بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

پهلوان جاودانی، شهروند محله استاد یوسفی


http://s1.picofile.com/file/8260585800/%D9%BE%D9%87%D9%84%D9%88%D8%A7%D9%86_%D8%AC%D8%A7%D9%88%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C.jpg

پهلوان جاودانی، شهروند محله استاد یوسفی، بیش از 40 سال است خاک گود زورخانه را می‌خورد

میدان دار

درست 43سال پیش، وقتی 18سال داشته، مرشد تپل‌محله با دیدن ناراحتی او، دستش را می‌گیرد و به گود «بهرامی» می‌برد؛ گودی که به‌مرور، از او پهلوان پیش‌کسوت امروز را می‌سازد. احمد جاودانی خودش، درباره آن سال‌ها و شروع کار ورزش زورخانه‌ای می‌گوید: «قرار بود کمی روی فیزیک بدنی‌ام کار کنم، اما منش و مرام جوانمردی در ورزش باستانی، مرا برای همیشه جذب خود کرد. گود بهرامی اولین گودی بود که تجربه کردم و میرزای عسکری هم چم‌وخم کار را به من آموخت. چندوقتی آنجا بودم و مدتی بعد برای ادامه تمرین‌ها به گود توس در میدان بیت‌المقدس رفتم و هم‌زمان در چند رشته ورزشی دیگر هم وارد شدم.»

یکم مرداد که به روز «فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای» نام‌گذاری شده است، بهانه گفتگوی ما با احمد جاودانی، شهروند محله حجابِ قاسم‌آباد شد.

متن گفتگو را در "شهرآرا آنلاین" بخوانید:

http://shahraraonline.com/news/67883

روزنامه شهرآرا:

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.