بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

کلاهبرداری از طریق نرم‌افزار صیغه‌یاب

کلاهبرداری از طریق نرم‌افزار صیغه‌یاب

فردی که با فریب کاربران شبکۀ اجتماعی تلگرام در سطح کشور به بهانۀ نصب نرم‌افزار صیغه‌یاب و ماهوارۀ جیبی حساب آنان را خالی می‌کرد به دام پلیس افتاد.

شاکی پرونده گفت: چند روز پیش در تلگرام یک نرم‌افزار دانلود کردم و آن را روی گوشی تلفن همراهم نصب کردم. بعد از گذشت چند ساعت، متوجه شدم برای فعال‌سازی باید کد آن را خریداری کنم. لذا از طریق لینکی که خود نرم‌افزار داده بود وارد درگاه اینترنتی شرکت سازنده شدم و اطلاعات حسابم از جمله شمارۀ کارت، رمز دوم، تاریخ انقضا و شناسۀ کارت را وارد کردم اما موفق به پرداخت نشدم و تراکنش من ناموفق اعلام شد.

می‌خواستم بخوابم که با صدای زنگ پیامک گوشی تلفن همراهم هوشیار شدم. مبلغ ۶٠٠ هزار تومان از حسابم کسر شده بود. هرچه فکر کردم یادم نیامد خریدی به این مبلغ داشته‌ باشم. در همین حین، دو پیامک برداشت دیگر دریافت کردم که مجموع آن ٢میلیون و ٣٠٠هزار تومان شد. صبح، اول وقت، به بانک مراجعه کردم و متوجه شدم فردی ناشناس، با دستیابی به اطلاعات حسابم، این مبلغ را برداشت کرده است. شانس آوردم که سارق حسابم را خالی نکرد وگرنه همۀ اندوخته‌ام به باد رفته بود.

وی گفت: «داخل یکی از کانال‌هایی که در آن‌ها عضوم نرم‌افرازی تحت عنوان «صیغه‌یاب» معرفی شده بود. آن را نصب کردم و بعد متوجه شدم این نرم‌افزار نسخۀ آزمایشی است و، اگر می‌خواهم نسخۀ اصلی آن را داشته باشم، باید آن را به صورت اینترنتی خریداری کنم.

تیم بررسی‌کنندۀ پرونده، با رصد تخصصی در فضای سایبر، به اطلاعاتی دست یافت که نشان می‌داد لینک درگاه پرداخت اینترنتی، که از طریق نرم‌افزار صیغه‌یاب به مخاطب اعلام شده است، جعلی است و سایت فیشینگ است و شاکی، با درج اطلاعاتش در فیلدهای این سایت، اطلاعاتش را در اختیار متهم قرار داده است.

مأموران، با رد‌زنی اطلاعات این سایت فیشینگ و شمارۀ تلفن همراه و صفحۀ پیام‌رسان الکترونیکی درج‌شده در آن، فرد راه‌انداز آن را شناسایی کردند.

پس از صدور نیابت قضایی، به سراغ این فرد شیاد رفتند که سرانجام او را در مخفیگاهش دستگیر کردند. این مرد جوان، در بازجویی‌های مأموران پلیس فتا، به جرمش اعتراف کرد.

شرح کامل این پرونده را اینجا بخوانید

shahraraonline.com/news/76179

آخرین اخبار مشهد در شهرآرانیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.