بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

سوال: پسری 11 ساله هستم که از طرفی خجالت میکشم به والدین بگویم نیاز به ازدواج دارم و

سوال: پسری 11 ساله هستم که از طرفی خجالت میکشم به والدین بگویم نیاز به ازدواج دارم و از طرفی دیگر هم افکار شهوانی آزارم می‌دهد و می‌ترسم به گناه آلوده بشوم، لطفاً راهنمایی کنید.

پاسخ: ازدواج یکی از نیازهای زندگی هر انسانی می‌باشد که در حفظ پاکی و دین انسان نقش بسیار مؤثری دارد به‌طوری که رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌فرماید: «هر کس در آغاز جوانی ازدواج کند، شیطانی که مأمور او است، فریاد می‌زند: ای‌وای، او دو سوم دینش را از دسترس من حفظ کرد و یک سوم دیگر را هم می‌تواند با تقوا حفظ کند» (وسائل الشیعه، ج20، ص18)

اما ازدواج نیازمند بلوغ فکری است که در ایام جوانی شکل می‌گیرد و انسان می‌تواند بر اساس آن بلوغ همسری مناسب را انتخاب کرده و روش زندگی کردن را درک کند و سن 11 سال مناسب ازدواج نمی‌باشد و شاید استفاده شما از راهکارهای کنترل شهوت به‌صورت کامل و دقیق صورت نگرفته باشد؛

چراکه قطعاً حرف نزدن درباره مسائل شهوانی، ترک خلوت، کم خوردن غذاهای تحرک کننده، ترک تصاویر و فیلم‌های مبتذل، روزه گرفتن، مشغول شدن به‌کارهای موردعلاقه و پرهیز از بیکاری، ارتباط برقرار نکردن با نامحرم و... در کنترل شهوت انسان نقش بسیار مؤثری دارند و بسیاری از افراد با همین روش‌ها شهوت خود را کنترل می‌کنند که شما نیز می‌توانید باپشتکار از آنها برای کنترل شهوت و افکار مزاحم استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.