بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

پدرم در روزی که کشته شد، در حالی که خون‎ها(از بدنش) می‎جوشید من را به سینه چسبانید و فرمود:

پدرم در روزی که کشته شد، در حالی که خونها(از بدنش) میجوشید من را به سینه چسبانید و فرمود:

«ای پسرم، از من حفظ کن دعایی را که فاطمه(س) من را تعلیم نمود و رسول الله(ص) او را تعلیم کرده بود و جبرئیل به پیامبر که در طلب حاجتها و امور مهم و غم و غصهها تعلیم داده بود و همچنین در امور مهمی که از آسمان نازل میشود و کارهای بزرگ و سهمگین؛

فرمود بخوان:

بحق یس والقرآن الحکیم، و بحق طه و القرآن العظیم، یا من یقدر علی حوائج السائلین، یا من یعلم ما فی الضمیر، یا منفّس عن المکروبین، یا راحم الشیخ الکبیر، یا رازق الطفل الصغیر، یا من لا یحتاج الی التفسیر، صلی علی محمد و آل محمد وافعل بی کذا و کذا.»

و بالاخره آخرین مطلبی که از امام سجاد(علیهالسلام) در روز عاشورا تا قبل از شهادت امام حسین(علیهالسلام) نقل شده است مربوط به آخرین وداع ایشان با پدرشان میباشد.

سلام بر امام مهربانمان حسین علیه السلام که حتی بعد خود به فکر مشکلات  محبینشان هستند و اینطور دعایی عظیم الشان را برایمان وصیت میکنند

برگرفته از منابع:

بحارالانوار، ج 45، ص54/ معانی الاخبار، ص 218/ دعوات راوندی، ص 54، حدیث 137.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.