بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

(زنگ سلامت) علائمی وجود دارد که خانم ها به سادگی از کنارشان عبور می کنند و آنها را بی اهمیت می دانند.

علائمی وجود دارد که خانم ها به سادگی از کنارشان عبور می کنند و آنها را بی اهمیت می دانند. زنان همیشه دچار علائمی که هنگام حمله قلبی در مردان رخ می دهد، نمی شوند. علائمی که در پایین آورده می شود، به طور قطع در زنان رخ می دهد.

درد قفسه سینه

درد قفسه سینه یکی از علائم شایع حمله قلبی می باشد، اما ممکن است این درد در زنان متفاوت از مردان باشد.

ممکن است زنان احساس فشردگی و سنگینی در قفسه سینه کنند و این درد می تواند در هر جایی از قفسه سینه باشد، نه فقط در سمت چپ آن.این درد می تواند همانند گیره ای باشد که در حال تنگ تر شدن است.

درد معده

برخی مواقع افراد درد معده ناشی از حمله قلبی را با سوزش سردل و یا زخم معده اشتباه می گیرند.گاهی زنان فشار شدیدی را در شکم خود احساس می کنند و می گویند: آنقدر فشار زیاد است که احساس می کنم یک فیل روی شکمم نشسته است.

درد بازوها، پشت، گردن و یا فک

این نوع درد در زنان شایع تر است و به همین خاطر زنان ممکن است گیج شوند، چراکه آنها می دانستند هنگام حمله قلبی، بازوها و قفسه سینه درد می گیرد، نه پشت و یا فک شان.این درد می تواند به صورت تدریجی و یا به طور ناگهانی رخ دهد. این درد شما را از خواب می پراند.

تنگی نفس، تهوع، سرگیجه و احساس سبکی سر

اگر بدون هیچ دلیلی دچار تنگی نفس شدید و مخصوصا علامت هایی مانند حالت تهوع و سبکی سر را داشتید، ممکن است دچار حمله قلبی شده باشید.این علائم مانند این است که شما فکر کنید در مسابقه دوی ماراتون هستید، اما هیچ حرکتی نمی کنید.عرق کردن سرد در بین زنانی که دچار حمله قلبی می شوند، شایع است.

خستگی

برخی زنانی که دچار حمله قلبی می شوند، حتی اگر برای مدتی نشسته باشند، احساس خستگی بیش از حد می کنند.بیماران دچار حمله قلبی غالبا از خستگی زیاد شکایت می کنند و این افراد حتی نمی توانند فعالیت های ساده ای همانند استحمام را انجام دهند.

عرق سرد

عرق کردن سرد در بین زنانی که دچار حمله قلبی می شوند، شایع است.این تعریق به علت ورزش و یا گرمای هوا نیست، بلکه به دلیل فشار ناشی از حمله قلبی می باشد.

اما این نکته را فراموش نکنید که همه افراد مبتلا به حمله قلبی، دچار تمام این علائم نمی شوند، بنابراین اگر درد و ناراحتی در قفسه سینه دارید، ، فورا با اورژانس تماس بگیرید.

هر مشکل و بیماری علائم خود را دارد که در اکثر موارد شناسایی به موقع آنها، از مشکلات جدی و خطرناک پیشگیری می کند. در این مطلب قصد نداریم نگرانی یا ترس در دلتان ایجاد کنیم. فقط می خواهیم تلنگری بزنیم تا از سلامتی تان غفلت نکنید و برخی از علائم ساده را جدی بگیرید. چون امکان دارد همین علائم ساده سلامتی تان را به خطر بیاندازد.

سکسکه، آروغ

بدون شک افراد همیشه مشکلاتی مانند آروغ زدن، معده درد و یا سکسکه را به مشکلات گوارشی نسبت می دهند. درست است که در بیشتر موارد این مسائل نشان دهنده مشکلات گوارشی است، اما همین مشکلات به ظاهر ساده نیز می تواند نشان دهنده احتمال بروز سکته ی قلبی در خانم ها باشد.

به عقیده متخصصان، سکسکه، حالت تهوع، استفراغ، تعریق، آروغ و دردمعده طولانی جزو مشکلات گوارشی هستند که می توانند نشان دهنده احتمال بروز سکته قلبی نیز باشند. اگر در خانواده تان سابقه بیماری قلبی را دارید و خودتان را مستعد ابتلا به آن می دانید و در عین حال این علائم را نیز در خودتان مشاهده کرده اید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

شاید در بسیاری از موارد درد در ناحیه ی سینه مشکل چندان بزرگی نباشد، اما اگر درد از پشت جناغ سینه و ناگهانی باشد، بیشتر حواستان را جمع کنید. درد در این منطقه به صورت شدید و فشرده و نفس گیر بروز می کند که می تواند به گردن، فک، بازوی چپ و یا هر دو بازو و گاهی به پشت یا شکم نیز سرایت کند. هر وقت که با چنین دردی آنهم در شب یا اول صبح مواجه شدید، بدون معطلی خودتان را به پزشک برسانید. توجه داشته باشید که هر دردی در ناحیه ی قفسه ی سینه اگر بیش از ۳۰ دقیقه ادامه داشته باشد، لازم است که با اورژانس تماس گرفته شود.

خانم های دیابتی بیشتر مراقب باشند

شاید عجیب به نظر برسد، اما گاهی امکان دارد آنفارکتوس بدون بروز علائم رخ دهد، بخصوص در خانم های دیابتی. در واقع امکان دارد سکته ی قلبی در این افراد، بدون درد یا مشکلات تنفسی و ناخوشی خاصی اتفاق بیافتد.

علائم آنفارکتوس یا سکته قلبی در خانمها مشابه آقایان نیست. سکته ی قلبی در خانم ها بی صدا و با کمترین درد کلید می خورد و معمولا دیر تشخیص داده می شود و در ۵۵ درصد موارد، احتمال مرگ وجود دارد. برای همین لازم است که همیشه حواستان به بروز علائمی هر چند ساده، اما دردسر ساز باشد.

هشدار

توصیه می کنیم نسبت به نشانه های بالا هوشیارتر باشید. در بسیاری از موارد مشکل خاصی وجود ندارد و بیشتر علائم ذکر شده در اثر خستگی، فشارهای روحی و استرس های روزمره ایجاد می شوند. اما گاهی امکان دارد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.