بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

من ازاین اجتماع فاسدومغروربیزارم

من ازاین مردمان ازحقیقت دوربیزارم

نه من گویم علی در (شقشقیه) گفت بامردم

من ازآنکس که می گرددمطیع زوربیزارم

من ازآن فردبی ایمان که باشدجاهل ونادان

دهددین را که دنیایش شودمعموربیزارم

من ازآنکس که عیب خودکندمستور وزجهلش

نمیسازدعیوب خلق رامستوربیزارم

من ازآنکس کوشوددرشادی ما شادم من

ازآن کس ازغم مامیشودمسروربیزارم

من ازسروی که باشعرش کندیاری مراشادم

ازآن شاعرکه داردغیرحق منظوربیزارم


شقشقیه خطبه سوم نهج البلاغه

نظرات 1 + ارسال نظر
بهمن اسماعیل زاده لولمان سه‌شنبه 24 شهریور 1394 ساعت 21:44

به سلامتی رفیقی که بارفیقش پیرشدنه رفیقس که باحرف مردم ازرفیقش سیرشد میخوامت باصفا

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.