بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

برگ_سبز

برگ_سبز

خانه‌ای که در آن معصیت شود، آنجا زندگی نمی‌کنم!

حکایتی زیبا خرید خانه برای آیت‌الله سید محمدهادی میلانی (رحمه‌الله)

آیت‌الله رضازاده، از علماء مشهد نقل می‌کنند: آیت‌الله سید محمدهادی میلانی، در مشهد، دنبال منزل مناسبی بودند که اندرونی و بیرونی داشته باشد. آنچه من راجع به آن خانه نقل می‌کنم، از زبان کسی است که از طرف آقا مأمور خرید خانه در مشهد بود.

ایشان می‌گوید:

آیت‌الله میلانی به من فرمودند: خانه‌ای با همین مقدار پول که من دارم بخرید. اگر قیمت خانه بیشتر از پول موجود من بود، هر وقت که خدا به من داد، می‌پردازم.

بعد ما محله به محله در پی خانه مطلوب آقا گشتیم. هر خانه‌ای که ما پیدا می‌کردیم،‌ آقا نمی‌پسندیدند.

 روزی خانه خوب و مناسب و بزرگی پیدا کردیم و با خود گفتیم که آقا قطعاً آن را می‌پسندند.

 وقتی ایشان را جلوی آن خانه بردیم، سخت شگفت‌زده شدیم. چون آقا یک پایش را داخل خانه گذاشت و بی‌درنگ به عقب برگشت.

بعد فرمودند: که این منزل به درد من نمی‌خورد. دنبال منزل دیگری بگردید.

در این منزل که شما می‌خواهید برای من بخرید، معصیت زیاده شده است.

ما از سر کنجکاوی رفتیم و تحقیق کردیم. معلوم شد که آن خانه، قبلاً بانک ایران و انگلستان بوده است!

یادنامه چهلمین سالگرد آیت‌الله سید محمدهادی میلانی، ص ۱۶.

TebyanOnline

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.