی علیه‌السلام با گذرا خواندن دنیا و جاودان خواندن آخرت، در همه انسان‌ها این انگیزه را ایجاد می‌کند که به دنیای زودگذر دل نبندند . می‌فرمایند: «أیها الناس إنما الدنیا دار مجاز ، و الآخرة دار قرار»؛ «ای مردم، دنیا سرای گذرا و آخرت خانه جاودان است». (2)

3-  ترس از حسابرسی اعمال:

قرآن کریم می‌فرماید: «وَ لا یَتَمَنَّوْنَهُ أَبَداً بِما قَدَّمَتْ أَیْدِیهِمْ وَ اللَّهُ عَلِیمٌ بِالظَّالِمِین»؛ «ولی آن‌ها هرگز تمنای مرگ نمی‏کنند به خاطر اعمالی که از پیش فرستاده‏اند و خداوند ظالمان را به‌خوبی می‏شناسد».دین مقدس اسلام ، برای خنثی کردن این عامل، همواره بر گشودگی در توبه و بخشندگی و توبه پذیری خداوند تأکید می‌کند .

1. معانی الأخبار، النص، ص ۲۹۰ .

2. نهج البلاغة (للصبحی صالح)، ص۳۲۰

دختران بدون حجاب در مدارس حاضر شوند

http://uupload.ir/files/nfm9_%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86.jpg

دختران بدون حجاب در مدارس حاضر شوند

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده :

حجاب در برابر نامحرم واجب است. در مدارس ما نامحرم وجود ندارد و طراحی مناسب ساختمان بدون اشراف در آموزش‌وپرورش به دختران اجازه می‌دهد که بدون حجاب در کلاس درس حضور یابند و به‌راحتی ورزش کنند./ایسنا

isna.ir/news/98043116605

FarhangianNews1

از تودیع خودم ناراحتم+فیلم

http://uupload.ir/files/tclt_%D8%A7%D8%B2_%D8%AA%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%B9.jpg

از تودیع خودم ناراحتم+فیلم

حرف‌های فرماندار سابق عباس‌آباد پس از اظهارات عجیب و خلاف واقع درباره وقوع حادثه برای فرماندار جدید در بیرون سالن و در جمع شرکت کنندگان در این مراسم سبب تحیر همگان شد.

http://fna.ir/dauyqv

farsmazand