بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

(توصیه های پزشکی) تزریق هورمون رشد

درپی ارسال یک ایمیلی که یکی از دوستان برای  من فوروارد کرده بود (در مورد مضرات خوردن بال مرغ بود) و من هم دقیقا همان را برای اعضا گروه فرستاد بودم، 
دو نفر از دوستان خوبم که یکی دامپزشک و دیگری کارشناس تغدیه طیور می باشد
توضیحاتی را ارسال کردند که من برای همه اعضا گروه ارسال می کنم. پس با این توضیحات، خیالتون راحت، هورمونی به مرغها تزریق نمیشه

از همینجا ار این دوستان هم تشکر می کنم
 
با تشکرازژیلا

مطلب اول

در حال حاضر با توجه به اصلاح نژاد صورت گرفته
جوجه ها با حداکثر پتانسیل تولید مثلی خود رشد میکنند
و نیاز به تزریق هورمون رشد و یا تستوسترون نمی باشد
چون علاوه بر بی اثر بودن قیمت بالای این ترکیبات
استفاده از آنها را کاملا کاملا غیر اقتصادی نموده است
و استفاده از آنها منسوخ شده است 

مطلب دوم

تسریع رشد مرغ ها به سه عامل ژنتیک و خوراک و مدیریت مربوط میشه.

مرغ های امروزی از لحاظ ژنتیک اصلاح نژاد شده اند و در صورت تأمین نیازهای نگهداری و رشد، پتانسیل بالایی برای رشد در زمان کوتاه دارند

عامل دوم خوراک هست. با توجه به پیشرفت علم تغذیه و برآورد صحیح از نیازهای طیور، در جیره نویسی جهت مرغ ها از مواد غذایی استفاده میشه که اولا نیازهای آنها را تأمین کنه و در ثانی با حداقل قیمت تهیه بشه که با توجه به قیمت بالای این هورمون (استروئید) از یک طرف و تأمین نیاز مرغ ها با استفاده ازمواد غذایی طبیعی (ذرت، سویا، روغن سویا) و مکمل های (منو کلسیم فسفات، کربنات کلسیم، نمک، مکمل های معدنی و ویتامینه) و اسیدهای آمینه متیونین و لیزین، نیازی به استفاده از این هورمون نیست. از طرف دیگر اگر قیمت این هورمون اینقدر ارزان و در دسترس بود قطعاً انسانهایی که از کوتاهی قد و لاغری اندام رنج می برند از این هورمون استفاده می کردند
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.