بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

مهمترین اخبار جهان در 12 ساعت گذشته

مهمترین اخبار جهان در 12 ساعت گذشته

آمریکا

// سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره موضوع ارسال تسلیحات از ایران برای انصارالله یمن اظهار نگرانی کرد./ پایگاه اینترنتی ویکی لیکس از امروز تا یک هفته ایمیل های محرمانه باراک اوباما را منتشر می کند./ آمریکا درباره اظهارات رئیس جمهوری فیلیپین توضیح خواست/ اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا می گوید مشارکت کشورش با ترکیه در نبرد علیه داعش « بسیار محکم » است.

یمن

// ناظران سازمان ملل متحد به شورای امنیت اعلام کردند که حملات نظامی که تحت فرماندهی عربستان علیه یمن صورت می گیرد بر خلاف قوانین بین المللی حقوق بشری است./ سازمان ملل نیروهای متجاوز سعودی را در حمله به مراسم ترحیم در یمن مقصر دانست. نیروهای یمنی حمله مزدوران سعودی به شهرک الغیل را ناکام گذاشتند./ ائتلاف عربی از شکست آتش بس در یمن خبر داد./جنگنده های متجاوز سعودی دو بار مناطق الغیل و المصلوب را در استان جوف یمن بمباران کردند.این برای چندمین بار است که عربستان آتش بس را در یمن به طور آشکار نقض می کند./صنعا در چند ماه اخیربرای اولین بار شب بدون بمباران جنگنده های متجاوز سعودی را پشت سر گذاشت./ وزارت امور خارجه عمان ادعای انتقال سلاح از طریق این کشور به یمن را تکذیب کرد.

عراق

// داعش، برای نخستین بار به شکل‌گیری کودتای داخلی در تشکیلات این گروه تروریستی اعتراف کرد و در عین حال مدعی شد که ابوبکر بغدادی، همچنان در موصل است./پنتاگون: یک نظامی آمریکایی در شمال عراق کشته شد./پلیس فدرال عراق گزارش داد روستای نص التل در محور جنوبی عملیات موصل را آزاد کرد./ شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد در جریان عملیات آزادسازی موصل دو روستای تل الشعیر و زناویر در جنوب موصل از کنترل تروریست های داعش آزاد شد./وزیر امور مهاجران عراقی از برپایی ده هزار چادر نزدیک موصل برای پذیرش افرادی که پیش بینی می شود در جریان عملیات آزاد سازی این شهر از کنترل عناصر تروریستی داعش آواره شوند خبر داد.

سوریه

// ارتش سوریه اعلام کرد با هرگونه هواپیمای جنگی ترکیه که وارد فضای هوایی سوریه شود برخورد خواهد کرد و آن را سرنگون می کند./ روسیه: تروریست ها چهارده تن از نمایندگان مردمی را در حلب اعدام کردند./  وزارت دفاع روسیه از زخمی شدن سه افسر این کشور در تیراندازی افراد مسلح در یک دالان بشردوستانه در حلب خبر داد./اتحادیه اروپا: تحریم های بیشتری ضد حامیان بشار اسد اعمال می شود./نگرانی ناتو از مشارکت هواپیماهای روسیه در عملیات حلب./ اتحادیه اروپا حملات سوریه و روسیه به حلب را محکوم کرد./ نخست وزیر انگلیس: باید فشار بر روسیه را برای توقف حملات در سوریه ادامه داد  .

بین الملل

// پیش بینی بانک جهانی درباره بهای نفت در سال 2017 از 53 دلار در پیش بینی های قبلی به 55 دلار برای هر بشکه افزایش یافت./ اتحادیه اروپا از توافق همه اعضا برای مقابله با روسیه خبر داد.

فرانسه

// شماری از نیروهای پلیس فرانسه پنجشنبه شب و برای چهارمین شب پیاپی به خیابان های پاریس آمدند و اعتراض خود را به مدیریت دولت در حوزه امنیتی ابراز کردند./فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه تهدید کرد اگر روسیه بمباران های خود در حلب را ادامه دهد با پاسخ اروپا مواجه خواهد شد.

ونزوئلا

// نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا روز پنجشنبه برای سفر دوره ای چهار روزه با هدف «تحکیم» توافقات بین کشورهای تولید کننده نفت برای ثبت در بازار قیمت ها، عازم خاورمیانه شد.

پاکستان

// در پی تشدید تنش‌ها میان دهلی‌نو و اسلام‌آباد بر سر منطقه مورد مناقشه کشمیر، پاکستان از جمعه ممنوعیت پخش برنامه‌های رادیو و تلویزیونی با محتوای هندی را به اجرا می‌گذارد.

ترکیه

// عضو پارلمان ترکیه: اردوغان به ارتباط با گروه تروریستی «جبهه النصره » اذعان کرد./ در پی اظهارات غیرواقع بینانه برخی مقامات ترکیه درباره تحولات منطقه، رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در ایران به وزارت خارجه احضار و اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد./ اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا می گوید مشارکت کشورش با ترکیه در نبرد علیه داعش « بسیار محکم » است.

مالزی

//اداره امور اسلامی ایالت جهور در مالزی امشب تعدادی از شیعیان را دستگیر کرد .

خبرگزاری صداوسیما

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.