بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

ناله‌های عجیب و غریب عبدالحمید در نماز جمعه دیروز و

ناله‌های عجیب و غریب عبدالحمید در نماز جمعه دیروز و دادن نسبت های ناروا به نظام که منجر به تحریک اغتشاشگران در تخریب اموال عمومی مردم در زاهدان شد!

ساده لوحیِ مولوی عبدالحمید به حدی است که هیچ درکی از تجزیه طلبیِ گروه های مسلح و تروریست هایی که اگر بتوانند همانند داعش کشور را به خاک و خون می کشند ندارد ،و هیچ مرزی بینِ اغتشاش و اعتراض قائل نیست ،

moje_roshangari

گیلان در روزی که گذشت

گیلان در روزی که گذشت

اختصاص 80 میلیارد تومان  برای اجرای طرح های اشتغالزایی شهرستان خمام

استاندار گیلان امروز در بازدید از طرح های عمرانی در حال ساخت این شهرستان گفت : تکمیل طرح های نیمه ی تمام  با تخصیص اعتبارات و استقرار دستگاه های اجرایی در خمام  تسریع می شود.

افزایش  10 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان

اجرای طرح «کاروان سلامت» و«نذر آب  » درآستارا

معاون جمعیت هلال‌احمر گیلان  در مراسم اجرای این طرح گفت:این طرح به همت جهادگران با هدف حل مشکلات آب روستای عنبران بخش مرکزی این شهرستان با نصب 2تانکر 25هزارلیتری وهمچینن معاینه ی رایگان بیماران این منطقه وتوزیع 80میلیون  تومان  داروی رایگان اجرا شد.   

تاکید برلایروبی رودخانه ها  صومعه سرا

دادستان صومعه سرا درجلسه ی لایروبی رود خانه های این شهرستان با اشاره به وجود  ۱۳رودخانه  منتهی به  تالاب این شهرستان  بر ضرورت  لایروبی رود خانه ها  شهرستان با نظارت  کارشناسان  برای  جلوگیری ازجاری شدن سیل درروستاهای حاشیه رود خانه‌ ها وتالاب  باتوجه  به نزدگی  فصل سرد سال تاکید کرد.                                

مراسم محفل انس با قرآن به یاد شهدای خشت مسجد کوچصفهان

این مراسم معنوی با حضورقاریان  بین‌المللی و کشوری در بقعه ی متبرکه ی آقا سید دانیال خشت مسجد کوچصفهان برگزارشد .

شب خوش درپناه حق

فردا یکشنبه 1 آبان 1401هجری خورشیدی ، 26 ربیع الاول 1444 هجری قمری و 23 اکتبر 2022 میلادی است.

https://s6.uupload.ir/files/%D9%81%D8%B1%D8%AF%D8%A7_%DB%8C%DA%A9%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87_1_3s1b.jpg

فردا یکشنبه 1 آبان 1401هجری خورشیدی ، 26 ربیع الاول 1444 هجری قمری و 23 اکتبر 2022 میلادی است.

#اوقات_شرعی_رشت

اذان صبــح               5:01

طلوع آفتاب             6:27

#آیا_می_دانستید در گذشته هایی نه چندان دور ، اغلب معلمان در مکتبخانه ها عموماً از اقشار فرودست جامعه بودند و

#آیا_می_دانستید

در گذشته هایی نه چندان دور ، اغلب معلمان در  مکتبخانه ها عموماً از اقشار فرودست جامعه بودند و زندگی بسیار ساده ای داشتند و گاهی به سختی گذران می کردند. بااین حال در اغلب موارد از شاگردان شهریه نمی گرفتند و اگر می گرفتند در حدود پنج تا ده قران برای مکتبخانه های عمومی و ده قران برای مکتبخانه های اعیانی بود.

معلم از شاگردانش شهریه نمی گرفت و مزدش در مقابل زحمتی که می کشید و آموزش و تعلیمی که می داد عبارت بود از هدیه ای در آخر سال، یا آخر ختم قرائت قرآن یا روزی که که شاگرد می بایست مکتب را ترک نماید به او می دادند. این هدیه عبارت بود از چند کله قند روسی، چند قوطی چای هندی (سیلان)،یک شاخه نبات، چند شیشه گلاب قمصر، یک جعبه شیرینی، یک قواره پارچه و مقداری پول نقد. درآمد معلمان سرخانه یا مکتبدارهای خصوصی به مراتب بیشتر از مکتبدارهای عمومی بود. البته لازم به ذکر است که گروهی از معلمان نیز نه به دلیل تنگدستی، بلکه به خاطر ارزشهای والای روحانی و معنوی و عشق به کار خویش بدون اینکه در فکر زراندوزی باشند، زندگی ساده ای را را انتخاب می نمودند.

منبع: اقبال قاسمی پویا ، مدارس جدید در دوره قاجاریه

پدر مهسا امینی: سوءاستفاده‌کنندگان دلسوز ما نیستند/ قول رسیدگی آیت‌الله رئیسی قوت قلب ما شد

پدر مهسا امینی: سوءاستفاده‌کنندگان دلسوز ما نیستند/ قول رسیدگی آیت‌الله رئیسی قوت قلب ما شد

«امجد امینی» پدر مهسا امینی:

تا آنجایی‌که می‌دانم دخترم مقابل مترو شهید حقانی دستگیر شده و از آنجا او را بردند، به‌طوری‌که به محض پیاده شدن از مترو او را گرفتند و سوارش کردند.

آن زمان مهسا و پسرم از مأموران خواهش کرده و گفته بودند ما بچه شهرستانیم و آدرس بلد نیستیم و پسرم اصرار می‌کند که خواهرم را نبرید اما جوابی نگرفته بودند.

هفته قبل شمال بودیم و از آنجا به تهران رفتیم که این‌گونه از ما پذیرایی شد. مانتو دخترم مشکلی نداشت و حجابش پوشیده بود.

پسرم زمانی‌که با من تماس گرفت در هشتگرد بودم و بلافاصله خودم را به بیمارستان رساندم. پزشکش رو پیدا کردم و به گفته پزشک و پرستاران، مهسا دچار مرگ مغزی و ایست قلبی شده بود.

به ما گفتند یکسری از اعضای بدنش هنوز زنده است. ما امیدوار بودیم، برگردد ولی هیچ‌نتیجه‌ای نگرفتیم؛ حتی به من گفتند باید برای حفظ کلیه‌ها، مهسا دیالیز شود گفتم هر عمل و کاری برای حفظ جان دخترم می‌توانید، انجام دهید و امضا هم کردم.

طرح برخی ادعاها مبنی بر اینکه من اجازه عمل مهسا را نداده‌ام، دروغ بوده و صحت ندارد چراکه همه برگه‌ها را امضا کردم. اما فایده نکرد و دخترم رفت.

انتظار خود و خانواده‌ام فقط این است که عاملان و اشخاصی که باعث فوت دخترم مهسا شدند، در ملأعام بازجویی شوند که چرا این کار را کردند و به سزای عمل خود برسند تا خون دخترم پایمال نشود.

مسئولان کشوری قول پیگیری و بررسی علت فوت دخترم را به ما داده‌اند تا جایی‌که آیت‌الله رئیسی در تماس تلفنی که با خودم داشت، گفتند که موضوع به‌جد بررسی می‌شود و این قوت قلب و امیدی برایمان شده است.

کسانی که از موضوع مرگ مهسا دنبال سوءاستفاده هستند، هیچ ارتباطی با ما ندارند و ما نیز کاری به آنان نداریم، آن‌ها دلسوز ما نیستند، آن چیزی که واقعیت داشته خودم در مصاحبه‌ها اعلام کرده‌ام، فقط درخواستمان بررسی علت مرگ دخترم و برخورد با بانیان این حادثه بوده و این تنها آرزویمان است./تسنیم

این خانم را نمی شناسید*

https://s6.uupload.ir/files/%D8%A7%DB%8C%D9%86_%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%85_hsrt.jpg

این خانم را نمی شناسید*

این خانم توسط مردی مورد فحش و ناسزا قرار میگیره.

میرن دادگاه.

وسط دادگاه مرد عصبانی میشه و جلوی قاضی 18 ضربه چاقو به این خانم میزنه در حالیکه اون خانم باردار بوده.

همسر این خانم میاد کمک زنش کنه که با گلوله های پلیس زخمی میشه.

زن و فرزندش فوت میکنن و همسرش راهی بیمارستان میشه

این خانم مروه شروینی بانوی مسلمان هست که در آلمان زندگی میکرد.

آن زمان هیچ صدایی از فعالان حقوق بشر، سلبریتی ها، رسانه های مطرح دنیا در نیامد.

حالا باور کنیم لاشخور ها، دلسوز زن ایرانی هستند...

آلمان حمله به مدرسه ایرانی را در این کشور محکوم کرد

https://s6.uupload.ir/files/%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86_mu00.jpg

آلمان حمله به مدرسه ایرانی را در این کشور محکوم کرد

به دنبال تحقیقات پلیس آلمان برای شناسایی عاملان آتش زدن مدرسه ایرانی در شهر هامبورگ، وزارت امور خارجه آلمان در یادداشتی رسمی به سفارت جمهوری اسلامی ایران این حمله را به شدت محکوم کرد.

نشست خبری رضا پهلوی مایه تمسخر شد

https://s6.uupload.ir/files/%D9%86%D8%B4%D8%B3%D8%AA_%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C_ywg4.jpg

نشست خبری رضا پهلوی مایه تمسخر شد

«کودتازاده» ادای دموکراسی‌خواهی درمی‌آورد!

روز گذشته رضا پهلوی نشست خبری به بهانه اغتشاشات اخیر با حضور نمایندگان رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌ کشور برگزار کرد.

برخی فرازهای این نشست مورد تمسخر در فضای مجازی واقع شد؛ از درخواست برای دادن اموال اختلاس‌گران فراری به کانادا به کارگران اعتصاب کرده (بدون مشخص کردن سازو کار‌ آن) تا درخواست آزادی همجنس‌بازی در ایران.

اما جایی از این نشست خبری تشریفاتی، پاشنه آشیل پهلوی‌ها خودنمایی کرد و آن زمانی بود که یک خبرنگار درباره حمایت خارجی‌ها از اعتراضات و نگرانی‌ها از دخالت خارجی در امور داخلی کشور پرسیده و به کودتای ۲۸ مرداد و روی کارآمدن محمدرضا پهلوی با حمایت آمریکا اشاره می‌کند.

این سوال که شاید بدون هماهنگی پرسیده شد، تاحدودی عصبانیت رضا پهلوی را در پی داشت اما او نه تنها به کودتای ۲۸ مرداد اشاره‌ای نمی‌کند بلکه تلویحاً از حمایت خارجی نیز دفاع می‌کند.

کارت ملی و سیم کارت مخصوص برای اتباع خارجی

https://s6.uupload.ir/files/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA_%D9%85%D9%84%DB%8C_xj57.jpg

کارت ملی و سیم کارت مخصوص برای اتباع خارجی

«ابوترابی» عضو کمیسیون شوراها:

۲ سال بر روی طرح ساماندهی اتباع خارجی مطالعه و بررسی صورت گرفته است. این طرح با استفاده از مطالعات و تجارب موفق دیگر کشورها تهیه و تدوین شده که با تصویب و اجرای درست آن مهاجران در کشور ساماندهی خواهند شد.

براساس  طرح مذکور، اتباع باید دارای کارت شناسه ملی باشند که حاوی مشخصات بیومتریک از جمله اثر انگشت، چهره نگاری، شناسایی DNA، اثبات نسَب (رابطه فرزندی با پدر و مادر) است.

با تصویب و اجرایی شدن  طرح مذکور ، اتباع خارجی علاوه بر سیمکارت مخصوص، مشمول  پرداخت مالیات می‌شوند و کارفرما نیز اگر مشخصات نیروی تبعه خود را اعلام نکند یا تبعه‌ بدون کارت بکارگیری کند جریمه می‌شود.