بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

خبرهای کوتاه از گوشه و کنار گیلان

خبرهای کوتاه از گوشه و کنار گیلان

برداشت نوبرانه فندق در هزار و 800 هکتار باغ فندق املش آغاز شد. مدیر جهاد کشاورزی املش پیش بینی کرد امسال 2 هزار و 200 تن فندق به ارزش 20 میلیاردتومان از این باغ ها برداشت شود.

مدیرجهاد کشاورزی آستارا گفت: کشاورزان این شهرستان امسال در۲۰۰هکتار از زمین های کشاورزی خود هندوانه، خیار، خربزه، طالبی  بادمجان و کدو کشت کردند که با فروش هزار و 200 تن محصول یک میلیارد و 200 میلیون تومان درآمد کسب کردند.

آیین سنتی مذهبی علم واچینی در بقعه متبرکه سرتربت رانکوه املش برگزار شد. این مراسم همه ساله پس از برداشت محصول گندم و جو و چین دوم برگ سبز چای در آخرین جمعه تیر در بقعه متبرکه سرتربت برگزار می شود.

مراسم یادبود علمای فقید آستانه اشرفیه هم زمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.

شهردار ماسال از افتتاح بلوار سردار جنگل این شهر تا یکماه دیگر خبر داد و گفت: برای ساخت این بلوار به طول یک کیلومتر با روشنایی معابر ، روکش آسفالت و دفع فاضلاب 2 میلیارد تومان هزینه شده است.

در نمایشگاه خیریه در سیاهکل ، خانواده های مددجویان بهزیستی دست ساخته های خود را به معرض نمایش گذاشتند. درآمد حاصل از این نمایشگاه برای کودکان بی سرپرست ، بانوان سرپرست خانوار و خانواده های معلولان هزینه می شود.

کودک ۲ ساله ی کرجی هم که به علت غرق شدگی در یکی از بیمارستان های رشت بستری بود ، جان خود را از دست داد. پیش از این برادر ۷ ساله اش جان خود را از دست داده بود.این دو برادر چند روز قبل به دور از چشم والدین خود در استخر پارک فجر لنگرود افتاده و به بیمارستان منتقل شده بودند.

یک میلیارد و 700 میلیون تومان هدیه مقام معظم رهبری برای رفع محرومیت دهستان ییلاقی سمام رانکوه املش تخصیص یافت‌.

iribnews_guilan

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.