امام رضا علیه السلام:
لا یستَکمِلُ عَبدٌ حقیقةَ الایمانِ حَتَّى تَکونَ فیهِ خِصالُ ثَلاثٍ: اَلتَّفقُّهُ فِى الدّینِ وَحُسنُ التَّقدیرِ فِى المَعیشَةِ، وَالصَّبرُ عَلَى الرَّزایا
هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر نیکو در زندگى، و شکیبایى در مصیبتها و بلاها.
بحار الانوار، ج ۷۸، ص ۳۳۹، ح۱
بانوی باکرامتی در راه است..
آستانه اشرفیه
میزبان کاروان خادمین
حرم حضرت معصومه سلام الله علیها
در ایام دهه کرامت،
محل استقبال صحن حرم آقا سید محمد(ع)
وحرکت به سمت حرم سلطان سید جلال الدین(ع)
حجتالاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزههای علمیه خواهران:
ضرورت نشاندادن وجاهتاجتماعی زن مسلمان
تفکیک میان پوشش اسلامی و عفت عمومی ضرورت دارد
ضرورت پوشش اسلامی شناخته شدن بانوان پاکدامن و عفیفه است
یک تار مو از بانوان عفیفه بر همه کسانی که گدایی توجه میکنند ارزشمندتر است
کاهش پوشش زنان موجب حل مشکل ازدواج نشد
باید بانوان پوشیده و با عفاف خود را بهقدری تکریم کنیم و بشناسانیم که همه به آنها احترام گذاشته و جایگاه اجتماعی آنها به قدری بالا برود که اولین گزینه برای ازدواج، فعالیتهای فرهنگی، خدمات اجتماعی و غیره باشند.
hawzahnews.com/detail/News/456007
HawzahNews خبرگزاریحوزه
سانحه رانندگی، مسافران اصفهانی را در جادههای منتهی به مشهد شوک زده کرد و دو حادثه در شهر، آتشنشانان را به کمک شهروندان کشاند.
ادامه در لینک زیر
http://shahraraonline.ir/news/84943
ShahraraNews
حکم دریافت جریمه و خسارت تأخیر توسط بانک
حضرت آیت الله مکارم شیرازی به استفتائی پیرامون «دریافت جریمه و خسارت تأخیر توسط بانک» پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقمندان می گردد.
پرسش: اگر در بازپرداخت وامى که از بانک گرفته شده است تأخیرى صورت بگیرد، آیا بانک تحت عنوان جریمه و خسارت تأخیر انجام تعهد مىتواند پولى را به عنوان دیرکرد دریافت کند؟
پاسخ:
جریمه دیرکرد هرگاه به عنوان یک قانون بانکی طبق محاسبه سود پول اعمال شود نوعی رباخواری و حرام است.
و اگر به عنوان تعزیر در برابر تاخیر در پرداخت دین باشد (در فرض عدم اعسار) مبلغ آن جریمه متعلق به بیت المال است نه سیستم بانکی .
و اگر به عنوان شرط ضمنالعقد درآید و به وام گیرندگان تفهیم شود و آنها موافقت کنند میتواند مشروع باشد و در این صورت نیز سزاوار است انصاف را رعایت کنند.
yon.ir/CEP3m
خبرگزاریحوزه:
سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل:
سرورهای هاتگرام و طلاگرام در طبقه نهم ساختمان مرکز امام (ره) وزارت ارتباطات قرار دارند /باشگاه خبرنگاران
فناوری
خبرگزار. سریعترین سامانه خبری
سیاست شیطانی و خبیث «معاملهی قرن» هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد
ملت فلسطین آن روزی را که ریشهی رژیم جعلی صهیونیستی کنده میشود، خواهند دید
رهبر انقلاب، امروز در دیدار دیدار دستاندرکاران و کارگزاران حج: امروز دنیای اسلام به یکصدایی احتیاج دارد. تفرقه ممنوع است، چون دشمن بر دنیای اسلام متمرکز شده است.
از آن طرف فشار بر یمن، از آن طرف فلسطین و این سیاست شیطانی و خبیث که اسمش را گذاشتهاند «معاملهی قرن». البته بدانند که این سیاست هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد.
به کوری چشم دولتمردان آمریکا قضیهی فلسطین از یادها نخواهد رفت و شهر بیتالمقدس پایتخت فلسطین خواهد ماند و قبلهی اول مسلمانها برای مسلمانان باقی خواهد ماند. این خواب که شهر بیتالمقدس باید دست صهیونیستها باشد، غلطی بیخودی میکنند و این اتفاق نمیافتد و ملت فلسطین در مقابل آن میایستد.
البته متاسفانه بعضی دولتهای اسلامی بر اثر بیاعتقادی به اصل اسلام -چه رسد به مسئلهی فلسطین- پیشمرگ آمریکا شدهاند و خود را قربانی او میکنند؛ این هم اثر ندارد و آنها هم ناکام خواهند ماند و به توفیق الهی ملت فلسطین قطعاً بر دشمنان پیروز خواهند شد و آن روزی را که ریشهی رژیم جعلی صهیونیستی کنده میشود، خواهند دید. ۹۷۴/۲۵
هر روز تفسیر کوتاه آیه به آیه،
از ابتدای قرآن
تفسیر_کوتاه
سوره_بقره
صفحه_۴
مَثَلُهُمْ کَمَثَلِ الَّذِی اسْتَوْقَدَ نَاراً فَلَمَّا أَضَاءتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَکَهُمْ فِی ظُلُمَاتٍ لاَّ یُبْصِرُونَ{۱۷}
مَثَل آنان، همچون مَثَل کسانى است که آتشى افروختند، و چون پیرامون آنان را روشنایى داد، خدا نورشان را برد و در میان تاریکیهایى که نمى بینند رهایشان کرد. (۱۷)
مثال، براى تفهیم مطلب به مردم، نقش مؤثّرى دارد.
مسائل معقول را محسوس و بدین وسیله راه را نزدیک و عمومى میکند، درجه اطمینان را بالا میبرد و لجوجان را خاموش میسازد.
در قرآن مثالهاى فراوانى آمده است از جمله:
مثال حقّ، به آب و باطل به کفِ روى آب
سوره رعد، آیه ۱۷
مثال حقّ به شجرهی طیّبه و باطل به شجرهی خبیثه
سوره ابراهیم، آیه ۲۶
تشبیه اعمال کفّار به خاکسترى در برابر تندباد
سوره ابراهیم، آیه ۱۸
و یا تشبیه کارهاى آنان، به سراب
سوره نور، آیه ۳۹
تشبیه بتها و طاغوتها به خانه عنکبوت
سوره عنکبوت، آیه ۴۱
تمثیل دانشمند لیعمل به الاغى که کتاب حمل میکند.
سوره جمعه، آیه ۵
تمثیل غیبت، به خوردن گوشت برادرى که مرده است.
سوره حجرات، آیه ۱۲
این آیه نیز در مقام تشبیهِ مجموعه اى از روحیّات و حالاتِ منافقان است.
آنان، نار میافروزند، ولى خداوند نورش را میبرد و دود و خاکستر و تاریکى براى آنان باقى میگذارد.
امام رضا علیه السلام فرمودند:
معناى آیه «ترکهم فى ظلمات...»
آن است که خداوند آنان را به حال خود رها میکند.
گاهى در آغاز، ایمان واقعى است، ولى کم کم انسان به انحراف گرایش پیدا نموده و منافق میشود.
کلمه «نورهم» در این آیه و جمله «لایرجعون» در آیه بعد نشان میدهد که آنان نورى داشتند، ولى به سوى آن نور برنگشتند.
تفسیر نور
نسیم وحی
nasimevahy
اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج
شرکت ۸هزار دختر در جشنهای «مثل معصومه(س)»
جشنهای کشوری ویژه دختران نوجوان ۱۲ تا ۱۶ سال با نام «مثل معصومه» در نخستین روز دهه کرامت در ۲۱ استان کشور و با حضور بیش از ۸هزار دختر برگزار شد.
این جشنها از سوی مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی، با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی- انقلابی و معرفی شخصیت و سیره حضرت معصومه(س) برگزار شد.
خبر
yon.ir/5NyRW
aqr_ir