بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

سالروز رای به عدم کفایت بنی صدر

سالروز رای به عدم کفایت بنی صدر

14دلیل برای بی‌کفایتی بنی صدر از دید امام خامنه ای(1):

1 عدم احترام به نهادهای قانونی

رئیس جمهور صلاحیت وکفایت خود را بایددر احترام به نهادهای قانونی ثابت کند چرا که مشروعیت او مبتنی بر حرمت قانون اساسی است که آن نهادها بخشی از تحقق خارجی آن را تشکیل می‌دهند. آقای بنی‌صدر بارها به نهادهای قانونی بی‌حرمتی روا داشته و به این طریق پایه مشروعیت خود را سست کرده است.

2- رعایت نکردن حرمت جمهوری و رئیس جمهور

رئیس جمهور بالاترین مقامی است که حفظ حرمت نظام جمهوری از او انتظار می‌رود تحقیر جمهوری تحقیر رئیس جمهوری است. آقای بنی صدر در یک جمله کوتاه جمهوری اسلامی و نهاد ریاست جمهوری را تحقیر میکند «این جمهوری، جمهوری‌ای نیست که من فخر کنم رئیس آن باشم.»

3- استفاده از هر ابزاری در مقابله با مخالفان

آقای بنی صدر در مقابله با کسانی که وی آنها را دشمن خود فرض می‌کرد از هیچ اقدامی اباء نکرد و حتی از اینکه رویه‌های تخریبش اساس جمهوری اسلامی واستقلال کشور را خدشه‌دار کند پروائی نورزید. شاید امروز بالاخره وقت آن رسیده باشد که بپرسیم ماجرای بحران عمومی که یکی از نزدیکان و مشاوران وی درمناظره کذایی تلویزیونی مطرح کرد واقعا چه بود؟ سندهای افشاگرانه‌ای در این زمینه در دست است براساس صورت یکی از جلسات جمع مشاوران وهمکاران نزدیک ایشان یکی از نقشه‌های آنان این بوده است که پس از روی کار آمدن دولتی که مجلس به آن متمایل است اما آقای بنی صدر اورا نمی‌پسندد و با کارشکنی‌ها وح مخالف‌خوانی‌ها جلو موفقیت او را بگیرند تا بی‌آبرو و ساکت شود و با یک جدال سیاسی کارها را خود قبضه کنند. رفتار شخص آقای بنی صدر و دوستانش در مقابله با دولت آقای رجایی قدم به قدم نشان‌دهنده همین طرح است تقوای سیاسی و تعهد اسلامی که شرط اصلی ریاست جمهوری است چنین روشی را  تقبیح می‌کند وهرگز با آن نمی‌سازد.

4- سیاست گرایی به جای حقیقت گرایی

در انقلاب ما و نیز در جمهوری ما که ثمره آن بود ویژگی بارز و چشمگیری که می‌توانست آن را از همه تجربه‌های مشابه ممتاز کند حقیقت‌گرایی به جای سیاست‌گرایی بود. همه چیز در روش و رفتار امام وخطوط سیاست داخلی وخارجی ما از چنین روشی خبر می‌داد. آقای بنی صدر در مقام ریاست جمهوری این روش را نقض کرد و سیاست بازی را جانشین حقیقت گرائی کرد.

5- صادق و راستگو نبودن

یکی از اصول اخلاقی اسلام ومصداق بارز تقوی وامانت که جزو صلاحیت‌ها وشرائط رئیس جمهور در قانون اساسی به شمار آمده صداقت و راست‌گویی است. آقای بنی صدر این شرایط را نقض کرده واساس کار خود را بر عدم صداقت در اظهار و در عمل نهاده است.

6- بی‌قدر و منزلت کردن امام و امت

بی شک چهره منور و شخصیت والای معنوی و روحانی و هوشمندی و قاطعیت امام خمینی سنگین‌ترین وزنه انقلاب و جمهوری ما است. حضور مردم در صحنه وزنه عظیم دیگری است که دشمن را مایوس می‌کند و نظام جمهوری اسلامی صحنه اقدام و مجاهدت امام وامت است هم اکنون آیا کوشش عمدی یا سهوی در بی‌قدر و منزلت کردن این عظمت‌ها به چه تعبیر می‌شود؟ خیانت یا عدم کفایت؟

7- رعایت نکردن حیثیت جمهوری در خارج از کشور

رئیس جمهور باید حیثیت جمهوری را در خارج از کشور حفظ کند. تخلف از این کار اگر خیانت نباشد قطعا بی‌کفایتی سیاسی واخلاقی و خیلی بی‌کفایتی‌های دیگر است در طول 9 ماه گذشته یعنی از اوایل تشکیل دولت جدید و حتی پیش از آن بزرگترین بلندگوی تبلیغاتی علیه نظام جمهوری اسلامی آقای بنی‌صدر بود و شگفتا که با اصرار در مطبوعات خارج نیز درج و منتشر می‌گردید.

8- مشاوران بدنام و مشکوک

کمترین حد کفایت سیاسی آن است که محدوده مشاوران نزدیک و همکاران و یاران رئیس جمهور از عناصر بدسابقه و بدنام ولااقل مشکوک ومورد سوء ظن پاک باشد.

9- افشای اسرار اقتصادی کشور

افشای اسرار اقتصادی کشور نیز یکی دیگر از دلائل عدم کفایت آقای بنی صدر است. اظهار میزان نیاز ایران به صدور نفت و میزان موجودی ارزی کشور و اظهار فلج اقتصادی از آن جمله است.

10- ایجاد تشنج در کشور پیش از جنگ

در 30 شهریور 59 حمله بزرگ متجاوزان عراقی به ما آغاز شد. 13 روز قبل از آن آقای بنی‌صدر در یک سخنرانی با مشتعل کردن آتش اختلافات داخلی و با طرح مسائلی… منشاء یک سلسله خصومت‌های داخلی میان مردم و پیدایش جو اختلاف و کدورت شد آیا بنی‌صدر در آن هنگام از حدوث قریب‌الوقوع جنگ مطلع بود یا خیر؟ به هر تقدیر یکی از دو شق، بی‌هوشی و بی‌تقوائی یعنی به هر حال بی‌‌کفایتی بر آن منطبق است. به گمان زیاد بنی‌صدر انتظار چنین حمله‌ای را داشت خود ایشان در یک جا تصریح می‌کند که «من خبر داشتم» ولی قاعدتا او چنان کسی است که مناقشات و درگیری‌های سیاسی برای او بر هر چیزی مقدم است، حتی در حال جنگ، نمونه‌ای از این روحیه را که هرگز در طول جنگ نتوانست آن‌را پوشیده نگه دارد در کارنامه و در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های عاشورا و 14 اسفند و قزوین واصفهان و.. می توان دید

11- بی‌توجهی به خط رهبری انقلاب

رئیس جمهور باید در جهت تحقق آرمان‌های اسلامی بکوشد ودر این زمینه توجه به خط اصلی انقلاب و رهبری آن که مورد پذیرش تمام توده‌های میلیونی کشور است حائز اهمیت فراوان است. کفایت سیاسی رئیس جمهور در درک صحیح پایه‌های رهبری و حرکت در جهت رهنمودهای آن تجلی می‌کند وآقای بنی‌صدر نه تنها در این جهت حرکت نکرد بلکه عملا در مقابل رهبری ایستاد و رهنمودهای امام امت مبنی بر خط آرامش و جلوگیری از تشنج‌آفرینی را آشکارا زیر پا نهاد.

12- حرکت به سمت قدرت مطلقه و استبداد

نفی قدرت مطلقه از ویژگی‌های انقلاب ما بود طبعا جمهوری ما پذیرش هر قدرت دیگری ابا و امتناع داشت و قانون اساسی ما نیز بر همین پایه، پایه شکستن قدرت و تقسیم آن میان نهادهای مختلف قانونی شکل گرفته است. آقای بنی صدر درست به عکس همواره جویا و تلاش‌گر قدرت مطلقه بود. طبیعی بود که در برابر او مقاومت شود و او این مقاومت را کارشکنی می‌نمود و جای تاسف است که کسانی هنوز هم همان سخن را تکرار می‌کنند و قولا و عملا به قدرت‌طلبی و قدرت‌گرائی جنبه مشروعیت می‌بخشند.

13 اخلال‌گری و  شورش

عجیب‌ترین پدیده‌ای که در رابطه با عدم کفایت ایشان قابل بررسی است اخلال و شورش‌گری ایشان است. این از هر کس در یک نظام اجتماعی قابل تصور باشد از رئیس یک دولت غیرمعقول است بارها ایشان مردم را کارگران را نظامیان را به مقاومت در برابر نظم موجود دعوت کرده است.

14 خصلت‌های ناپسند فردی از جمله غرور

خصلتهای شخص ایشان نیز هر کدام در سلب صلاحیت‌های لازم برای یک رئیس جمهوری دولت اسلامی دارای نقش است غرور وی که خود را اندیشه بزرگ قرن و کتاب خود را بزرگترین اثر تاریخ اسلام می‌شناسد که نوار گفته ایشان که اتفاقا در همین جا در عمارت دبیرخانه کنونی مجلس گفته‌اند موجود است .(1)

1-مشروح مذاکرات مجلس، 30 خرداد 1360

تحلیلی از صفحه نخست جراید کشور

تحلیلی از صفحه نخست جراید کشور

*وطن امروز/ توافق؛ خیلی دور، کمی نزدیک*

«وطن امروز» با اشاره به اینکه «سناتورهای آمریکایی بعد از جلسه توجیهی با دولت بایدن چشم‌انداز احیای توافق هسته‌ای با ایران را بعید ارزیابی کردند» در گزارشی که تیتر یک کرده، با عنوان «توافق؛ خیلی دور، کمی‌ نزدیک» نوشته:« از احیای برجام چیزی جز یک سایه محو باقی نمانده است و مجموعه پیام‌های سیاسی و اقدامات عملی‌ای که مقامات آمریکایی در روزها و هفته‌های اخیر صادر کرده‌اند به معنای دور شدن هر چه بیشتر از توافقی است که در نگاه اول قابل دسترس به نظر می‌رسید.»

*جوان/ مافیای آشغال*

«جوان» در گزارشی که تیتر یک کرده از مافیان آشغال گفته و به نقل از صاحب شریفی اسدی، عضو شورای شهر شیرگاه و نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها نوشته: «در موضوع دفع مناسب زباله‌ها با مافیای قدرتی در شهر‌ها و شهرداری‌ها مواجه هستیم که در حوزه پسماند فعال هستند و مانع تصمیم‌گیری درست برای تعیین‌تکلیف زباله‌ها می‌شوند. زباله در برخی شهر‌ها منبع درآمد برخی افراد خاص است و این افراد سودجو با ارتباطات خاصی که دارند، عامل بازدارنده در مدیریت صحیح زباله در استان‌های شمالی کشور به شمار می‌روند.»

*کیهان/ تمدید خودکار قرارداد اجاره و ممنوعیت صدور حکم تخلیه*

«کیهان» امروز بیشتر خبری است. مثلا در گزارشی که تیتر یک کرده به اظهارات اخیر رستم قاسمی، وزیر مسکن پرداخته و از «تمدید خودکار قرارداد اجاره و ممنوعیت صدور حکم تخلیه» نوشته است.

*شرق/ کابینه نو می‌شود؟*

«شرق» تیتر یک امروز خود را به «زمزمه خداحافظی وزرا» اختصاص داده و با تیتر غیر قطعی «کابینه نو می‌شود؟» نوشته: «حالا که نمایندگان همسو با دولت دست به کار شده و هم‌صدا با مردم اصرار به اصلاح تیم اقتصادی دولت دارند، بهتر است دولت هم واکنشی مثبت به موضوع داشته و در این اصلاح و ترمیم، سرعت عمل به خرج دهد. همان‌طور‌که گفته شد، یکی از وزرایی که این روزها بیش از سایر کابینه نوک پیکان انتقادها به سمت او است، سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت است که بعد از عبدالملکی، وزیر مستعفی کار، از سوی برخی نمایندگان منتقد تشویق به استعفا می‌شود.

 

*آرمان ملی/ امید منتقدان به مخالفت شورای نگهبان*

«آرمان ملی» که از مصوبه اخیر مجلس درباره شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی خوشش نیامده، در تیتر امروز خود به هجمه در این رابطه پرداخته و با عنوان «امید منتقدان به مخالفت شورای نگهبان» نوشته: «مصوبه‌ای که باعث می‌شود نظارت بر این دو شورا و شکایت احتمالی از برخی مصوبات آنها، عملا از سوی شهروندان ممکن نباشد.

*ایران/ اعلام وصول استیضاح غیرقانونی بود*

«ایران» هم مثل خیلی از روزنامه‌های امروز تیتر یک را به وضعیت فاطمی امین و ماجرای استیضاح او اختصاص داده و البته اعلام وصول استیضاح وی را غیرقانونی دانسته! روزنامه دولت نوشته: «برخی امضاهای طرح استیضاح برای  آذر سال گذشته بوده که با اقدامات یکی از اعضای هیأت رئیسه به عنوان امضاهای طرح جدید در نظر گرفته شده ، به همین دلیل طرح استیضاح فعلی اساساً غیرقانونی است»

*سازندگی/ علیه حق مردم*

«سازندگی» از منتقدان مصوبه مجلس برای خارج کردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی از شمول قانون آیین‌ دادرسی دیوان عدالت اداری است و آن را «سدی در مسیر دستیابی مردم به دادرسی عادلانه» می‌داند؛ حال آنکه مصوبه اخیر و بازنگری در موضوع مربوطه خود در جهت رفع ایرادات قانونی و تامین حقوق مردم بوده است.

*صبح نو/ ماجرای یک استیضاح*

صبح نو نیز فاطمی امین را عکس یک کرده و شرح اخباری که این روزها درباره او شنیده می‌شود، پرداخته است. این روزنامه اصولگرا به دنبال پاسخ به این سوال است که آیا فاطمی امین در وزارت صمت می‌ماند؟ در عین حال طی گزارش و گفت‌وگوهایی به بررسی روابط دولت و مجلس پرداخته است.

*اعتماد/ دومین وزیر استیضاح یا استعفا؟*

«اعتماد» فاطمی‌امین را عکس یک کرده و با عنوان «دومین وزیر استیضاح یا استعفا؟» گزارشی از وعده‌های روی زمین مانده وزیر صمت ارائه کرده و سعی دارد به این سوال پاسخ دهد که «مجلس عملکرد وزیر صنعت را نمی‌پذیرد؟». در این گزارش آمده است: «بعد از انتشار خبر استیضاح سید رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، برخی نمایندگان مجلس در گفت‌وگوهایی با خبرگزاری ایرنا، از احتمال کاهش امضاهای این استیضاح سخن به میان آوردند. البته تا لحظه تنظیم این گزارش، خبر موثقی از احتمال منتفی شدن استیضاح منتشر نشده است.

مشارکت ضعیف فرانسوی‌ها در دور دوم انتخابات پارلمانی

https://s6.uupload.ir/files/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA_4rax.jpg

مشارکت ضعیف فرانسوی‌ها در دور دوم انتخابات پارلمانی

فرانسوی‌ها در حالی در دور دوم انتخابات به پای صندوق‌های رأی رفته اند که آمار‌ها نشان می‌دهد ، میزان مشارکت در دور دوم انتخابات پارلمانی این کشور نیز ضعیف بوده است.

وزارت کشور فرانسه:

میزان مشارکت در دور دوم انتخابات پارلمانی تا ساعت ۵ بعدازظهر (به وقت محلی) به ۳۸.۱۱ رسیده است.

این در حالی است که در دور نخست، میزان مشارکت تا ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت محلی (یک ساعت قبل از بسته شدن حوزه‌های رأی گیری)، ۳۹.۴ درصد بوده است.

شبکه خبر