بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

اطلاعیه سازمان هواشناسی خراسان رضوی

اطلاعیه سازمان هواشناسی خراسان رضوی

طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از بعدازظهر امروز شنبه (96/10/16) استان تحت تاثیر امواج سامانه ‌ناپایدار جوی فعال در نواحی غربی کشور قرارخواهد گرفت که انتظار می رود با گسترش این سامانه شاهد افزایش ابرناکی، افزایش سرعت وزش باد، کاهش دما و بارش باران و برف در سطح استان باشیم. بر این اساس:

شروع بارش‌ها از عصر امروز (شنبه 96/10/16) بشکل رگبار و از ناحیه غرب و جنوب غرب استان خواهد بود. (بیشترین حجم بارش در ارتفاعات بینالود و شهرستان های کوهسرخ و فریمان رخ خواهد داد که احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در این نواحی از استان وجود دارد).

با گسترش سیستم پیش بینی می شود طی فردا (یکشنبه 96/10/17) و روز دوشنبه (96/10/18) در غالب نقاط استان بارش ها به شکل باران و برف ادامه یابد که با توجه به حجم بارش‌ها طی روز یکشنبه (96/10/17) احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها (بویژه در ناحیه شمالی و شمال غرب استان) دور از انتظار نیست.

از اواخر وقت امروز با نفوذ جریانات شمالی کاهش محسوس دما (بین 8 تا 10 درجه) در سطح استان شروع خواهد شد، که پیش‌بینی می‌شود ضمن ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته جاری در نواحی سردسیر و کوهستانی دمای حداقل شبانه به کمتر از 8- درجه سلسیوس نیز برسد.

همزمان با فعالیت این سیستم وزش باد در سطح استان نسبتا شدید و در بخش هایی از نواحی شرقی و نیمه جنوبی استان گاهی شدید پیش بینی شده است.

طی فعالیت این سامانه بعلت بارش باران و برف، وزش باد نسبتاًشدید تا شدید، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید و یخبندان، اختلال در سیستم حمل و نقل استان پیش بینی می شود.

فرهنگیان خراسان رضوی

Razavieduu

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.