بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

(توصیه های پزشکی) آبلیمو

روزهای گرمی درپیش داریم مصرف آبلیمو میتواندازشمادربرابرگرمازدگی حفاظت کند

(توصیه های پزشکی) کشک

استفاده ازکشک درآش رشته بسیارمفیداست کشک علاوه برپروتئین بالامقدارقابل توجهی فسفروکلسیم هم داردو می توانددرسلامت دندان ها واستخوانهای افراد به ویژه سالمندان موثرباشد ترجیحاکشک بصورت پاستوریزه تهیه شده ودرهرصورت قبل ازمصرف جوشانده شود

(توصیه های پزشکی) ظروف شیشه‌ای پیرکس و استیل

یک متخصص تغذیه گفت: ظروف شیشه‌ای پیرکس و استیل به دلیل اینکه در هنگام پخت غذا یونی وارد ماده غذایی نمی‌کنند، بهترین ظروف برای پخت غذا هستند.

سید ضیاءالدین مظهری  افزود: مواد اسیدی و بازی بر ظروف شیشه‌ای و پیرکس تأثیری نمی‌گذارد و بر اثر حرارت نیز یونی وارد غذا نمی‌شود.
این متخصص تغذیه افزود:
ظروف استیل از ترکیب آهن و فلزات دیگر ساخته شده‌اندودرهنگام پخت،یونی واردماده غذایی نمی‌کنند.مظهری گفت: اما باید توجه داشت که از نگهداری غذاهای اسیدی و نمکی برای مدت طولانی در ظروف استیل، خودداری شود. منبع : farsnews.com

بازمانده افطار خونین رشت از آن شب تاریخی می گوید

- دیارمیرزا - http://diyarmirza.ir -

۳۳سال پس از ترور

بازمانده افطار خونین رشت از آن شب تاریخی می گوید

۳ ۱۱, ۹۴ @ ۱۰:۰۳ ب.ظ -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فراسوی کوچصفهان , در سالروزشهادت کریم اسلام پرست ومجید ثابت قدم , فرشید اباذری، گوشه‌ای از خاطرات افطار خونین رشت را روایت می کند.

در زیر بخش‌هایی از خاطرات محمد علی (فرشید) اباذری را از زبان خودش عنوان می‌شود.

901“میدانید که در آن دوران گروههای سیاسی مخالف انقلاب فراوانی وجود داشت که هر کدام به هر طریقی در حال فعالیت بودند در این بین بچه های مذهبی شکل منظمی نداشتند که ما سعی کردیم اولین هسته بچه حزب اللهی های رشت روایجاد کنیم و با شناسایی بچه های حزب اللهی در محلات وجذب آنها هسته ی اولیه شکل گرفت .وشروع به فعالیتهای مختلف کردیم .در سال شصت با ترور استاندار وقت شهید علی انصاری ومعاون عمرانی او علیرضا نورانی گروهک منافقین رسما”فعالیتهای مسلحانه ی خودش رو در رشت آغاز کردوچون آنروزها در تب وتاب انتخابات ریاست جمهوری (شهید رجایی)بودیم دیدارها ونشست های ما بیشتر شده بود .به همین خاطرکه فردای روز حادثه(افطار خونین) هم انتخابات بود ومصادف شده بود با شبهای قدر قرار گذاشتیم افطار بچه ها خونه ی ما جمع بشن . یکسری از بچه ها آمدند ویکسری قرار گذاشتن بعد افطار بیان .سر سفره ی افطار نشسته بودیم ده یازده نفری بودیم من یادم میاد جلوی در نشسته بودم چایی سری اول تمام شد .آشپزخانه ی ما داخل حیاط بود مادرم رفت چایی بریزه توهمین موقع ها بود که یکی از بچه ها که بعدها فهمیدیم جز منافقین بوده ومدتها خودشو جای بچه حزب اللهی جازده بود بلند شد رفت بیرون ،کسی توجه نکرد شاید اون موقع فکرمیکردیم داره میره وضو بگیره که یک لحظه متوجه شدیم شخصی وارد اتاق شد وهمه رو به رگبار بست و یک نارنجک انداخت وسط سفره و فرار کرد وقتی به خودم اومدم همه جا پربود از خون سقف اتاق ریخته بود همه رفقا سراغ بقیه رومیگرفتند یک نگاه به خودم کردم تیر به پام خورده بود و شانه ام پر از ترکش نارنجک. صدای بچه ها بود که میگفتند مجید شهید شده مجید شهید شده کشان کشان خودم رو به بیرون اتاق رسوندم با صحنه ی بدی مواجه شدم مادرم توی حیاط افتاده بود و سینی چای پخش تو حیاط وقتی بهش رسیدم زنده بود منافقی که تو حیاط اومده بود وقتی با مادرم مواجه شده بود با قنداق اسلحه زده بود به صورتش ومادرم افتاده و سرش به لبه ی حوض برخورد کرده بودو از حال رفته بود . اصل داستان این بود که اون منافق، غلام وقتی بلند شده بود طبق برنامه قبلی از خونه میره بیرون در رو برای دوتا منافق دیگه باز میزاره ویکی میاد داخل واون اتفاق می افته.

محمد علی اباذری تجمع فردای افطار خونین با لباس بیمارستان وعصا بدست

محمد علی اباذری تجمع فردای افطار خونین با لباس بیمارستان وعصا بدست

مردم زیادی جمع شده بودند و ما رو بسمت بیمارستان در حال هدایت بودند و دریغ از اینکه غلام به سمت منزل کریم درحال حرکت بود، بعد ها مادر کریم گفت: غلام دمِ در بود. باباش بیرون بود، وقتی می خواست بیاد اونو دید که توی راهرو منتظره. گفت منافق ها ریختند خونه ی فرشید اباذری و ترورش کردند. تو بیا کمک کن ببریمش بیمارستان. کریم خواست موتورشو برداره که غلام گفت تو موتورت رو نیار، من موتور همرامه. به کریم گفت تو جلو بشین من هم پشت میشینم. رفتند توی کوچه ی حاج آقا بزرگ. اونجا خلوت بود همون جا از فرصت استفاده کرد هفت تیرش رو در آورد از پشت به کریم شلیک کرد. بعد از موتور انداختش پایین، یه تیر هم به قلبش زد. ( دوم مرداد ۶۰ )
غلام دیگه سپاه نرفت و ازش خبری نشد. همه متوجه شدند که کار اونه.
حرف دل:
مردم مسلمان ایران با رهبری امام خمینی(ره) توانستند حکومت طاغوت را به زانو درآورند، در عین حال که همزمان با مبارزه با حکومت، با گروه هایی که دم از کفر می‌زدند مثل کمونیست‌ها و…… هم مقابله می‌کردند و اجازه جولان به آن ها در کشور مسلمان و شیعه مذهب ایران را نمی‌دادندمانند آنچه این روزها ما در عراق می بینیم (داعش)فرق آنروز ما با امروز عراق داشتن رهبری و پیروی از خط ولایت فقیه بود.که باید هیچگاه فراموش نکنیم.
در پایان آنچه به نظرم می رسد باید یادآوری کنم ما برای بقای اسلام قیام کردیم، همانطور که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم.(سوره رعد، آیه۱۱) شادی شهدا و امام شهدا صلوات


شماره مطلب : 88766

Copyright © 2015 دیارمیرزا. All rights reserved.

(توصیه های پزشکی) آیا شما هم احساس تنهایی می کنید ؟

آیا شما هم احساس تنهایی می کنید ؟ آیا از این حس ناراحت هستید؟

 

یک پژوهش جدید پیشنهاد می‌کند: تغییر در نحوه درک و تصور فرد نسبت به دیگران موثرترین راه کار برای مقابله با تنهایی است که بعنوان فاکتوری پرخطر در بروز بیماریهای قلبی و سایر مشکلات سلامتی شناخته شده است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، ‌اخیرا محققان از عوارض و اثرات منفی تنهایی، افزایش فشار خون، خواب نامطلوب، زوال عقل و سایر مشکلات برای سلامتی را برشمرده‌اند. این تاثیرات تایید می‌کند که تنهایی یک فاکتور خطرزا برای سلامتی مثل چاقی و سیگار کشیدن است که می‌توان با در نظر گرفتن آن از چندین بعد سلامت بیماران را بهبود بخشیده و تقویت کرد.

جان کاسیوپو، پروفسور روانشناسی دانشگاه شیکاگو در این تحقیق متذکر شد: مردم هر روز بیش از گذشته تنها می‌شوند و این مشکل شناخته برای سلامتی رو به افزایش است. اگر ما بدانیم که تنهایی با بروز بیماری ارتباط دارد پرسش بعدی این است که برای برطرف کردن این فاکتور خطرزا چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.

به گزارش شیکاگو تریبون، پروفسور کاسیوپو و دستیاران وی در این پژوهش دریافته‌اند که برای مقابله با مشکل تنهایی اصلاح در درک اجتماعی موثرتر از ایجاد مهارت‌ها و فرصت‌های اجتماعی برای تعاملات اجتماعی عمل می‌کند.

این تحقیق در مجله «بازبینی شخصیت و روانشناسی اجتماعی» منتشر شده است.

محققان می‌گویند: اگر افراد بتوانند درک خود را نسبت به اطرافیانشان تغییر دهند در برقراری ارتباط با آنها و رهایی از تنهایی موفق‌تر خواهند بود.  

منبع : isna.ir

(توصیه های پزشکی) لوبیا

اگر به بیماری قلبی و عروقی مبتلا هستید ، توصیه می کنیم از این خوراک و غذا مصرف کنید .

لوبیا مانند گیاهان هم خانواده خود وسیله درمانی موثری برای دستگاه قلبی- عروقی است.زمانی که لوبیای خشک پس از پخته شدن خورده می‌شود تمام قسمت‌های آن جذب بدن نمی‌شود و قسمت جذب نشده در داخل روده بزرگ باقی می‌ماند.

دکتر مجید محسنی، گفت: باکتری‌های درون روده به همراه این مواد جذب نشده لوبیا مقداری مواد شیمیایی مخصوص تولید می‌کنند که جذب بدن شده و باعث کاهش کلسترول خون از نوع LDL می‌شود، به همین دلیل لوبیا برای قلب مفید است.

وی تصریح کرد: به علت فعل و انفعالاتی که به صورت تخمیر در روده انجام می‌شود مقدار زیادی عوامل کنترل کننده سرطان تولید می‌شود.

همچنین مصرف آن میزان فشار خون را به میزان 5 تا 6 درصد کاهش می‌دهد

(توصیه های پزشکی) خوراک های رنگی

خوراک های رنگی

محققان می گویند این رنگ اشتهای شما را کاهش می دهد ، آیا این رنگ را می شناسید؟

 مواد غذایی با رنگ آبی طبیعی، کمتر وجود دارند و این موضوع باعث می‌شود اشتهای ما به طور خودکار نسبت به این رنگ پاسخ مثبتی نمی‌دهد.
درمیان طیف رنگ‌ها، رنگ آبی، ضد اشتها است و اگر می‌خواهید وزن خود را کم کنید برای صرف غذا، ‌از بشقاب آبی استفاده کنید.حتی بهتر است برای کم کردن اشتهای خود، از نور آبی در یخچال استفاده کنید آنوقت خواهید دید وقتی در یخچال را باز می‌کنید چقدر نسبت به مواد غذایی داخل آن کم اشتها شده‌اید رنگ کردن لامپ محیط ناهارخوری نیز از دیگر روش‌های کم کردن اشتهای شماست.

چون مواد غذایی آبی رنگ در طبیعت بندرت دیده می‌شوند و سبزی‌جات برگی آبی رنگ یا گوشت آبی رنگ به طور طبیعی وجود ندارد، اشتهای ما به طور خودکار نسبت به این رنگ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد.
از آنجا که قبل ازتحریک اشتها، چشم باید متقاعد شود، پس رنگ در این خصوص دارای اهمیت خاصی است.

اگر در برخی فروشگاه‌ها می‌بینیم مواد غذایی آن‌ها فروخته نشده، به خاطر طعم یا فرم و یا بوی آن‌ها نیست بلکه به خاطر رنگ آن‌هاست.

برای اینکه مواد غذایی را به رنگ آبی درآورید حتما از رنگ‌های خوراکی موجود درسوپرمارکت‌ها استفاده کنید

منبع  hamshahrionline.ir
 

 

 

 

 

 



 

عیدسعیدفطر

عیدسعیدفطرعید اولیای خدا وجشن طاعت و رهایی اززنجیرنفس بر ره یافتگان ضیافت الهی مبارک باد

سمیرا کوچصفهان

عیدسعیدفطر

فطرپاداش کسانی است که باصفای دل زیربارش باران رحمت رمضان ماندند

افشین بصیری لولمان

 

عیدسعیدفطر

همیشه لحظه خداحافظی صاحبخانه کنار در می ایستد وبه مهمانانش لبخند   می زند لبخندخدا بدرقه زندگیتان باد

تقوایی از شیراز