بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

اسلام شناسی ( اقتضائات اصل توحید)

اسلام شناسی

اقتضائات اصل توحید

اصل توحیداقتضاء می کندکه ماخداوندراعادل وحکیم وبینا بدانیم خدای عادل حکیم هرگز دستورظالمانه صادرنمی کندخدای حکیم طبق نص قرآن مجیدامرصادرمی کندبه عدل یعنی رعایت حقوق دیگران وامرمی کند به احسان یعنی به گذشت وفداکاری وفایده رساندن به دیگران...ولی همیشه درگذشته وحال بوده وهستند ودرآینده نیزبه قیاس گذشته وحال خواهندبود کسانی که مرتکب فحشاها وزشتی ها وظلم ها وتجاوزهایی می شده اندوبعدهم ادعا می کرده اندکه خدااین طوردستورداده است درسوره مبارکه اعراف می فرماید:(وچون کاربدی کند عذرآورندکه پدران خویش رااینچنین یافته ایم گذشتگان ما اینطورعمل می کرده اندومابه راه وروش آنهاهستیم عذردیگر که می آورند این است که دستوردین همین است کارمابرموازین شرعی ودینی منطبق است توای پیغمبربه اینهابگوکه خداهرگز به کاربدامرنمی کندچراکه جاهلانه به خداوند نسبت های دروغ می دهید؟)مفاداین آیه است که اگراصل توحیداین مردم درست بود واگرخدارابه صفات علیاواسماءحسنی شناخته بودنداگرخدارابه عدل وحکمت وعنایت شناخته بودنداگرمی دانستیدکه درفیض ولطف خداتبعیضی نیست هرگزبه این بدعت واین خرافه تقوه نمی کردندهرگزکارهای زشت خودرامنطبق باموازین دینی فرض نمی کردنداگرخدای رامی شناختندمی دانستند که خدا دستورظالمانه نمی دهد

برگرفته ازکتاب(حکمت ها واندرزها)ص19 اثراستادشهیدمطهری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.