بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

گیلان در روزی که گذشت( ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ )

گیلان در روزی که گذشت( ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ )

ساخت مسکن محرومان در رشت

 سید اکبر قاسمی فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت از  همت جهادی برای ساخت ۵۰ واحد مسکن محرومان در رشت  خبرداد.

بهره برداری از ۱۱۰ طرح عمرانی لاهیجان  درهفته دولت

فرماندار لاهیجان گفت : این طرح ها در بخش های مختلف درمانی، تولیدی، راه ، برق و آب رسانی با بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم  هزار و ۹۶۴ نفر به بهره برداری می رسند.

درگذشت محقق و ادیب گیلانی

محمد اسماعیل حبیبی مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری گیلان گفت: جعفر بخش زاد محمودی محقق و از شاعران برجسته زبان گیلکی در سن ۸۴ سالگی بر اثر عارضه ریوی دارفانی را وداع گفت.

مرحوم جعفر بخش زاد محمودی سالها برای صیانت زبان بومی فعالیت داشت و کتاب های فرهنگ لغات گیلکی و دستور زبان گیلکی از آثار برجسته این محقق و نویسنده گیلانی است.

توزیع بسته های معیشتی و غذای گرم در  رشت

مسوول گروه جهادی شمس رشت گفت : این بسته های معیشتی با کمک  40میلیون تومان گروههای  جهادی بقیه الله وشمس وهمکاری ستاد اجرایی فرمان امام تهیه و توزیع شد .

بهره برداری از  ۶۰ طرح عمرانی وعام المنفعه هفته دولت درآستارا

فرماندار استارا  گفت: این طرحها با ۱۲۷ میلیارد تومان  هزینه درزمینه های آب ، برق ، راه و گازرسانی ، واگذاری مسکن مددجویی  به بهره برداری می رسد.

برپایی مسابقات قرآن قاریان و حافظان قرآن خانواده ی کارکنان سپاه ناحیه صومعه‌سرا

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت : این مسابقات با هدف ترویج و گسترش فرهنگ و معارف قرآنی و شناسایی افراد نخبه در رشته های قرائت، حفظ  و مفاهیم قران کریم  برگزار شد. نفرات برتر هم به  مسابقات نیمه نهایی استانی معرفی شدند.

بهره برداری طرح های عمرانی در هفته دولت در املش

مختار رضایی فرماندار املش  کفت: ۴۰ طرح عمرانی و عام المنفعه هم به مناسبت هفته دولت در املش به بهره برداری می رسد .

اختصاص ۵۵۰ میلیون تومان اعتباربرای توسعه کتابخانه های عمومی فومن

فرماندار فومن گفت : این اعتباربرای بازسازی و تجهیز ۴ کتابخانه ی عمومی  فومن ،ماسوله ،گشت و زیده این شهرستان هزینه می شود. امام جمعه فومن هم در این نشست خواستار تکمیل  ساختمان کتابخانه عمومی ماکلوان شد.

بهره برداری طرح های عمرانی _ توسعه ای در هفته دولت در سیاهکل

۳۱ طرح عمرانی هم هفته دولت در سیاهکل به بهره برداری می رسد فرماندار سیاهکل گفت : این طرح ها با ۵۵ میلیارد تومان هزینه  در بخش های عمرانی، خدماتی، تولیدی و صنعتی افتتاح می شوند .

بازارهای ماسال زیرذره بین ناظران

 فرماندار ماسال با تاکید برتشدید نظارت بربازار جریمه ی صاحبان 14 واحد صنفی  متخلف به مبلغ ۱۸ میلیون تومان با اجرای طرح  نظارتی مشترک اداره صمت و اصناف  دراین شهرستان خبرداد.

بهره برداری طرح های عمرانی هفته دولت در رضوانشهر

فرماندار رضوانشهر هم از بهره برداری ۴۱  طرح عمرانی با بیش از ۷۱ میلیارد تومان هزینه و اشتغالزایی ۱۳۵ نفر دربخش های مختلف تولیدی،خدماتی در این شهرستان خبرداد .

فردا سه شنبه 1 شهریور 1401هجری خورشیدی ، 25 محرم الحرام 1444هجری قمری و 23 آگوست 2022 میلادی است.

https://s6.uupload.ir/files/%D9%81%D8%B1%D8%AF%D8%A7_%D8%B3%D9%87_%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87_rsv4.jpg

فردا سه شنبه 1 شهریور 1401هجری خورشیدی ، 25 محرم الحرام 1444هجری قمری و 23 آگوست 2022 میلادی است.

#اوقات_شرعی_رشت

اذان صبــح               5:02

طلوع آفتاب              6:35

تحلیلی از صفحه نخست جراید کشور

تحلیلی از صفحه نخست جراید کشور

*کیهان/ حرکت جهادی دولت*

«کیهان» تیتر یک امروز خود را به مشکل آب در شهرکرد و رفع آن اختصاص داده و در گزارشی با عنوان «آب به شهرکرد رسید حرکت جهادی دولت در کمتر از 2 هفته» نوشته: « مشکل آب شرب شهرکرد با همت دولت سیزدهم و عملیات شبانه‌روزی و جهادی در مدت کمتر از دو هفته تقریبا حل شد و تلاش برای حل مشکل آب همدان نیز در حال انجام است اما رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی به جای پاسخگویی درباره ترک فعل دولت خود مدام مشغول تحریف و سیاه‌نمایی هستند.

*اعتماد/ خطر رویارویی مردم*

«اعتماد» عکس یک امروز خود را به مشکلاتی که برای تدفین «سایه» در وطن پیش آمده اختصاص داده است. این روزنامه اصلاح‌طلب در یکی از گزارش خود اما به بررسی خطر رویارویی مردم پرداخته و با عنوان «نباید به بهانه حجاب مردم را روبه‌روی هم قرار داد» به گفت‌وگو با جلال رشیدی‌کوچی یعنی نماینده‌ای که دیروز تاکید کرده بود «پرونده رشنو را خارج از فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی دنبال می‌کنم» پرداخته است.

*جوان/ نجات سرچشمه*

«جوان» در عکس یک امروز خود به بحران آبی اخیر در برخی شهرها پرداخته و در گزارشی با عنوان «نجات سرچشمه» نوشته: «در بسیاری از شهر‌های غربی کشور بحران آب آن‌قدر جدی شده که با جیره‌بندی و قطعی آب مواجهیم و آب سرچشمه کوهرنگ به گونه‌ای گل‌آلود شده که قابل شرب نیست. همه این‌ها بدین معناست که بارش‌های تابستانی و سیلاب‌ها به دلیل بهره‌برداری‌نکردن از روش‌های آبخیزداری و مدیریت منابع تنها خسارت زد و حتی جان گرفت! و حالا هم در کنار خسارات سیلاب همچنان کم‌آبی و رفته رفته بی‌آبی بحرانی است که در کشور باقی مانده است.

*سازندگی/ نقشه مجلس برای بانک‌ها*

«سازندگی» مصوبه دیروز مجلس در زمینه بانکداری را سوژه هجمه کرده و با اشاره به اینکه «نمایندگان به بانک مرکزی ماموریت داردند شرایط را برای استقرار بانکداری اسلامی فراهم کند» نوشته: «معنای مصوبه دیروز مجلس این است که در چهار دهه گذشته، بانکداری در ایران اسلامی و عادلانه نبوده و مصوبه دیروز و تصمیم‌های مرتبط با آن می‌تواند مقدمه اسلامی بودن و عادلانه بودن آن را فراهم کند».

*ایران/ گزارش عملکرد دولت*

«ایران» امروز هم به «گزارش عملکرد دولت» پرداخته با این تفاوت که این بار این رئیس جمهور است که با اشاره به رویکرد عزتمندانه دولت مردمی در سیاست خارجی، برخی از اقدامات قوه مجریه را در یک سال گذشته تشریح می‌کند.

*آرمان ملی/ برجام با قیمت دلار چه می‌کند؟*

«آرمان ملی» در گزارشی که امروز تیتر یک کرده، به بررسی آثار «برجام» بر بازار پرداخته و نوشته: «به‌رغم اینکه همچنان از نتیجه قطعی مذاکرات خبری نیست، اما سیگنال‌ مذاکرات هسته‌ای برای بازارها مثبت بود چنان‌که در این هفته قیمت دلار با کاهش همراه و وارد کانال 28 و حتی 27 هزارتومان قرار گرفت با این حال انتشار تدریجی برخی واکنش‌های مثبت در مورد حل‌شدن بخش زیادی از اختلافات و اخباری در مورد تضمین‌های آمریکا امیدواری‌ها را در مورد آینده برجام افزایش داده است.

*وطن امروز/ نوبت بازسازی مراجع سیاسی*

«وطن امروز» در گزارشی که امروز تیتر یک کرده به یکی از مهم‌ترین چالش‌هاه دولت سیزدهم پرداخته و باری آن راهکار ارائه کرده است. این روزنامه اصولگرا نوشته: «احیای گروه‌های مرجع و میدان‌داری جریانات معتبر در عرصه سیاسی مهم‌ترین عامل مهار امواج رادیکالیسم سیاسی به عنوان یکی از چالش‌های داخلی دولت سیزدهم است».

*جام‌جم/ ویترین خالی پوشاک عفیف و ارزان*

«جام‌جم» گفت‌وگویی دارد با رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور که با عنوان «ویترین خالی پوشاک عفیف و ارزان» تیتر یک شده است. وی در این مصاحبه می‌گوید: «درحوزه پوشاک اجتماعی آقایان با نبود تنوع، یکنواختی و کپی‌کاری و درحوزه پوشاک اجتماعی بانوان با فقدان پوشاک عفیفانه ‌و موقر مواجهیم؛ در مورد چادر هم قیمت‌ها طوری است که با وضعیت مالی مصرف‌کنندگان فاصله دارد.

*صبح نو/ ترور در مسکو*

«صبح نو» جلد امروز خود را به هدف قرار گرفتن دختر مشاور ضدیهودی پوتین در یک حمله تروریستی اختصاص داده و تیتر زده «ترور در مسکو».

گیلان در روزی که گذشت (۳۰ مرداد ۱۴۰۱)

گیلان در روزی که گذشت (۳۰ مرداد ۱۴۰۱)

زائران اربعین حسینی ، تکمیل  اطلاعاتشان را به روزهای پایانی موکول نکنند .

 مدیرحج و زیارت گیلان از زایران اربعین خواست برای تسریع در روند  مراحل شرکت درهماش پیاده روی با مراجعه به سامانه سماح  برای بیمه وتکمیل اطلاعات شان اقدام کنند تا امروز 29 هزارگیلانی برای شرکت در مراسم اربعین نام نویسی کردند .

لغو مجوز چند شرکت خدمات مسافرتی گیلان

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از تعلیق و لغو مجوز 4 شرکت خدمات مسافرتی امسال در استان خبر داد.

بهره برداری از 95 طرح عمرانی فومن درهفته دولت

فرماندار فومن گفت  : این طرحها در بخش های مختلف درمانی، تولیدی ، راه ، برق و آب رسانی با بیش از ۵۳‌ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری می رسند.                                               

سرپرست فرمانداری شفت هم در نشست ستاد هفته دولت از بهره برداری 30 طرح عمرانی با بیش از 55 میلیارد تومان هزینه در این شهرستان خبرداد .

به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، جمعی از مسوولان تالش با حضور در منزل مرحوم اسماعیل اخلاقی خبرنگار اسبق صدا و سیمای گیلان در این شهرستان ازخانواده ی وی تجلیل کردند .

مرحوم اسماعیل اخلاقی خبرنگار اسبق صدا وسیمای گیلان اواخر بهمن سال 98 براثر ابتلا به کرونا دارفانی را وداع گفت . 

در دوره ی آموزشی یک روزه ی اسلحه ومهمات ویژه دهیاران در بندرانزلی بیش از 30 نفر از دهیاران  و اعضای شوراهای روستاهای  این شهرستان با قوانین  و شاخص های ارتقای امنیت روستا و برخورد با متخلفین آشنا شدند.

شب خوش درپناه حق

فردا دوشنبه 31 مرداد 1401هجری خورشیدی ، 24 محرم الحرام 1444 هجری قمری و 22 آگوست 2022 میلادی است.

https://s6.uupload.ir/files/%D9%81%D8%B1%D8%AF%D8%A7_iy0p.jpg

فردا دوشنبه 31 مرداد 1401هجری خورشیدی ، 24 محرم الحرام 1444 هجری قمری و 22 آگوست 2022 میلادی است.

#اوقات_شرعی_رشت

اذان صبــح               5:01

طلوع آفتاب             6:34

تحلیلی از صفحه نخست جراید کشور

تحلیلی از صفحه نخست جراید کشور

*شرق/ فساد داغ «مبارکه»*

«شرق» تیتر یک امروز خود را به فساد در فولاد مبارکه که بحث داغی به راه انداخته است، اختصاص داده و نوشته: « ایرانی‌هایی که گفته می‌شد حساسیت خود را به ارقام درشت فساد از دست داده‌اند، این بار با رقمی هولناک از فساد مواجه شده‌اند؛ رقمی به بزرگی ۹۲ هزار میلیارد تومان که با نرخ ارز نیمایی حدود ۳.۵ میلیارد دلار می‌شود!  در گزارش‌ منتشر‌شده برخی اسامی کابینه دولت حسن روحانی نیز دیده می‌شود.

*کیهان/ بلوف آمریکا*

«کیهان» در گزارشی که تیتر یک کرده با عنوان «مراقب بلوف آمریکا باشید توافق برای غرب مسئله مرگ و زندگی است» نوشته: «این روزها در حالی که خبرهای غیر رسمی از مذاکرات هسته‌ای و احتمال بالای توافق با اروپا و آمریکا منتشر می‌شود، اخبار و گزارش‌های زیادی از معتبرترین و رسمیترین رسانه‌های غرب در‌باره بحران‌های رنگارنگ آوار شده بر سر غرب منتشر می‌شود.

*همدلی/ مفسدان فولادی*

«همدلی» در گزارشی که عکس یک کرده به «جزییات اختلاسی به‌اندازه سه سال یارانه مردم ایران در فولاد مبارکه» پرداخته و با عنوان «مفسدان فولادی» نوشته است: «گزارش 300صفحه‌ای بهارستان درباره فساد 91هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه اصفهان این‌روزها سروصدای عجیبی در رسانه‌های کاغذی و شبکه‌های اجتماعی به پا کرده است.

*اعتماد/ وظیفه گشت ارشاد*

«اعتماد» صفحه یک شلوغی دارد و سعی کرده که هیچ یک از موضوعات داغ روز را از دست ندهد. از فساد در فولاد مبارکه که با تیتر «فولاد را می‌خورند با یک لیوان آب رویش» پوشش داده شده، گرفته تا بررسی وظایف و کارد گشت‌ ارشاد. این روزنامه اصلاح‌طلب با طرح این سوال که «وظیفه گشت ارشاد چیست؟» نوشته: «با اظهارنظرهای اخیر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر به نظر می‌رسد برخورد با آنچه بدحجابی نامیده می‌شود وارد فاز جدیدی شود.

*جوان/ فول فساد!*

«جوان» مثل بسیاری از روزنامه‌های امروز بخش عمده‌ای از صفحه یک خود را به موضوع فساد در فولاد مبارکه اختصاص داده است. این روزنامه اصولگر در گزارشی که عکس یک شده با عنوان «فول فساد» نوشته: «نفوذ مجلس و دولت در خانه فولادین فساد فولاد مبارکه، ابعاد تازه‌ای پیدا کرد.

*ایران/ بازی نفت با مهره دیپلماسی*

«ایران» امروز از عملکرد یکساله دولت در حوزه انرژی گزارش می دهد. این روزنامه دولتی با عنوان «بازی نفت با مهره دیپلماسی» نوشته: «صنعت نفت در سال نخست دولت سیزدهم یکی از سخت‌ترین سال‌ها را از نظر شدت و حجم تحریم تجربه کرد.

*آرمان ملی/ روشنی صنایع خــــاموش*

«آرمان ملی» در گزارشی که امروز تیتر یک کرده به بررسی توافقات دولت با بخش خصوصی دز تامین برق پایدار پرداخته و با عنوان «روشنی صنایع خــــاموش» نوشته: «خاموشی برق صنایع تاکنون خسارت‌هایی  را به بخش‌های مختلف تولیدی وارد کرده و سبب کاهش بازدهی تولید برخی از صنایع شده است این درحالی است که قطعی برق حداقل ۲۰ درصد هزینه‌های تولید را در برخی صنایع افزایش می‌دهد و برآورد شده این خاموشی‌ها ماهانه یک میلیارد دلار زیان به اقتصاد کشور وارد می‌کند که معادل نیمی از سرمایه ساخت یک نیروگاه ۴ هزار مگاواتی است.

*وطن امروز/ شام در گلویش گیر کرد*

«وطن امروز» اظهارات اخیر اردوغان درباره آمادگی برای مذاکره با سوریه را سوژه گزارشی کرده که عکس یک شده است. این روزنامه اصولگرا نوشته: «۱۰ سال پس از دخالت،آتش‌افروزی و تلاش برای براندازی حکومت بشار اسد اردوغان: برای مذاکره با بشار اسد مشکلی نداریم؛ باید در ارتباط با سوریه گام‌های بیشتری برداشته شود».

*سازندگی/ به دنبال آب*-

این روزنامه اصلاح‌طلب با عنوان «به دنبال آب» نوشته: «بی‌آبی یکی از مصائب جدید مردم ایران است. در چند روز گذشته و پس از سیل‌های اخیر، دوباره بی آبی و کم آبی برخی از شهرها به سر خط خبرها بازگشته است. شاید کار از بران هم گذشته باشد و به جای پر کردن دبه‌ها باید به فکر راه‌هایی برای مهاجرت و اسکان مردم در استان‌های دیگر برای نجات از بی‌آبی بود زیار در این سال‌ها مساله بحران بی‌آبی مختص شهرهای کویری و خشک نیست و حالا گریبان مردم در مناطق پرآب و با رودخانه‌ها و سفرها‌های آب زیرزمینی فراوان را هم گرفته است.

*صبح نو/ تراژدی فولاد مبارکه*

«صبح نو» مثل بسیاری از روزنامه‌های امروز جلد خود را به فساد در فولاد مبارکه اختصاص داده و البته آن را یک تراژدی می‌داند. این روزنامه اصولگرا تاکید کرده که «عظیمیان، نماد مدیریت شبه دولتی غیر پاسخگو در دولت اعتدال بود».

گیلان در روزی که گذشت

گیلان در روزی که گذشت

ثبت ‌نام نقل انتقال  دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از امروز آغاز شد .

رئیس دانشگاه  آزاد اسلامی گیلان گفت:متقاضیان  تا 12 شهریور فرصت دارند به سامانه منادا به نشانی  monada.iau.ir مراجعه  و نام نویسی کنند.

اعزام  کاروان  از رشت  به کرمان برای تجدید بیعت با سردار دلها 

جمعی از مسئولان  با حضور درمنزل  فرمانده ی شهید مدافع حرم  ،مرتضی حسین پور شلمانی وسردارمحمد علی حق بین فاتح نبل الزهرا با خانوادهایشان دیدارکردند .سردار محمد علی حق‌بین ، فاتح نبل الزهرا /فروردین1400و فرمانده ی شهید مدافع حرم  مرتضی حسین‌پورشلمانی معروف به حسین قمی سال  96 به شهدای همرزم شان پیوستند.

تداوم  رزمایش  مردمی مواسات و توزیع 300 بسته ی معیشتی بین دانشجویان کم برخودار در آستارا

فرمانده سپاه ناحیه ی آستارا گفت:این بسته های معیشتی به ارزش 100میلیون تومان به همت هیات مذهبی ثارالله ،بسیج دانشجویی،گروه‌های جهادی ،توزیع شد.

برگزاری همایش شب شعرعاشورایی  به همت ستاد نمازجمعه  سنگر. دراین همایش 15 نفرازشعرا ونویسندگان گیلانی اشعارشان را در رثای شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام  قرائت کردند.امام جمعه سنگر در این همایش برضرورت بهره گیری هرچه بیشتر از زبان  شعر و هنر برای گسترش هرچه بیشتر فرهنگ عاشورایی وجهاد تبیین تاکید کرد.در این مراسم از شعرای و خبرنگاران رسانه‌ها هم تجلیل شد.         

تاکید بر ضرورت تفکیک زباله از مبدا

فرماندار تالش با بیان اینکه درحال حاضرروزانه ی 173تن زباله در تالش تولید می شود برضرورت افزایش فرهنگ عمومی تفکیک زباله ازمبدا با آموزش درخانه و مدرسه  تاکید کرد .در پایان هم از دهیاران هربخش برای مدیریت پسماند در روستا تجلیل شد .

شب خوش درپناه حق

فردا یکشنبه 30 مرداد 1401هجری خورشیدی ، 23 محرم الحرام 1444 هجری قمری و 21 آگوست 2022 میلادی است.

https://s6.uupload.ir/files/%D9%81%D8%B1%D8%AF%D8%A7_%DB%8C%DA%A9%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87_30_s56a.jpg

فردا یکشنبه 30 مرداد 1401هجری خورشیدی ، 23 محرم الحرام 1444 هجری قمری و 21 آگوست 2022 میلادی است.

#اوقات_شرعی_رشت

اذان صبــح               5:00

طلوع آفتاب             6:33