بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

شناسایی ۴۲ مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس و ثبت یک مورد فوتی در ایلام

https://uupload.ir/files/pfmj_%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%DB%B4%DB%B2.jpg

شناسایی ۴۲ مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس و ثبت یک مورد فوتی در ایلام

طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۲ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

مورد فوتی امروز مربوط به شهرستان دره شهر می باشد.

در دعای جوشن کبیر یه عبارت هست که میگیم '' یا کریم الصَّفْح '' معناش خیلی جالبه:

https://uupload.ir/files/8y_%D8%AF%D8%B1_%D8%AF%D8%B9%D8%A7%DB%8C.jpg

در دعای جوشن کبیر یه عبارت هست که میگیم '' یا کریم الصَّفْح '' معناش خیلی جالبه:

یه وقتایی کسی تورو میبخشه اما یادش نمیره که فلان خطارو کردی و همیشه یه جوری نگات میکنه که تو میفهمی هنوز یادش نرفته یه جورایی که انگار سابقه بدت رو مدام به یادت میاره و سرزنشت میکنه.

ولی یه وقتی یه کسی تورو میبخشه و طوری کارو خطای تورو فراموش میکنه انگار نه انگار که تو خطایی مرتکب شدی،اصلا به روت نمیاره..

به این بخشش میگن صَفح...

در سال جدید ببخشیم و بگذریم...

سال نو مبارک

کارگزینی آموزش و پرورش

عیدانه‌ی شاعران راه‌راه/ چالش مصرع سوم

https://uupload.ir/files/qvyl_%D8%B9%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%DB%8C.jpg

عیدانه‌ی شاعران راه‌راه/ چالش مصرع سوم

قسمت اول:

دم عید است و با این جیب خالی

ز قیمت‌ها شدم حالی به حالی

چه خاکی بر سرم ریزم؟ زنم هست

به فکر کیف و کفش و تیپ عالی

احد ارسالی

چه خاکی بر سرم ریزم؟ زنم هست!

دهانم را به اخمش کاملا بست

منم وانت پراید و زیر بارش

تمام دیسک‌هام از صفحه بگسست!

امین شفیعی

منم وانت پراید و زیر بارش

گمان کردم که هستم یار غارش

دلم میخواست «جانم» بشنوم، لیک

مرا آزرد اینک «زهرمار»ش

سارا رمضانی

دلم میخواست «جانم» بشنوم لیک

بگفتا با من ای بخت تو تاریک!

بگیر از بانک، وام بیست درصد

شوم در چشم فامیل شما شیک

حامد سنگونی

بگیر از بانک، وام بیست درصد

نکن دل دل! نگو خوب است یا بد

تمامش را کنی خرج عیالت

خطر از بیخ گوشت می‌شود رد

فرشته پناهی

تمامش را کنی خرج عیالت

پس از آن می‌شود راحت خیالت

اگر خدمت کنی بر همسر خویش

شود یک چند روزی خوش به‌ حالت

صامره حبیبی

اگر خدمت کنی بر همسر خویش

گرو بگذاری از ته مانده‌ی ریش

بگیری میوه و آجیل، شاید

بگویی خوش به حال شیخ و درویش

سوده سلامت

وطنز | بهترین شعرهای طنز

فردا یکشنبه ۱فروردین ۱۴۰۰ هجــری خورشیدی ۷ شعبان ۱۴۴۲ هجری قمری ۲۱ مارس ۲۰۲۱

https://uupload.ir/files/zyhw_%D9%81%D8%B1%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87.jpg

فردا یکشنبه ۱فروردین ۱۴۰۰ هجــری خورشیدی

۷ شعبان ۱۴۴۲ هجری قمری

۲۱ مارس ۲۰۲۱ است.

#اوقات_شرعی_رشت

اذان صبــح فـــردا   ۴:۴۸

طلوع آفتاب          ۰۶:۱۴

iribnews_guilan2

نگاهی به برخی آئین‌های نوروز

https://uupload.ir/files/gpj_%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C_%D8%A8%D9%87.jpg

نگاهی به برخی آئین‌های نوروز

ﺑﺴﻴﺎری از رﻓﺘﺎرﻫﺎی آئینی و ﻧﻤﺎدﻳﻦ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺳﺎل ﻧﻮ ﺑﺎ اﺳﻄﻮره‌ﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮد در ﻣﻴﺎن ﻣﺮدم ﺳﺮزﻣﻴﻦ اﻳﺮان ارﺗﺒﺎط دارﻧﺪ، ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت دیگر ﺧﺎﺳﺘﮕﺎه و ﺑﻦﻣﺎﻳﻪ ﺑﺴﻴﺎری از رﻓﺘﺎرهای آئینی آرﻣﺎنی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ دوران ﺳﻴﻄﺮه ﻓﺮﻫﻨﮓ اﺳﺎﻃﻴﺮی اﺳـﺖ. اﻳﻦ رﻓﺘﺎرﻫﺎی آئینی آرﻣﺎنی در ﮔﺬر زﻣﺎن دﮔﺮﮔﻮن ﺷﺪه و در ﻫﺮ دوره و ﻣﻜﺎن ﺻﻮرت و ﻣﻌﻨﺎی ﺧﻮد را ﺑﺎ ﺳﺎﺧﺘﺎر اﺟﺘﻤﺎعی ﻓﺮهنگی ﺟﻮاﻣﻊ آن دوره و ﻣﻜﺎن ﺗﻄﺒﻴﻖ داده و در رﻫﮕﺬر اﻳـﻦ ﺳﺎزﮔﺎری ﭼﻴﺰهایی از دﺳـﺖ داده و ﭼﻴﺰﻫﺎیی ﺗﺎزه ﮔﺮﻓﺘﻪ و ﺑﻪ ﺷﻜﻞ ﻛﻨﻮنی درآﻣﺪه اﺳﺖ.

بیشتر بخوانید:

www.isna.ir/news/99123022525

الهی!

الهی!

گفتم : ز پا افتاده ام ،

گفتی : بلندت می کنم !

گفتم : نظر بر من نما ،

گفتی : نگاهت می کنم !

گفتم : بهشتم می بری؟

گفتی : ضمانت می کنم !

گفتم : که ادعونی بگم ؟

گفتی : اجابت می کنم !

گفتم : که من شرمنده ام ،

گفتی : که پاکت می کنم !

گفتم : که یارم می شوی ؟

گفتی : رفاقت می کنم !

گفتم : ندارم توشه ای ،

گفتی : عطایت می کنم !

گفتم : دردمندم خدا ،

گفتی : مداوایت کنم !

گفتم : پناهی نی مرا ،

گفتی : پناهت می دهم.

عیدتون مبارک در پناه حق

#مانده_تا_اربعین ۲۷ هفته تا اربعین ۱۴۰۰

https://uupload.ir/files/4f3k_%DB%B2%DB%B7_%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87.jpg

#مانده_تا_اربعین

 ۲۷ هفته تا اربعین ۱۴۰۰

امام سجاد(علیه‌السلام) می‌فرماید:

زمین کربلا در روز رستاخیز، چون ستاره مرواریدى می‌درخشد و ندا می‌دهد که من زمین مقدس خدایم، زمین پاک و مبارکى که پیشواى شهیدان و سالار جوانان بهشت را در بر گرفته است.

کامل الزیارات/ ص۲۶۸

سید حسن خمینی: به کاندیداتوری فکر نکرده‌‌ام

https://uupload.ir/files/xyhn_%D8%B3%DB%8C%D8%AF_%D8%AD%D8%B3%D9%86.jpg

سید حسن خمینی: به کاندیداتوری فکر نکرده‌‌ام

سید حسن خمینی در پاسخ به این که آیا قصد دارد وارد انتخابات ریاست‌جمهوری شود گفت: به این مسئله فکر نکرده‌ام.

اینکه جامعه نسبت به هر کنشگر سیاسی چه تلقی‌ای دارد، حق جامعه است؛ البته افراد هم مطابق ذائقه خودشان عمل می‌کنند، به اجبار که نباید کسی کاری بکند.

بنده اصلا مدافع وضع کنونی نیستم؛ اگر من هم شروع کنم، شاید به اندازه شما درد دل داشته باشم. /تسنیم