بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بهترینِ عمل ها

بهترینِ عمل ها

پیامبر صلی الله علیه و آله  در شب معراج به خدای متعال عرض کرد:پروردگار من ! کدام اعمال افضل است؟

خدای متعال هم در پاسخ ایشان می‌فرماید: «لَیْسَ شَیْ‏ءٌ أَفْضَلَ عِنْدِی مِنَ التَّوَکُّلِ عَلَیَّ وَ الرِّضَا بِمَا قَسَمْت‏؛هیچ چیز نزد من برتر و محبوب‌تر نیست ، از توکلِ بر من و راضی بودن به آنچه قسمت کرده‌ام.»

 إرشاد القلوب إلی الصواب، ج1، ص199.

این جلسه ، جلسه ی تربیتی است! نمی گوید یا رحمان! خدا را به اسم رب می خواند. ای آنکه من پرورش شده ی تو هستم.

خداوند با لطف تربیتی خود شاگرد را بالا می کشد، او را به عملی قلبی امر می کند نه جوارحی.

توکل و رضا بنده را از توحید خیالی خارج می کند به گونه ای که خود را مستقل از خدایی مستقل، نخواهد دانست.

توکل به خدا توجه به این است که امورات عالم درتدبیر و مدیریت خداست و اراده و عقل من در اراده ی اوست. رسیدن به این معنای توحیدی باعث می شود انسان احساس قدرت کند نه تنهایی و ضعف.

توکل  توحید

Howzehir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.