بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

ناخن گرفتن درشب

ناخن گرفتن درشب

در مورد ناخن گرفتن و یا اصلاح در شب، لطف کنید توضیح دهید؟ اگر دلیل علمی دارد. البته ایشان می گفت برای تاریکی بوده که این ناخن ها در غذا نیفتند که پاسخ دادم نفرمودند تاریکی فرمودند شب و این دو فرق دارد که در روز تاریکی هم هست.

گرفتن ناخن و شانه زدن مو و رعایت مسائل دیگر بهداشتی در همه مواقع جایز است و تا آن‏جا که ما جستجو کردیم مدرک کراهت گرفتن ناخن در شب را پیدا نکردیم .در احادیث و روایات سفارش‏های بسیاری دیده میشود که کوتاه کردن ناخن موجب از بین رفتن درد و جلب روزی میشود.امام علی (ع) فرمود: چیدن ناخن مانع درد و بیماری بزرگ میشود و روزی را فراوان میکند.

(1)چه موقعی ناخن گرفتن مستحب است؟ معصومان (ع) بیشتر روی پنج شنبه و جمعه تکیه کرده‏اند، اگر چه روزهای دیگری چون سه شنبه وچهارشنبه نیز آمده است، ولی تکیه استحباب بیشتر روی جمعه است. پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود: هر که در روز جمعه ناخن بچیند، خدا درد و بیماری را از انگشتانش بیرون میکند و به جای آن شفا و درمان میبخشد.

(2)امام صادق (ع) فرمود: آدمی ناخن و موی خود را پس از چیدن دفن میکند و این کار سنت است.

(3)بلند گذاشتن ناخن برای زن، نوعی زینت محسوب میشود. پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود شما مردان ناخن‏های خود را بچینید. (شما زنان) برخی از ناخن‏های خود را بگذارید که برای شما زینت بخش‏تر است.
پی نوشت1 - بحارالانوار، ج 73، بیروتی، ص 119، حدیث 2.
2 -
مکارم الاخلاق، ص 64.
 -
آثار الصادقین، ج 12، ص 161. 4 بحارالأنوار، ج 73، ص 123، حدیث 12.برگرفته از پرسمان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.