مراسم ویژه ی علم بندان ماسوله .
عبدالله معصوم زاده - خبرگزاری صدا و سیما.
iribnews_guilan
دقت کردی؟
گاهی جای رحمت میشیم زحمت
جای محرم میشیم مجرم
جای ژست میشیم زشت
جای یارمیشیم بار
جای قصه میشیم غصه
جای زبان میشیم زیان
پس به خودمان مغرور نباشیم
چون بایک نقطه جابجامیشیم !
اگر غذای نذری داشتین برای پخش کردنش میتونین برین بیمارستان های نزدیک خونتون . اونجا پره از همراهان بیماران که روزهاست کنار بیمارستان زندگی میکنن
خبرگزاری صداوسیما
iribnews
اولین پنج شنبه مهرماه و محرم است و یاد درگذشتگان
اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ
التماس دعا
امروز پنج شنبه 1396/7/6
فراموش نکن آن دسته از عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام را که سالهای قبل در کنار تو بر سر و سینه میزدند و امروز دستشان کوتاه است
چه کسی میداند مسافر بعدی کیست؟!
به یاد نفس های گرمی که امروز در خاک سرد خفته اند...
فاتحه و صلواتی ختم میکنیم
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
از دست مهربان شما هر که نان گرفت
بالای دست حاتم طایی مکان گرفت
عرض نیاز پیش کریمان درست نیست
باید همیشه دست به روی دهان گرفت
در روضه ی تو دعوتمان کرده مادرت
شکر خدا که فاطمه تحویلمان گرفت
از فخرالذاکرین سید محمد علی (مهرداد) علوی سوال شد،اینکه میگویند حضرت سید الشهدا (ع) سریع تر از دیگران سالکین را دست میگیرد به چه نحو می باشد؟
فرمود:امام رضا (ع) فرموده :
همه ی ما کشتی نجات هستیم و کشتی جدّم امام حسین (ع) وسیع تر است.امامان ما میان بُر هستند برای رسیدن به مقصود.
امام حسین (ع) در میان امامان (ع) میان بُر است.این عصاره ی کلام است.فلذا همان طوری که علاقه ی مردم به امام حسین (ع) بیشتر است،دستگیری امام حسین (ع) هم به یک تعبیر به مردم بیش تر از سایر امامان (ع) است.
گلباغ لاله،ص ۶۸۸
ای کاش بجز رنگ خدا رنگ نباشد،
در ملک خدا فقر و بلا ، جنگ نباشد
ای کاش که در سینۀ کس غصّه نبینند
با این همه نعمت ، دل کس تنگ نباشد
ای کاش وفا جای جفا شیوۀ ما بود
اندیشۀ کج ، حقه و نیرنگ نباشد
ای کاش دلی در قفس نفس نبینی
تا سینه چو آیینۀ پر زنگ نباشد
ای کاش اگر دست نیازی به تو رو کرد
از لطف بگیری ، دلت از سنگ نباشد
صدا صدای قدیمی طبل و زنجیر است
فضا فضای صمیمی ولی چه دلگیر است ...
حسینیه است؟ نه! خیمه؟ نه! کربلا اینجاست
مزار خون خدا فی قلوب من والاست ...
در محضر آیتالله میرباقری
برخی، شُبهه میکنند که در محرم، نزاع ۱۴۰۰ قبل را زنده نکنید!
پاسخ این است: عاشورا که تمام نشده! عاشورا کل تاریخ را دو شقه کرده.
«از جمله اشکالاتی که [به عزاداریها مطرح] میکنند این است که میگویند ۱۴۰۰ سال قبل حادثهای بین دو قبیله بنی امیه و علویون اتفاق افتاده است. شما هر سال آن را احیاء کرده، تمام زندگی اجتماعی مسلمانان را تحتتاثیر آن واقعه قرار میدهید! این موجب میشود ما از کارهای اساسی روزمرهمان غافل بشویم.
واضح است که این اشکال، باطل است. بله! اگر عاشورا جنگ بین دو قبیله بر سر اغراض مادی بود، دورانش تمام شده بود و دیگر معنا نداشت احیائش کنیم. ولی حادثهای که تمام عوالم درگیرش هستند و خدا میثاقش را قبل از عالم دنیا گرفته و برکاتش تا قیامت هست، آیا یک حادثه قبیلهای است؟! خیر، اینگونه نیست. این جنگ، جنگی است که حقیقتاً عظمت دارد؛ چنین حادثه عظیمی را که نمیشود کوچک کرد. حادثه عاشورا عظیم است. تحولی که این حادثه در عالم ملائکه ایجاد کرده، بیشتر از تحولی است که در عالم دنیا ایجاد کرده. احیاء عاشورا غفلتآفرینی نیست، بصیرتافزایی است. عاشورا ما را برای ورود به درگیری عظیم بین حق و باطل و موضعگیری در برابر جبهه باطل آماده میکند. این مسئله، مسئله اساسی جبهه حق است.
حق و باطل در عالم با همدیگر درگیر هستند، امام حسین(ع) فقط کوره این درگیری را داغ کردند و ائمه(ع) هم آن را داغ نگه داشتند. محرم، صلح کلی را که میخواهند حول محور تمدن مادی ایجاد کنند، به هم میزند و درگیری حقیقی بین اسلام و کفر را دوباره زنده میکند. اهل باطل هیچگاه از شعله این درگیری کم نمیکنند، دائما در کوره حرص و تعلق به دنیا میدمند، فقط میگویند شما تعلق به الله را خاموش کنید. عاشورا دائما تعلق به الله را شعلهور میکند. درگیری حق و باطل، تمامشدنی نیست. این جنگ تا زمان ظهور هست. وقتی حضرت تشریف آوردند و حق غلبه مطلق پیدا کرد، آن وقت این جنگ تمام می شود. این جنگها مقدمه آن صلح است. آن صلح بدون این درگیریها حاصل نمیشود. بین حق و باطل که مصالحه معنا ندارد، یک طرف باید تسلیم بشود.
بنابراین، درگیری بین حق و باطل، یک درگیری تاریخی است. در این درگیری، مهمترین فداکاریای که برای ایجاد بصیرت، برای ارتقاء وجدان، برای روشن شدن صف حق و باطل، و برای تجهیز حق بر علیه باطل اتفاق افتاده، عاشورا است. عظمت این خونی که ریخته شده برای هدایت همه عالم کافی است، فقط باید این خون را احیا کرد. البته خدا این خون را احیا می کند. این خون، ثارالله است. نگهبان این خون، خدا است ولی ما باید این حادثه را در قلب خودمان و در جامعه احیا کنیم.
خلاصه، بکاء بر سیدالشهدا(ع) آثار واقعی فراوانی دارد، چون خود عاشورا آثار واقعی دارد. بکاء بر سیدالشهدا(ع) ما را وارد متن عاشورا میکند. عاشورا واقعهای در متن عالم است که همچنان فیوضات فراوانی از آستانش نازل میشود. عاشورا که تمام نشده. عاشورا کل تاریخ را دو شقه کرده، حق و باطل را از هم جدا کرده. با عاشورای امام حسین(ع) حجاب از همه عوالم برداشته شده، حقیقت در عالم آشکار شده. بنابراین همیشه توجه به آن حادثه، مبدا برکات است.»
استادسیدمحمّدمهدی میرباقری، محرم ۹۳